mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Hybrydowa Jetta

Hybrydowa Jetta

Volkswagen zamierza na poważnie dołączyć do grona koncernów, które rywalizują o klienta, chcącego żyć w zgodzie z ekologią. Na wystawie w Los Angeles zadebiutowała właśnie hybrydowa wersja Volkswagena Jetta, która na europejskim rynku pojawi się w pierwszych miesiącach nadchodzącego roku.

Hybrydowa Jetta
Za napęd Volkswagena Jetta Hybrid odpowiedzialne jest oszczędne i przyjazne dla środowiska połączenie nowoczesnego silnika benzynowego z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem (TSI o mocy 150 KM) oraz silnika elektrycznego (o mocy 20 kW). Łącznie układ hybrydowy Jetty osiąga maksymalną moc 170 koni mechanicznych. Napęd jest przenoszony przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG. Mimo że napęd hybrydowy umożliwia uzyskanie niezłych już osiągów (przyspieszenie od 0-100 km/h w czasie poniżej 9 sekund), nowa Jetta Hybrid może pochwalić się niskim zużyciem paliwa 5,2 l/100 km (w cyklu mieszanym).

Jetta Hybrid jest drugim, po hybrydowym Touaregu, modelem największego europejskiego producenta samochodów z napędem spalinowo-elektrycznym. Spokojnie pracujący silnik TSI, nowy układ wydechowy, zastosowanie nowej przedniej szyby z folią wyciszającą, grubsze szyby boczne z przodu i liczne inne rozwiązania sprawiają, że Jetta Hybrid jest jednym z najcichszych samochodów, jakie Volkswagen oferuje w tej klasie aut.


Z pojemności 1395 cm3 czterocylindrowa jednostka już przy prędkości obrotowej od 1400 obr/min rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Pod tym względem przewyższa nawet pięciocylindrową, benzynową wolnossącą 2,5-litrową jednostkę, oferowaną w Stanach Zjednoczonych dla Jetta. Maksymalny moment obrotowy utrzymuje się aż do 3500 obr/min.

TSI razem z silnikiem elektrycznym i sprzęgłem wbudowanym między tymi dwoma jednostkami tworzy moduł hybrydowy. Sprzęgło całkowicie odłącza silnik benzynowy, przy jeździe z wykorzystaniem energii elektrycznej lub tzw. "żeglowaniu", dzięki funkcji wolnobiegu (rozłączenie skrzyni biegów pozwala na swobodne toczenie się bez efektu hamowania silnikiem).
Energię do napędu silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulatorów umieszczony został pod tylną kanapą i nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu samochodu. Bateria składa się z 60 pojedynczych ogniw o pojemności 5 Ah, dzięki którym uzyskuje się napięcie nominalne 220 V i 1,1 kWh. W stanie spoczynku lub przy ewentualnej kolizji specjalne systemy zabezpieczające odłączają baterie.

Przy maksymalnie naładowanym akumulatorze Jetta Hybrid może przejechać ok. 2 km w trybie elektrycznym. Napęd elektryczny włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (poniżej 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisnąć przycisk trybu elektrycznego E-Mode, który umieszczony jest przed dźwignią zmiany biegów. W obu przypadkach sprzęgło rozłącza silnik TSI od układu napędowego, obniżając w ten sposób zużycie energii i zwiększając zasięg jazdy na silniku elektrycznym.

To jednak tylko jeden ze sposobów oszczędzania w hybrydowym Volkswagenie. Podczas hamowania Jetta Hybrid przechodzi w tryb rekuperacji, który zamienia energię kinetyczną w energię elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze. Gdy kierowca wciśnie pedał hamulca, silnik elektryczny zaczyna pracować jak alternator, wytwarzając większy prąd ładowania, który magazynowany jest w akumulatorach. Energia ta jest wykorzystywana do zasilania wewnętrznej instalacji elektrycznej samochodu.

Z kolei gdy przy wyższych prędkościach (do 135 km/h) kierowca zdejmie nogę z gazu, silnik TSI zostaje wyłączony i odłączony sprzęgłem od układu napędowego, aby wyeliminować hamowanie silnikiem. W rezultacie Jetta Hybrid zaczyna "żeglowanie", czyli toczy się swobodnie i nie zużywa przy tym paliwa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta
Cena podstawowa już od: 72 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Up! w wersji SUV

Volkswagen Up! w wersji SUV

Aktualności 2017-08-17

Volkswagen T-Roc - znamy kolejne szczegóły

Volkswagen T-Roc - znamy kolejne szczegóły

Aktualności 2017-08-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Polska drogówka się zbroi - flota BMW 330i xDrive trafi pod koniec listopada na ulice. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania pozostałych oferentów, którzy proponowali takie modele jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech