mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Honda FR-V w Polsce

Honda FR-V w Polsce

W listopadzie pojawił się najnowszy model Hondy z segmentu kompaktowych pojazdów wielofunkcyjnych - FR-V. Charakterystyczną cechą tego modelu wydaje się, że będzie konfiguracja foteli 3+3.

Honda FR-V w Polsce

Wśród minivanów nowa Honda rywalizować będzie o klienta m.in. z takimi modelami jak Citroen Picasso, Renault Scenic, Opel Zafira czy Ford C-Max. Z długością 4285 mm FR-V plasuje się w środku stawki, przed Picasso, Multiplą i Sceniciem, a za Zafirą, C-Maxem i VW Touranem. Również szerokością nie odbiega od przeciętnej w segmencie i jest identyczna jak w Renault Scenic. Za to FR-V jest niższy od większości modeli (przewyższa tylko C-Maxa), co w istotny sposób wpływa na zwiększenie dynamiki i oryginalną linię pojazdu.

Wrażenie dynamiki zapewniają także opadająca maska i reflektory oraz linia boczna wznosząca się wzdłuż pojazdu. Podkreślają ją zarówno linia dolnej krawędzi okien, jak i listwy ochronne przymocowane wzdłuż dolnej krawędzi drzwi. Wśród innych charakterystycznych elementów bocznych warto wymienić duże lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami (jak w Hondzie Accord) oraz niewielkie okna umieszczone tuż za słupkiem A.

Wnętrze modelu FR-V cechuje się dużą wygodą, elastycznością i prostotą zmiany konfiguracji. Sześć niezależnych siedzeń w dwóch rzędach otwiera wiele wariantów możliwości przewozu pasażerów i bagażu. układ siedzeń 3+3 umożliwia dziecku (czego najczęściej się ono domaga) podróżowanie na przednim siedzeniu wraz z rodzicami, a jednocześnie pozwala rodzicom sprawować odpowiednią opiekę nad dzieckiem. Środkowe siedzenie przednie można przesuwać o 270 mm (dwa zewnętrzne fotele przednie przesuwają się o 230 mm) i instalować w jedenastu różnych pozycjach.

W modelu FR-V można zatem przewozić trzy osoby i 1049 litrów bagażu (wg VDA). Jest to znacznie więcej niż np. w modelach Opel Zafira i Citroen Picasso: w obu tych samochodach pojemność bagażnika przy przewozie 6 osób wynosi 439 litrów (wg. VDA). Przy czym zmiana konfiguracji z pasażerskiej na bagażową jest ucieleśnieniem prostoty.

Standardowym wyposażeniem modelu FR-V są poduszki powietrzne kierowcy i pasażerów siedzących z przodu, przednie boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu. Obie przednie poduszki powietrzne aktywowane są dwustopniowo. Dodatkowo wszystkie siedzenia są wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Na polskim rynku w momencie wprowadzenia do sprzedaży dostępna jest tylko jedna jednostka silnikowa. Jest to dwulitrowy silnik DOHC i-VTEC o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 192 Nm przy 4.000 obr/min. Do przeniesienia napędu służyć będzie sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. W połowie przyszłego roku dołączy do nich silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l cechujący się wyjątkowo oszczędnym zużyciem paliwa i mocą 140 KM.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross
Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross
Francuski producent mocno rozwija gamę crossoverów. Do oferty dołącza kompaktowy SUV – C3 Aircross. Klienci mogą już zamawiać u polskich dealerów przedpremierowe egzemplarze.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech