mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Honda CR-V 2015: Z nowym dieslem i 9-stopniowym automatem

Honda CR-V 2015: Z nowym dieslem i 9-stopniowym automatem

W coraz bardziej zatłoczonym segmencie SUV-ów i crossoverów trzeba mieć mocne atuty, by ugrać dla siebie jak największy kawałek tortu. Do swojego arsenału asów w rękawie Honda CR-V dołącza nowe systemy bezpieczeństwa i rozrywki, mocniejszego diesla i, po raz pierwszy w historii, 9-stopniową przekładnię automatyczną.

Honda CR-V 2015: Z nowym dieslem i 9-stopniowym automatem
Wszystkie te zmiany japoński koncern wprowadza w swoim jedynym jeszcze SUV-ie (niebawem dołączy do oferty powracający do życia HR-V) przy okazji przeprowadzonego właśnie faceliftingu. A ten, jak zdążyliśmy się już przyzwyczaić, stylistycznie zmienia auto nieznacznie. Jak zwykle inny kształt mają reflektory, które bardziej płynnie łączą się z wlotami powietrza, a także tylne lampy. Inny kształt zderzaka i umieszczonej pod nim osłony optycznie obniżają i poszerzają przednią część auta. I to właściwie wszystko, co zmieniło się na zewnątrz. Mało wprawne oko będzie potrzebować dłuższej chwili czasu, by kategorycznie stwierdzić, czy mamy do czynienia z wersją sprzed czy też po liftingu.



Wnętrze również oparło się większym zmianom poza jednym, siedmiocalowym szczegółem. Powyżej wersji wyposażeniowej Comfort w standardzie znalazł się nowy system informacyjno-rozrywkowy Honda Connect z systemem Android, w którym główne miejsce zajmuje właśnie wspomniany 7-calowy wyświetlacz w formie tabletu. Nowy system pozwala w łatwy sposób dotrzec do informacji o aucie, wyświelta wskazania komputera pokładowego, ponadto zapewnia dostęp do Internetu (modem lub mobilny router w smartfonie), zainstalowanych aplikacji (np. aplikacja Aha ułatwia dostęp do muzyki, wiadomości, książek audio czy mediów społecznościowych), posiada funkcję MirrorLink (przerzuca obraz ze smartfonu na wyświetlacz auta i pozwala korzystać z aplikacji telefonu), a także pokazuje obraz z kamery cofania. Na ekranie wyświetlany jest również obraz opcjonalnej nawigacji. I tu mamy pewne zastrzeżenia - nawigacja działa bowiem nieco zbyt ospale, a także jej grafika nie należy do szczególnie wyszukanych.



Nowością, nie tylko w Hondzie CR-V, nie tylko również w gamie japońskiej marki, ale na światową skalę będzie opisywany już przez nas system i-ACC. Rozwiązanie to ma nie tylko znane już funkcje adaptacyjnego tempomatu, ale potrafi również przewidzieć zajechanie nam drogi przez inny pojazd poruszający się sąsiednim pasem ruchu. System i-ACC potrafi wykryć taki manewr nawet do 5 sekund przed jego zajściem, dzięki czemu reakcja auta nie powinna być zbyt gwałtowna.


Oczywiście na wyposażeniu nie brak również bardziej znanych rozwiązań, w tym systemu ostrzegania przed kolizją, przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, systemu rozpoznającego znaki drogowe, monitorującego martwe pole czy automatycznego sterowania światłami drogowymi. Systemy te stanowią uzupełnienie kompleksowego rozwiązania, jakim jest Honda Sensing, który dzięki kamerom i radarom jest w stanie ograniczyć skutki kolizji.



