mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Honda FCV: Wodorowy rywal Toyoty

Honda FCV: Wodorowy rywal Toyoty

Honda oficjalnie przedstawiła wodorową odpowiedź dla Toyoty Mirai - model FCV. Futyrysytyczne nadwozie, minimalistyczna kabina i napęd przyszłości. Oto nowa Honda FCV.

Honda FCV: Wodorowy rywal Toyoty

Na salonie Tokyo Motor Show Honda zaprezentowała wodorowy model FCV. Linia nadwozia mocno przypomina Toyotę Mirai, największego rywala. Przy konstruowaniu karoserii mocny nacisk postawiono na właściwości aerodynamiczne, raczej niż na względy estetyczne.

Z przodu widzimy skośne reflektory LED z przedłużeniem w kształcie jakby blizny - to światła do jazdy dziennej. Idąc dalej, z boku zamontowano wloy powietrza, dach w kolorze kontrastującym z nadwoziem oraz częściowo zakryte felgi.

Wnętrze zaprojektowano w modnym, minimalistycznym stylu. Obsługę wszystkich elektronicznych gadżetów umieszczono na ekranie dotykowym, jedynie klimatyzację ustawia się osobno. Do wykończenia wnętrza użyto skóry, drewna i aluminium. 

Honda oszczędnie podała informacje na temat jednostki napędowej. Potwierdzono, że pod maską mieści się napęd wodorowy. Zasięg ma wynosić nawet 700 km. Ma pojawić się także elektryczny motor, który zapewni lepsze osiągi. 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda wodór

Podobne wiadomości:

Honda pracuje nad hybrydą

Honda pracuje nad hybrydą

Technika 2017-01-12

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Komentuj:

~erwin 2015-10-02

Toyota jest zupełnie inna niż ten samochód. Nad bezpieczeństwem Mirai pracowano 10 lat. a efekt końcowy jest zaskakujący. Sama Kabina pasażerska jest oddzielona od zbiornika. Wodór nie dostanie się do przestrzeni pasażerskiej tylko się rozproszy w atmosferze, więc nie ma możliwości wybuchu.

~julek 2015-10-01

Wizualnie trochę przypomina Mirai. Toyota ma grill trochę większy, za czym idzie większe chłodzenie ogniw wodorowych. Zobaczymy czy dorówna do 154 KM pod maską.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.