mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Hurricane z dwoma silnikami

Hurricane z dwoma silnikami

Jeep Hurricane jest kolejnym przykładem odważnej koncepcji pojazdu, który przez swoją niezwykłość demonstruje potencjał kreatywny i techniczny koncernu Chrysler Group.

Hurricane z dwoma silnikami

"Jeep Hurricane to najlepszy pojazd 4x4, jaki dotąd zbudowano, dysponujący największą mocą napędu i nieograniczonymi możliwościami  użytkowymi"  – mówi Trevor Creed, wiceprezes ds. projektowania Chrysler Group – "Nawiązuje do ekstremalnych pojazdów, jakimi jeżdżą najwięksi entuzjaści Jeep'a – zarówno w swym wyglądzie jak i sprawności off-road'owej."

Hurricane został wyposażony w dwa silniki HEMI o mocy 335 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Jeden z przodu, drugi z tyłu - czyli razem 670 KM i 1000 Nm. Oba silniki HEMI mają system zmiennej pojemności czynnej MDS i zależnie od potrzeb Jeep Hurricane może być napędzany 4, 8, 12 lub 16 cylindrami. Dzięki takiej mocy Jeep przyspiesza do 100 km/h w mniej niż pięć sekund.

Przenoszenie momentu obrotowego odbywa się za pośrednictwem centralnej skrzynki rozdzielczej i półosi z mechanicznie sterowanym rozdziałem mocy na poszczególne koła. Niezależne przednie i tylne zawieszenie o skoku 508 mm opiera się na wahaczach trapezowych i sprężynach śrubowych z amortyzatorami o regulowanej przez kierowcę twardości.

Prześwit pojazdu wynosi 363 mm, a kąty natarcia i zejścia – 64 i 86,7 stopni. W "towarzystwie" 37-calowych kół Hurricane nie napotka wiele przeszkód, na które nie mógłby się wspiąć. Pojazd dysponuje ponadto dwoma trybami zautomatyzowanego kierowania 4 kołami: tradycyjnym, gdy tylne koła skręcają się na zewnątrz – by zmniejszyć średnicę zawracania oraz terenowym, gdy wszystkie koła można skręcić w jedną stronę. Tryb terenowy pozwala poruszać się bokiem – bez zmiany kierunku.

Jednoczęściowa karoseria Hurricane wykonana jest ze wzmacnianego włókna węglowego jako struktura, zastępująca tradycyjną ramę podwozia, i do niej właśnie montowane jest zawieszenie wraz z systemem napędowym. Całość ma niewielką masę (1.746 kg) i wysoką odporność mechaniczną – obok funkcjonalnego wyglądu.


Targi NAIAS Detroit 2005

Komentuj:

~kolekcjoner 2006-05-06

fajne

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.