mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Golf z wielkim bagażnikiem

Golf z wielkim bagażnikiem

Choć może nie stanowi bardzo dużego udziału w łącznej sprzedaży, to nie byłoby tak wielkiego sukcesu Golfa bez wersji kombi (Variant). Większa przestrzeń bagażowa, jedna z największych w tym segmencie, to atut, który jest szczególnie ważny dla osób przewożących co jakiś czas większą ilość bagażu. Do Polski wjechał właśnie Volkswagen Golf VI w wersji Variant.

Golf z wielkim bagażnikiem
Golf Variant to oczywiście w przeważającej części wierna kopia wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Zgodnie z nowym DNA designu Volkswagena mamy takie same zderzaki, osłonę chłodnicy, maskę silnika oraz błotniki i reflektory. W odróżnieniu od poprzednika, nowy Volkswagen Golf Variant zamiast chromowanej osłony chłodnicy, posiada czarną, poziomą osłonę oraz zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Z przodu Varianta pojawił się kolejny duży wlot powietrza. W tylnej części nadwozia nowej generacji pojawiły się zaś zmodyfikowanie światła i zderzak.

Wnętrze to przede wszystkim dalsza poprawa jakości zarówno użytych materiałów, jak i wykonania. Detale takie jak chromowane aplikacje z jedwabnym połyskiem czy zaczerpnięte bezpośrednio z luksusowego Passata CC okrągłe zegary i trójramienne kierownice dają wrażenie, iż znajdujemy się w samochodzie z wyższej klasy.

Wszystkie elementy funkcyjne są ponadto łatwiejsze w obsłudze np. sterowanie automatyczną klimatyzacją Climatronic. Udoskonalone zostały również liczne inne rozwiązania. Przykładowo skórzane siedzenia w nowym Golfie Variancie mają specjalną strukturę powierzchni, która nawet w przypadku bardzo jasnej skóry uniemożliwia zafarbowanie tapicerki, na przykład jeansowymi spodniami.

Najnowsza generacja Varianta jest bardzo przestronna. Z przodu maksymalna wysokość wnętrza wynosi 1.032 mm (ustawienie fotela w najniższej pozycji). Z tyłu, zależnie od wersji, wysokość maksymalna wynosi 986 mm. Na dobre właściwości komfortowe i ergonomiczne duży wpływ ma wygodna wysokość siedzeń wynosząca 274 mm z przodu i 321 milimetrów z tyłu. Szerokość wnętrza to 1.446 mm z przodu i 1.437 mm z tyłu.

Nowy Golf Variant może stanowić wzorzec pod względem przestrzeni bagażnika. Przy zamontowanej siatce oddzielającej i załadowaniu po dach do linii tylnej kanapy, w bagażniku Varianta zmieści się 745 litrów bagażu; do krawędzi okien pojemność wynosi 560 litrów. Przy złożonej tylnej kanapie i w pełni wykorzystanej wysokości wnętrza do Golfa Varianta można włożyć bagaż o objętości nawet 1.550 litrów. Płaska na całej powierzchni podłoga bagażnika, przy złożonej tylnej kanapie, mierzy
do oparcia fotela kierowcy 1,70 metra, w przypadku złożenia fotela pasażera powstaje miejsce na ładunek o długości 2,72 metra.

W momencie wprowadzenia na europejskie rynki Volkswagen będzie oferował nowego Golfa Varianta z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Spektrum mocy sięga od 80 KM do 160 KM. Cztery z tych sześciu silników będą doładowywane kompresorem i/lub turbosprężarką. Po raz pierwszy
w Golfie Variancie pojawią się – analogicznie jak w klasycznym Golfie – silniki turbodiesel z Common Rail najnowszej generacji. Zastąpią one oferowane dotychczas silniki z bezpośrednim wtryskiem i pompowtryskiwaczami.

Gamę silników benzynowych w początkowej fazie sprzedaży tworzą cztery jednostki
1,4 80 KM, 1,6 102 KM, 1,4 TSI 122 KM oraz 1,4 TSI 160 KM. W późniejszym czasie dołączy także 1,2-litrowa jednostka TSI rozwijająca moc 105 koni mechanicznych. Wszystkie silniki benzynowe mają być, według zapowiedzi, niezwykle oszczędne. Zoptymalizowany silnik 80-konny zużywa jedynie 6,4 litra benzyny na sto kilometrów (149 g/km CO2). Doskonałym przykładem efektywności są silniki TSI: Golf Variant z jednostką 1,4 TSI 122 KM spala zaledwie 6 litrów benzyny (139 g/km CO2). Nawet najmocniejsza, 160-konna wersja 1.4 TSI osiąga doskonałą wartość spalania 6,1 litra (z DSG).

Zwolennicy jednostek wysokoprężnych będą mieli do wyboru czterozaworowe silniki TDI z Common Rail o pojemności 1,6 i 2,0 litra. Mają one moc 90 KM, 105 KM i 140 KM, przy czym pierwsza z nich w momencie wprowadzania na rynek Varianta nie jest dostępna.

Wszystkie wersje TDI i TSI nowego Golfa Varianta będą oferowane z dwusprzęgłową przekładnią (DSG). O tym, czy jest to sześcio – czy siedmiobiegowa DSG decyduje moment obrotowy silnika. Oba warianty DSG mają bowiem swoje specjalizacje. 6-biegowa dzięki specyficznemu rozłożeniu momentu obrotowego sprawdza się najlepiej z silnikami o wysokim momencie obrotowym (do 350 Nm), natomiast 7-biegowa DSG lepiej współpracuje z mniejszymi silnikami (do 250 Nm).

Golf Variant oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Ta ostatnia zastąpiła dotychczasową wersję Sportline. Wszystkie wersje posiadają seryjnie 4 poduszki, kurtyny powietrzne oraz klimatyzację. W przypadku wyposażenia samochodu w skrzynię DSG dołączany jest system ESP wraz z asystentem podjazdu. Każda wersja posiada ponadto specyficzne detale, które ją wyróżniają.

Ceny nowego Golfa Varianta zaczynają się od 63.440 zł (1,4 80 KM Trendline). Najtańszą wersję z silnikiem TSI (1,4 TSI 122 KM) dostaniemy za 70.840 zł, zaś za diesla (1,6 105 KM) trzeba będzie wydać minimum 77.940 zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~To jest Golf V kombi ze zmienionym przodem 2009-10-12

To jest Golf V kombi ze zmienionym przodem

~alan 2009-10-12

identico, zdaje sie 2578 mm

~filemon112 2009-10-12

niech zgadnę: rozstaw osi jest ten sam co w hatchback'u ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport