mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Honda Civic sedan w Polsce

Honda Civic sedan w Polsce

Honda po raz kolejny poszerza gamę swojego topowego modelu Civic. Po wprowadzeniu na polski rynek 5-drzwiowej wersji hatchback w ofercie japońskiej marki pojawił się również sedan. W Polsce ta odmiana Civica dostępna będzie tylko z jednym silnikiem benzynowym, a ceny rozpoczynać się będą od 69 900 zł.

Honda Civic sedan w Polsce

Informacje ogólne:
Model 4-drzwiowy, który jest stylistycznym odzwierciedleniem modelu Hybrid (debiutował w tym roku), zbudowano na globalnej płycie podłogowej klasy kompakt. W porównaniu do modelu 5-drzwiowego, nadwozie nowej wersji wydłużono o blisko 300 mm i nieznacznie obniżono, zachowując jednak charakterystyczny, klinowaty design z mocno pochyloną przednią szybą oraz krótkimi zwisami z przodu i z tyłu.

W porównaniu z poprzednią generacją  długość całkowitą nowego Civica sedan zwiększono o 36 mm (4545 mm), szerokość również o 36 mm (1750 mm), a rozstaw osi o 81 mm (2700 mm). Wysokość pojazdu zmniejszono natomiast o 5 mm. Przedni i tylny rozstaw kół również uległ powiększeniu.

We wnętrzu skorzystano również z rozwiązań charakterystycznych dla nowej generacji Civiców. Co prawda środek nie jest tak fantazyjny jak w przypadku hatchbacków (inna grupa docelowa wśród klientów) jednak sama konstrukcja tablicy przyrządów została zbudowana w oparciu o system Dual Link. Dzięki tej konstrukcji możliwe było umieszczenie najistotniejszych wskaźników informacyjnych na samej górze tablicy przyrządów i cofnięcie ich w głąb deski rozdzielczej, aby odczyt wskazań wiązał się z tylko chwilowym oderwaniem wzroku od drogi. Informacje drugorzędne i wszelkie kontrolki rozmieszczone są wokół i poniżej centralnego wskaźnika. Pozostałe elementy we wnętrzu mają już bardziej stonowany charakter, a niektóre z nich jak chociażby dźwignia hamulca ręcznego bardzo niekonwencjonalne kształty – tą umieszczone po lewej stronie drążka skrzyni biegów, jest krótki i nieporęczny.

Zobacz galerię zdjęć z prezentacji modelu Honda Civic sedan

Czterodrzwiowej Hondzie Civic nie można natomiast zarzucić braku komfortu i przestrzeni. Dzięki ogólnie zwiększonej charakterystyce auta i płaskiej podłodze w tylnej części przedziału pasażerskiego każdy z podróżujących ma sporo miejsca dla siebie.

W Polsce Civic sedan oferowany będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych: Comfort i Executive oraz z jednym silnikiem - benzynową jednostką o pojemności 1,8 l. i mocy 140 KM przy 6300 obr./min. Jednostka o pojemności 1.8-litra to silnik znany z 5-drzwiowej wersji Civica, zawierający innowacyjną technologię VTEC, która opóźniając moment zamknięcia zaworów dolotowych i pozostawiając jednocześnie zawór przepustnicy otwartym, pozwala na zredukowanie strat spowodowanych przetłaczaniem mieszanki, co prowadzi do obniżenia spalania. Połączenie systemu z rozwiązaniami ograniczającymi tarcie wewnętrzne, kolektorem dolotowym o zmiennej długości oraz olejowym chłodzeniem tłoków pozwala na uzyskanie spalania benzyny na poziomie jednostki 1,5 l, zapewniając jednocześnie przyspieszenie godne silnika dwulitrowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9.1 sekundy (tryb S) i średnie spalanie na poziomie 6.6 l/100km (ze skrzynią automatyczną 6.7).

Auto wyposażone jest standardowo w sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Istnieje możliwość montażu skrzyni automatycznej z pięcioma przełożeniami. Wersja wolumenowa w podstawowej opcji oferuje między innymi: 6 poduszek powietrznych (po 2 przednie, boczne i kurtynowe), system ABS, EBD z asystentem hamowania, automatyczną klimatyzację, pełną regulację siedzeń i kierownicy oraz radio CD z odtwarzaczem MP3.

Wrażenia z jazdy:
Jazda nowym sedanem Hondy znajduje swoje odzwierciedlenie w parametrach i cechach, które przedstawiliśmy już wcześniej. Z racji tego, że 4-drzwiowa odmiana Civica skierowana jest do klientów szukających przede wszystkim przestronnego i wygodnego auta dla rodziny auto zdecydowanie różni się od pozostałych, aktualnie oferowanych wersji. Świadczy o tym głównie zawieszenie, znacznie miększe i lepiej wybierające nierówności. Oczywiście są też tego minusy, bowiem przy wyższych prędkościach auto na bardziej krętych partiach dróg niebezpiecznie się uślizguje i wpada w podsterowność. Do tego zjawiska przyczynia się także zbyt czuły układ kierowniczy – w mieście spisuje się natomiast poprawnie. Bardzo dobrze radzi sobie silnik, elastyczny, gwarantujący dobre osiągi we wszystkich przedziałach obrotów. Podczas jazdy przyzwyczaić się trzeba do długiej przedniej szyby, który potęguje wrażenie, że front auta jest również bardzo długi. Widoczność ograniczają także dość płasko położone słupki A.

Czytaj także:

Trzydrzwiowy Civic 2006-06-12

Zobacz więcej o modelu Honda Civic

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Civic
Honda Civic
Cena podstawowa już od: 62 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~mak 2009-01-18

mam 2008 w automacie -usa wersja- zrobione wszystko swietnie- piekne sredniej wielkosci autko do spokojnej jazdy ale i na autostradzie nikomu nie ustepuje a 60 mil osiaga b. szybko nawet z 4 osobami nie ma zadnego martwego pola czy duzej przestrzeni z przodu !! chyba ze przesiada sie ktos z 126p- jednym slowem dobre auto- wczesniej mialem potezne 230 konne i silnik 1.8 w hondzie wymagal duzej zmiany stylu jazdy ale polecam wszystkim - na razie 9500mil bez zadnej awarii.

~marcin 2008-02-04

kupiłem i jak najbardziej jestem zadowolony. zapłaciłem ponad 80tys za wersje comfort, poniewaz zamowilem komplet spojlerów (boczne progi, podzderzakowe oraz skrzydlo na klape) oraz alu 18 cali chrom. normalnie autko wymiata:D komfort jazdy jest niesamowity, auto zwawo przyspiesza i narzekanie na słabe martwe pole jest w moim przypadku nieuzasadnione. siwetnie sie prowadzi, dobrze zbiera zakrety i traktuje nierónosci. polecam

~KAS!A 2007-06-05

W grudniu 2006 roku kupiłam sobie - na Mikołajki ;) świetne autko. Zapłaciłam dokładnie 70.000 zł i dziś jeżdżę Hondą Civic 4D comfort z dodatkowym wyposażeniem (tj. alarm, czujnik cofania, komplet opon zimowych, gumowe wycieraczki, apteczka i rabat do ubezpieczenia) za symboliczne 100 zł, bo cena wyjściowa była równa 69.900 zł. Jestem bardzo zadowolona i nie zamieniłabym tego samochodu na żaden inny, nawet na Merca (miałam klasę A - tragedia!!!).

~jach 2006-12-16

kazdy kompekt wymiata

~jach 2006-12-16

kupuje

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport