mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Hybrydowa wersja Astry

Hybrydowa wersja Astry

Koncepcyjny Opel Astra w wersji hybrydowej wykorzystuje do napędu jednostkę wysokoprężną 1,7 CDTI oraz dwa silniki elektryczne.

Hybrydowa wersja Astry

Za podstawę do stworzenia napędu hybrydowego do Astry posłużyła zaprojektowana wspólnie przez GM i DaimlerChrysler jednostka hybrydowa, która testowana była m.in. w 335 miejskich autobusach w całych Stanach Zjednoczonych. Napęd został tak zaprojektowany, że może zostać wykorzystany do aut z napędem na przednie, tylne oraz na wszystkie koła, a także w połączeniu z silnikiem benzynowym lub dieslem.

1,7-litrowa jednostka wysokoprężna Opla generuje moc 125 KM. Dodatkowe dwa silniki elektryczne, które zasilane są baterią umieszczoną w komorze na koło zapasowe, posiadają odpowiednio moc 30 i 40 kW. Pozwala to hybrydowej Astrze na uzyskanie prędkości 100 km/h w niecałe 8 sekund. Zastosowanie silników elektrycznych przekłada się na jeszcze niższe zużycie paliwa. W porównaniu do wersji silnikowej, hybrydowa Astra zużywa o ok. 25% mniej oleju napędowego (poniżej 4l/100 km).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.