mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Honda Civic Tourer - kombi po japońsku

Honda Civic Tourer - kombi po japońsku

Jeśli poszukujesz kompaktowego kombi, od pewnego już czasu nie musisz się rozglądać jedynie wśród europejskich modeli. To efekt wprowadzenia w mijającym roku do sprzedaży Toyoty Auris w tej wersji nadwoziowej. Niebawem w jej ślady pójdzie Honda Civic Tourer, która już na początku ma asa w postaci największego w tej klasie bagażnika.

Honda Civic Tourer - kombi po japońsku
Honda Civic w wersji kombi nie jest naturalnie zupełną nowością w historii tego modelu. Jednak z pewnych niezrozumiałych do końca przyczyn aż przez szesnaście lat nie było w ofercie takiej odmiany kompaktowej Hondy. A Europejczycy, zwłaszcza rodziny z małymi dziećmi, często również wszelkiej maści handlowcy, lubują się w tego typu autach.

Honda, oferując największy w klasie bagażnik - o czym za chwilę, nie zbudowała monstrualnego kombi. Co więcej, Civic Tourer to najbardziej kompaktowe kombi w segmencie C, które jest dłuższe od pięciodrzwiowej odmiany jedynie o 23,5 cm. Identyczny jak w krótszej wersji jest przód auta do słupków B. A potem zmiany są już więcej niż znaczne. Może nie zasługują na miano rewolucji na miarę debiutu poprzedniego Civica, ale z pewnością to kombi będzie się wyróżniać na drodze.

Rozciągnięta linia dachu spotyka się na samym końcu z unoszącą się linią okien, a powierzchnia przeszklona pojawiła się na płaszczyźnie ostatniego słupka. Całość podporządkowana została właściwościom aerodynamicznym, które dodatkowo wspierają spojlery. Trzeba jednak przyznać, że do stylistyki Civica kombi będziemy się musieli chwilę przyzwyczaić.

Choć znane z funkcjonalności są głównie niemieckie (a także czeskie) modele, to jednak Civic Tourer nie ustępuje pod tym względem ani na krok. Co więcej, w niektórych aspektach bryluje nad swoimi bezpośrednimi konkurentami.


Przede wszystkim mamy tu do czynienia z największym w klasie bagażnikiem. Przy pięcioosobowej konfiguracji do naszej dyspozycji pozostaje aż 624 litry pojemności bagażowej. Złożenie oparć tylnej kanapy (łatwo, ruchem jednej ręki) generuje łączną powierzchnię o pojemności 1.668 litrów. Pod podłogą mamy dodatkowy, całkiem pojemny, 117-litrowy schowek, w którym zmieszczą się dwie podręczne walizki. Przydatna okaże się także wnęka, w której możemy schować roletę bagażnika, dzięki czemu nie musimy martwić się o jej schowanie w sytuacji, gdy bagażnik mamy załadowany aż po sam dach.

Funkcjonalny jest także, znany już chociażby ze zwykłego Civica, system siedzeń "Magic Seats". Poza wspomnianą już możliwością szybkiego złożenia oparć tylnej kanapy (dzielonej w proporcjach 60:40), możemy unieść same siedziska, dzięki czemu za przednimi fotelami zmieszczą się różne wysokie przedmioty, które koniecznie musimy przewieźć na stojąco (np. kwiaty w doniczce).

Umieszczony, również podobnie jak w wersji 5-drzwiowej, bak paliwa pod przednimi fotelami sprawia, że w Civicu Tourer siedzi się dość wysoko. Poza tym wysokie osoby będą nieco narzekać na zbyt małą ilość miejsca na nogi. Co ciekawe, takiego problemu nie powinno być u pasażerów tylnej kanapy, którzy również docenią wyżej poprowadzoną linię dachu.

Uboższa będzie za to gama silnikowa w Civicu kombi. Do wyboru będzie tylko po jednym silniku benzynowym i wysokoprężnym. 1,8-litrowa jednostka i-VTEC dysponuje mocą 142 KM i maksymalnym momentem obrotowym 174 Nm, które są dostępne przy 4.300 obr/min. W opcji z mechaniczną skrzynią biegów Civic Tourer do prędkości 100 km/h rozpędzi się w 9,2 sekundy, ale jeśli zdecydujemy się na przekładnię automatyczną, wówczas czas niezbędny do uzyskania tej samej prędkości wydłuży się aż do 10,9 sekundy.

Choć nieco wolniejsza ze startu zatrzymanego (10,1 s do 100 km/h), to jednak wersja wysokoprężna sprawia nieco bardziej dynamiczne wrażenie. Co równie ważne, a dla niektórych i dużo ważniejsze, dość żwawa jazda nie wiąże się z dużym spalaniem. Podczas pierwszych jazd taką wersją silnikową średnie zużycie paliwa nieco tylko przekroczyło granicę 4 litrów na 100 km. A jeśli będziemy bardziej posłuszni wskazaniom systemu Eco Assist - podświetlenie prędkościomierza zmienia barwy od białej do zielonej - wówczas realne jest pokonanie 4-litrowej bariery.

Całkowitą nowością jest system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia, dostępny za dopłatą. Wybór jednego z trzech trybów - komfortowego, standardowego i dynamicznego - pozwala dostosować pracę zawieszenia do aktualnych warunków drogowych, choć trzeba przyznać, że różnice pomiędzy poszczególnymi ustawieniami były praktycznie niezauważalne. Być może przy pełnym obciążeniu bagażnika lub gorszych drogach, system ten lepiej spełniałby swoje zadanie. Trzeba dodać, że mimo dłuższego nadwozia Civic Tourer prowadzi się pewnie i stabilnie i można zapomnieć, że z tyłu jedzie z nami olbrzymia przestrzeń ładunkowa.

Honda dużą wagę przykłada do bezpieczeństwa, co przekłada się na sporą liczbę systemów, mających zapewnić bezpieczną podróż, a które zintegrowane zostały w ramach Advanced Driving Assist Systems. Wykorzystując kamery, radary praz lidary auto jest w stanie samo zahamować, bądź znacznie wytracić prędkość przed przeszkodą, ostrzegając nas jednocześnie wizualnie oraz dźwiękowo o zbliżającym się niebezpieczeństwie. System sam włącza lub wyłącza światła drogowe, ostrzega o zjeżdżaniu z pasa ruchu, monitoruje martwe pole, ostrzega o zbliżającym się pojeździe podczas cofania i wreszcie rozpoznaje znaki drogowe.

Honda Civic Tourer fizycznie na nasze drogi wyjedzie już w przyszłym roku. Jak na razie nie znamy jeszcze dokładnej specyfikacji wyposażeniowej ani cennika tego modelu. Jeśli chodzi o to pierwsze, to powinno być podobnie jak w odmianie pięciodrzwiowej. A cena ma być wyższa o ok. 4 tys. zł.

Patrząc przez pryzmat sporej funkcjonalności nowego wariantu Civica, szykuje się ciekawa walka o klienta w klasie kompaktowych kombi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Civic
Honda Civic
Cena podstawowa już od: 62 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~bbc 2013-12-12

Auris kombi o wiele ładniejszy

~kajtek 2013-12-12

dla mnie szpetna przeokrutnie

~krzysztof 2013-12-12

ponad 600 litrów, to tyle to chyba nawet accord nie ma, a i sporo z segmentu D ma mniejsze kufry, żeby tylko jeździł jak civic 5d to będzie git, no i żeby z ceną nie przesadzili za bardzo

~vinvi 2013-12-12

ej pleciesz trzy po trzy, właśnie tył tego civica jest cool, inny niż wszytskie obecne kombi, dla ekstraklasa design

~miłek 2013-12-12

dziwny ten tył tego civica, troche mi przypomina ssangyonga rodiusa zdaje się jak dobrze pamiętam, no ale że pobili octavię pd względem poj. bagaznika to szacun

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą

Rząd zajął się likwidacją luki prawnej, która umożliwiała uniknięcie konsekwencji w związku z przekroczeniem prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h. Wystarczy, że kierowca oznajmił, że nie ma przy sobie dokumentu, a policja nie mogła go zatrzymać.