mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Honda CR-Z w europejskim wydaniu

Honda CR-Z w europejskim wydaniu

Salon samochodowy w Genewie będzie miejscem debiutu Hondy CR-Z w europejskiej specyfikacji. Wyposażone w napęd hybrydowy coupe posiada układ siedzeń typu 2+2 oraz światła do jazdy dziennej z ośmioma diodami LED.

Honda CR-Z w europejskim wydaniu

Napęd hybrydowy modelu CR-Z współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Jak zapewnia japoński producent, pozwala to kierowcy na pełne wykorzystanie momentu obrotowego dostępnego w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, przy jednoczesnym utrzymaniu średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 5,0 litrów/100 km.



Honda CR-Z została wyposażona w funkcję dającą kierowcy możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy (3-Mode Drive System). Każdy z nich zakłada inne ustawienia reakcji przepustnicy, układu kierowniczego, czasu uruchamiania systemu, zatrzymywania silnika spalinowego na postoju (idle stop), klimatyzacji oraz poziomu wspomagania systemem IMA. Zaprojektowany przez Hondę system umożliwia wybór pomiędzy jazdą dającą najwięcej przyjemności z podróżowania, jazdą maksymalnie ekonomiczną lub jazdą w trybie będącym kompromisem między dwiema poprzednimi opcjami.

W najnowszych modelach samochodów coraz częściej montowany jest przycisk „sport”, za pomocą którego kierowca może zmienić charakterystykę reakcji przepustnicy z normalnej na bardziej agresywną. System trzech trybów jazdy w Hondzie CR-Z to jednak coś więcej - zmienia nie tylko charakterystykę przepustnicy, ale także działanie hybrydowego układu napędowego i układu kierowniczego.

Honda CR-Z wejdzie do sprzedaży w Europie w połowie 2010 roku.

 

 


Podobne wiadomości:

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Skoda Citigo - Czesi odświeżyli mieszczucha

Skoda Citigo - Czesi odświeżyli mieszczucha

Premiery 2017-02-09

Komentuj:

~Paji 2013-07-04

Jestem tego samego zdania , Chcę zmienić auto na pewno na hondę ... i zależy mi na oryginalności chciałam civic type r ale z wyglądu jak ktoś się nie zna pomyśli że to są te zwykłe a takich jeździ tysiące , zresztą aż tak mi się nie podobają...Crz jest przepiękna ale jak patrze na jej moc to się zastanawiam ... Ja mam starszą Honde civic vtec z 2001r. I jest szybsza od tej więc nie bardzo chcę się przesiadać do wolniejszej wersji :) Nie wiem co mam robić :)

aaa 2010-02-08

A wywaliliby tą hybrydę i wsadzili tam silnik od Civica Type-R. Było by całkiem wesoło.

~MinO 2010-02-08

Zawsze mnie ciekawiło, dlaczego Honda na zdjęciach samochodu w wersji produkcyjnej pokazała CR-Z z taką bezsensowną wycieraczką na tylnej szybie, a raczej dachu, a na zdjęciach katalogowych i promujących model ten "bardzo praktyczny" element jest usuwany.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.