mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Honda HR-V – pierwsza jazda

Honda HR-V – pierwsza jazda

Do Polski po wielu latach powraca Honda HR-V. Gdy na rynku pojawiła się pierwsza generacja tego modelu i to auto wyprzedziło swoje czasy. Model niedoceniany, gdyż nie każdy akceptował przede wszystkim dwudrzwiowe nadwozie. Teraz nowa Honda HR-V gwarantuje dużą ilość miejsca i niezłą stylistykę. Jeśli szukasz ciekawego crossovera, to HR-V jest właśnie dla Ciebie.

Honda HR-V – pierwsza jazda
Pierwsza generacja Hondy HR-V pojawiła się w sprzedaży w roku 1999. Japoński producent zanotował w statystykach 110 tys. sprzedanych egzemplarzy. Model ten nie miał łatwego życia na rynku. Problem tego auta należy upatrywać w dwóch rzeczach – nadwozie z jedną parą drzwi i możliwość rejestrowania tylko na 4 osoby.

Teraz historię zostawiamy za sobą i na rynku możemy nabyć nową, druga generację Hondy HR-V. Po pierwsze stylistyka. W przedniej części nowy crossover Hondy jest bardzo podobny do nowego Jazza, o którym niedawno pisaliśmy. HR-V ma bardzo spójną sylwetkę, która w tylnej części nawiązuje do samochodów coupe. Wrażenie potęguje wysoka linia okien i klamka ukryta w słupku B. Dodatkowy próg ułatwiający wsiadanie jest krótki i zamontowany jedynie przy tylnych drzwiach. Dynamiczna sylwetka została podkreślona przez tylny spojler umieszczony w górnej części klapy bagażnika.

We wnętrzu - deska rozdzielcza zorientowana na kierowcę z dotykowym panelem klimatyzacji i 7-calowym ekranem. Nie podoba nam się wykończenie tunelu środkowego. Honda zastosowała modną, błyszczącą, fortepianową czerń. Ten element z biegiem czasu będzie nosił ślady zarysowań. Z kolei zegary w aucie są proste i czytelne. Prędkościomierz umieszczono centralnie i otacza go obramówką, która po włączeniu tryby Econ świeci na zielono, gdy jedziemy ekologicznie. W środku predkościomierza znajduje się niezagospodarowana przestrzeń, gdzie można było zmieścić niewielki ekran komputera pokładowego. Ten z kolei znajdziemy obok prędkościomierza, który jest symetryczny do obrotomierza.

HR-V został zbudowany w oparciu o platformę podłogową zbliżoną bardzo do tej z nowej Hondy Jazz. Samochód zaskakuje ilością miejsca w kabinie, można odnieść wrażenie, że siedzimy w aucie pozycjonowanym o półkę wyżej. W aucie nie zabrakło składanych foteli z systemem „magic seat”. Nawet, gdy kierowca (o wzroście powyżej 180 cm) cofnie maksymalnie do tyłu fotel, to siedząca za nim osoba będzie miała 10 cm zapasu miejsca na nogi. W segmencie to nie lada zaleta. O ile jednak wysocy pasażerowie nie będą mieli kłopotów z miejscem na nogi, tak nad głową już nie jest tak różowo. Tu winą obarczyć należy nisko poprowadzoną linię dachu.



Honda przygotowała trzy poziomy wyposażenia – Comfort, Elegance oraz Executive. W zależności od wersji możemy wybrać jeden z dwóch silników, przygotowanych dla HR-V. Motor benzynowy 1,5 i-VTEC(130 KM i 155 Nm) występuje ze skrzynią 6-biegową mechaniczną lub CVT. Jednostka wysokoprężna 1,6 i-DTEC ma moc 120 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent nie przewidział napędu 4x4 i nic w tym dziwnego, gdyż większość klientów w tym segmencie wybiera auta przednionapędowe.

Podczas prezentacji sprawdzaliśmy wersję z silnikiem wysokoprężnym. Idealnie sprowadza się w mieście, jest żwawa i w trasie pozwoli na niskie zużycie paliwa. Niestety jednostka przy autostradowych prędkościach ma większy apetyt na paliwo, gdzie średni wynik to ok. 8 litrów. Zawieszenie nie najgorzej radzi sobie z nierównościami, choć zdarzało się, że  przy większych ubytkach nawierzchni do kabiny docierał odgłos stukania podwozia. W zakrętach HR-V prowadzi się neutralnie i co więcej nie przechyla nadmiernie.

W Polsce cennik startuje od 77 tys. złotych
, a w standardzie każdej wersji dostajemy system aktywnego hamowania w mieście, zaś w topowej dach panoramiczny oraz nawigację z 5-letnim okresem darmowej aktualizacji. Czy to auto osiągnie sukces? Honda HR-V już to zrobiła, pierwotnie na wrzesień zaplanowano produkcję na 1 400 samochodów, a ilość zamówień na to auto w Europie przekracza 14 tys. sztuk, a liczba ta ciągle rośnie. Nic dziwnego, gdyż nowy HR-V to jedna z najciekawszych propozycji na rynku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda HR-V
Honda HR-V
Cena podstawowa już od: 79 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda HR-V Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda Honda HR-V

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport