Niestety, jak to zwykle bywa z początkami, Insight nie odniósł sukcesu rynkowego, jednak z całą pewnością stworzył podwaliny pod późniejszy sukces konkurencyjnego Priusa. Sprzedaż Hondy Insight od 1999 do 2006 roku wyniosła bowiem zaledwie 17.001 egzemplarzy, co przy ponad milionie sprzedanych Priusów jest kroplą w morzu.
Ponieważ technologia hybrydowa zaczyna odgrywać w motoryzacji coraz istotniejszą rolę, a w gamie Hondy znaleźć można tylko jeden taki model - Civic Hybrid - japoński koncern podjął decyzję o ponownym wprowadzeniu do swojej oferty hybrydowego Insighta. Auto ma jednak stanowić całkowicie inną jakość i ma pomóc Hondzie nawiązać na tym polu rywalizację z Toyotą.
Nowa Honda Insight przede wszystkim nie będzie już trzydrzwiowym i dwumiejscowym autem. Ma być pełnowymiarowym i funkcjonalnym hatchbackiem, w którym zmieści się nawet pięć osób i sporo bagażu. Auto zbudowane zostało na całkowicie nowej platformie. Sporo oszczędności poczyniono również przy samym napędzie hybrydowym (Integrated Motor Assist - IMA), dzięki czemu Insight ma być tańszy niż hybrydowy Civic oraz Prius, których ceny na rynku polskim zaczynają się od 86.600 i 93.100 zł odpowiednio.
Honda nie zdradziła wprawdzie jeszcze żadnych szczegółów technicznych, jednak wiadomo, że w aucie pojawi się wiele nowych technologii, które dodatkowo pomogą zredukować spalanie, a przy tym zapewnią osiągi na odpowiednim poziomie.
Wprawdzie auto, które będzie można zobaczyć w paryskich halach to jeszcze koncept, jednak pod względem stylistycznym ma nie odbiegać już zbytnio od wersji produkcyjnej. A na tą trzeba będzie poczekać do przyszłego roku. Najpierw, w kwietniu nowa Honda Insight pojawi się w sprzedaży na rynku amerykańskim, a następnie, jeszcze w pierwszej połowie przyszłego roku trafi do Europy i do Japonii.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!