Najwięcej dobrego z punktu widzenia sprzedaży odnowionej Hondy CR-V może sprawić nowa jednostka wysokoprężna 1.6 i-DTEC, która na rynku europejskim zastąpi 2,2-litrowego diesla. 160 koni mechanicznych to więcej niż we wspomnianym silniku, a także niż w dwulitrowym motorze benzynowym (155 KM). W stawce cały czas będzie dostępna również słabsza, 120-konna odmiana silnika 1.6 i-DTEC. Niezłe osiągi są zasługą dwóch turbosprężarek. Wysokociśnieniowe turbodoładowanie realizowane jest przez turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT) i zapewnia dostarczanie powietrza do silnika przy niskich prędkościach obrotowych. Z kolei niskociśnieniowe turbodoładowanie działa przy wysokich obrotach silnika. W zakresie średnich prędkości obrotowych obie turbosprężarki pracują razem, zapewniając doładowanie powietrza docierającego do komór spalania.

Kolejna nowość (również w całej gamie Hondy) to dziewięciostopniowy automat, który zastąpi automatyczną skrzynię z pięcioma przełożeniami. Przekładnia posiada tryb sportowy, w którym pozwala silnikowi wchodzić na wyższe partie obrotów, jak i manetki przy kierownicy, dzięki którym kierowca ma możliwość decydowania o momencie zmiany biegów, choć zbyt długa zwłoka spowoduje, że ponownie to sterownik przekładni przejmuje dowodzenie.



Podczas pierwszych jazd Hondą CR-V po faceliftingu mieliśmy właśnie okazją zapoznać się z tym nowym zestawieniem w gamie modelu. Warto w tym miejscu dodać, że nowa skrzynia i przekładnia pozwoliły zmniejszyć masę auta o niebagatelne 65 kg, co znalazło przełożenie na prowadzenie auta, reakcje na gaz, jak i na wyniki spalania. W porównaniu do 120-konnego diesla ta wersja silnikowo-przekładnia rozpędza się do 100 km/h o ponad sekundę szybciej, choć o 0,4 s. szybszy jest wariant ze skrzynią manualną. Skrzynia biegów zmienia przełożenia bardzo płynnie i dość szybko, niezauważenie dla kierowcy. Dziewiąty bieg może się pojawić mniej więcej przy 120 km/h. Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu skutkuje redukcją, również całkiem szybką, o dwa, a nawet trzy przełożenia. Po przejechaniu ok. 200 kilometrów drogami lokalnymi, ale i autostradami, komputer pokładowy wskazywał spalanie na poziomie 7,2 l/100 km. Spokojniejsza jazda z pewnością pozwoliłaby się znacząco zbliżyć do deklarowanego średniego spalania 5,1-5,3 l/100 km.



Lepsze zachowanie auta na zakrętach i generalnie lepsze prowadzenie to nie tylko zasługa mniejszej masy na przedniej osi, ale również wprowadzonych modernizacji. Zwiększono o 15 mm rozstawy kół, wprowadzono korekty w podwoziu, w tym zastosowano nowe amortyzatory czy mocowanie zawieszenia. To odbiło się nie tylko na precyzji prowadzenia, ale i na komforcie, o którym pomyślano również minimalizując drgania oraz hałasy.

Hondę CR-V po liftingu w polskich salonach Hondy będzie można już dostać w okolicy marca. Wówczas też pojawi się nowa jednostka wysokoprężna. Na 9-stopniową przekładnię automatyczną będziemy musieli poczekać jeszcze do czerwca. Jak na razie polski oddział Hondy nie opublikował jeszcze cen CR-V 2015.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda CR-V
Honda CR-V
Cena podstawowa już od: 100 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Komentuj:

~Krzycho 2015-02-05

Trzeba przyznać, że jest całkiem nieźle. Teraz tylko jaka cena?

~GTS 2015-02-03

ekologia, downsizing etc zabijają prawdziwą motoryzacje

~gonzo 2015-02-03

ładna ta honda, ale 9 biegów to lekka przesada, bo niebawem ten wyścig spowoduje że jak w ciężarowych będziemy miec po 16 przełożeń

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport