mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Hybryda na tylny napęd

Hybryda na tylny napęd

Nowy Lexus GS 450h posiada zupełnie nowy napęd hybrydowy, który może ze śmiałością konkurować z konwencjonalnymi silnikami ośmiocylindrowymi. Samochód ten używa systemu Lexus Hybrid System, który jest bardzo dobrą alternatywą dla silników napędzanych benzyną oraz modeli wysokoprężnych dominujących w jego segmencie.

Hybryda na tylny napęd
Samochód ten posiada napęd hybrydowy na tylnią oś. Zastosowano tam jednostkę silnikową o pojemności 3,5 litra z systemem D-4S (Direct-injection 4-stroke Superior-version). Jest to podwójny wtryskiwacz w którym są zmienne czasy zaworów (Dual VVT-i). Dzięki temu udało się osiągnąć moc 292 koni mechanicznych, a jego maksymalny moment obrotowy to 368 Nm. Wraz z silnikiem spalinowym połączono magneto-elektryczny silnik generujący moc rzędu 197 koni mechanicznych, którego moment obrotowy wynosi 275 Nm. W połączeniu moc samochodu wynosi 341 koni mechanicznych, co w rezultacie daje mu miano najsilniejszego samochodu hybrydowego. Oba silniki sprzężono z sześciostopniową skrzynią E-CVT znaną już w innych modelach tej marki.
 
Zobacz galerię zdjęć modelu Lexus GS 450h

Nowy model rozpędza się do 100km/h w przeciągu 5,9 sekundy, natomiast jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Przy takiej mocy jego spalanie w cyklu mieszanym wynosi niecałe 8 litrów.
 
Wewnątrz samochód naszpikowany jest najnowszymi technologiami. System elektrycznego wspomagania kierownicy EPS połączony z VGRS jest odpowiedzialny za dostosowanie czułości kierownicy do prędkości samochodu. W standardzie montowany jest adaptacyjne zawieszenie (AVS) oraz system zarządzania VDIM, pozwalający zachować stabilność i wydajność podczas jazdy bez wpływu na komfort i rozrywkę z niej  płynącą. Jako opcję można sobie zamówić system ostrzegania przed niebezpieczeństwem PCS, który napina pasy bezpieczeństwa i wspomaga hamowanie, gdy tyko istnieje zagrożenie na drodze. Reszta urządzeń takich jak ABD z EBD, VSC, TRC oraz zestaw poduszek powietrznych są już znanym standardem jeśli chodzi o tą markę.
 
Od debiutu odświeżonej wersji 2005 roku na rynku europejskim sprzedało się 6.145 egzemplarzy samochodu tej klasy. Lexus oczekuje, że w tym roku nowy model osiągnie chociaż 30 procent ogólnej sprzedaży marki. Za najdroższą wersję samochodu trzeba będzie zapłacić w przeliczeniu ponad 260 tysięcy złotych, natomiast najuboższa uszczupli nasze portfele o jakieś 213 tysięcy złotych. 
 
Czytaj także:
 
Toyota zaprzecza planom (2006-05-16)
 
Lexus LS 600h (2006-04-14)
 
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus GS
Lexus GS
Cena podstawowa już od: 199 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lexus GS Wszystko o Lexus
Tematy w artykule: Lexus GS 450h Lexus GS

Podobne wiadomości:

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Lexus UX Concept - nietuzinkowe wnętrze

Lexus UX Concept - nietuzinkowe wnętrze

Aktualności 2016-09-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport