mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Honda HR-V – pierwsza jazda

Honda HR-V – pierwsza jazda

Do Polski po wielu latach powraca Honda HR-V. Gdy na rynku pojawiła się pierwsza generacja tego modelu i to auto wyprzedziło swoje czasy. Model niedoceniany, gdyż nie każdy akceptował przede wszystkim dwudrzwiowe nadwozie. Teraz nowa Honda HR-V gwarantuje dużą ilość miejsca i niezłą stylistykę. Jeśli szukasz ciekawego crossovera, to HR-V jest właśnie dla Ciebie.

Honda HR-V – pierwsza jazda
Pierwsza generacja Hondy HR-V pojawiła się w sprzedaży w roku 1999. Japoński producent zanotował w statystykach 110 tys. sprzedanych egzemplarzy. Model ten nie miał łatwego życia na rynku. Problem tego auta należy upatrywać w dwóch rzeczach – nadwozie z jedną parą drzwi i możliwość rejestrowania tylko na 4 osoby.

Teraz historię zostawiamy za sobą i na rynku możemy nabyć nową, druga generację Hondy HR-V. Po pierwsze stylistyka. W przedniej części nowy crossover Hondy jest bardzo podobny do nowego Jazza, o którym niedawno pisaliśmy. HR-V ma bardzo spójną sylwetkę, która w tylnej części nawiązuje do samochodów coupe. Wrażenie potęguje wysoka linia okien i klamka ukryta w słupku B. Dodatkowy próg ułatwiający wsiadanie jest krótki i zamontowany jedynie przy tylnych drzwiach. Dynamiczna sylwetka została podkreślona przez tylny spojler umieszczony w górnej części klapy bagażnika.

We wnętrzu - deska rozdzielcza zorientowana na kierowcę z dotykowym panelem klimatyzacji i 7-calowym ekranem. Nie podoba nam się wykończenie tunelu środkowego. Honda zastosowała modną, błyszczącą, fortepianową czerń. Ten element z biegiem czasu będzie nosił ślady zarysowań. Z kolei zegary w aucie są proste i czytelne. Prędkościomierz umieszczono centralnie i otacza go obramówką, która po włączeniu tryby Econ świeci na zielono, gdy jedziemy ekologicznie. W środku predkościomierza znajduje się niezagospodarowana przestrzeń, gdzie można było zmieścić niewielki ekran komputera pokładowego. Ten z kolei znajdziemy obok prędkościomierza, który jest symetryczny do obrotomierza.

HR-V został zbudowany w oparciu o platformę podłogową zbliżoną bardzo do tej z nowej Hondy Jazz. Samochód zaskakuje ilością miejsca w kabinie, można odnieść wrażenie, że siedzimy w aucie pozycjonowanym o półkę wyżej. W aucie nie zabrakło składanych foteli z systemem „magic seat”. Nawet, gdy kierowca (o wzroście powyżej 180 cm) cofnie maksymalnie do tyłu fotel, to siedząca za nim osoba będzie miała 10 cm zapasu miejsca na nogi. W segmencie to nie lada zaleta. O ile jednak wysocy pasażerowie nie będą mieli kłopotów z miejscem na nogi, tak nad głową już nie jest tak różowo. Tu winą obarczyć należy nisko poprowadzoną linię dachu.



Honda przygotowała trzy poziomy wyposażenia – Comfort, Elegance oraz Executive. W zależności od wersji możemy wybrać jeden z dwóch silników, przygotowanych dla HR-V. Motor benzynowy 1,5 i-VTEC(130 KM i 155 Nm) występuje ze skrzynią 6-biegową mechaniczną lub CVT. Jednostka wysokoprężna 1,6 i-DTEC ma moc 120 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent nie przewidział napędu 4x4 i nic w tym dziwnego, gdyż większość klientów w tym segmencie wybiera auta przednionapędowe.

Podczas prezentacji sprawdzaliśmy wersję z silnikiem wysokoprężnym. Idealnie sprowadza się w mieście, jest żwawa i w trasie pozwoli na niskie zużycie paliwa. Niestety jednostka przy autostradowych prędkościach ma większy apetyt na paliwo, gdzie średni wynik to ok. 8 litrów. Zawieszenie nie najgorzej radzi sobie z nierównościami, choć zdarzało się, że  przy większych ubytkach nawierzchni do kabiny docierał odgłos stukania podwozia. W zakrętach HR-V prowadzi się neutralnie i co więcej nie przechyla nadmiernie.

W Polsce cennik startuje od 77 tys. złotych
, a w standardzie każdej wersji dostajemy system aktywnego hamowania w mieście, zaś w topowej dach panoramiczny oraz nawigację z 5-letnim okresem darmowej aktualizacji. Czy to auto osiągnie sukces? Honda HR-V już to zrobiła, pierwotnie na wrzesień zaplanowano produkcję na 1 400 samochodów, a ilość zamówień na to auto w Europie przekracza 14 tys. sztuk, a liczba ta ciągle rośnie. Nic dziwnego, gdyż nowy HR-V to jedna z najciekawszych propozycji na rynku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda HR-V
Honda HR-V
Cena podstawowa już od: 79 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda HR-V Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda Honda HR-V

Podobne wiadomości:

Honda pracuje nad hybrydą

Honda pracuje nad hybrydą

Technika 2017-01-12

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.
Odgadnij model Odgadnij model