mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Hybrydowa Honda w nowej technologii

Hybrydowa Honda w nowej technologii

5 lipca br. przedstawiciele największego światowego producenta silników – Honda Motor Co. Ltd ogłosili zakończenie prac nad nowym systemem hybrydowym.

Hybrydowa Honda w nowej technologii

Nowy napęd hybrydowy łączy w sobie nowe technologie: 3-stopniowego, inteligentnego systemu zmiennych faz rozrządu zintegrowanego z nowym systemem jałowej pracy cylindrów i-VTEC oraz zintegrowanego systemu wspomagania silnikiem elektrycznym IMA. Zapewnia to trzy stopnie rozrządu zaworowego (w trybach małej i dużej prędkości obrotów silnika oraz jałowej pracy cylindrów). W połączeniu ze zintegrowanym systemem wspomagania silnikiem elektrycznym Hondy (IMA), całość stanowi jednostkę znacznie bardziej kompaktową i wydajną. Nowy system hybrydowy Hondy zostanie po raz pierwszy zastosowany w nowym modelu hybrydowym Civic, który wejdzie na rynek w 2006 roku.

Nowa technologia zapewnia 20-procentowy wzrost mocy całego układu, co oznacza lepsze osiągi porównywalne doi 1,8-litrowego silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa, zmniejszeniu o 5% gabarytów układu i osiągnięciu najniższego w skali światowej poziomu emisji spalin.

W czasie zwalniania, gdy cylindry pozostają  w trybie pracy jałowej, spalanie w nich zostaje wstrzymane poprzez zamknięcie zaworów. Umożliwia to redukcję strat energii pompowania, co podnosi o 10% odzysk energii podczas hamowania w porównaniu z obecnie stosowaną technologią w modelu Civic IMA.

Przemiennik zastosowany do sterowania prędkością silnika elektrycznego, skonstruowany również przez Hondę, zintegrowany został z modułem ECU silnika elektrycznego, czego efektem jest precyzyjniejsze sterowanie cyfrowe, a to w konsekwencji przynosi większą wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Pojemność akumulatora wzrosła o około 30% w porównaniu z dotychczas używanym, a bardziej kompaktowa, zaprojektowana na zamówienie obudowa baterii akumulatorów zapewnia lepsze chłodzenie oraz odporność na wibracje.

Tryby pracy nowego systemu hybrydowego Hondy:
- pojazd unieruchomiony - silnik wyłączony, zerowe zużycie paliwa;
- rozruch i przyśpieszenie - silnik pracuje w trybie małej prędkości rozrządu zaworowego ze wspomaganiem silnika elektrycznego;
- gwałtowne przyśpieszenie - silnik pracuje w trybie dużej prędkości rozrządu zaworowego ze wspomaganiem silnika elektrycznego;
- mała prędkość - zawory cylindrów pozostają zamknięte a spalanie wstrzymane, pojazd napędzany jest tylko silnikiem elektrycznym;
łagodne przyśpieszenie i duża prędkość - silnik pracuje w trybie małej prędkości rozrządu zaworowego, pojazd napędzany jest tylko silnikiem spalinowym;
- zwalnianie - zawory cylindrów pozostają zamknięte a spalanie wstrzymane, silnik elektryczny odzyskuje maksymalną ilość energii uwalnianej w czasie zwalniania i przechowuje ją w akumulatorze.

Nowy układ hybrydowy tworzą beznynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy 95 KM oraz silnik elektryczny o mocy 15 kW. Łącznie zapewnia to moc 115 KM (85 kW) i maksymalny moment obrotowy w wysokości 170 Nm osiągany przy 2.500 obr/min.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.