mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Hybrydowy Civic IMA

Hybrydowy Civic IMA

Na rynku polskim pojawił się tak trochę niepostrzeżenie drugi hybrydowy model. Po Toyocie Priusie silnikiem hybrydowym napędzana będzie także Honda Civic IMA.

Hybrydowy Civic IMA

Civic IMA jest wysokiej jakości, przestronnym, 5-miejscowym samochodem o cechach charakterystycznych dla grupy modeli Civic. Zastosowany w Hondzie Civic system IMA drugiej generacji łączy silnik benzynowy i-DSI o pojemności 1,3 litra z płaskim, lekkim, silnikiem elektrycznym.

Silnik elektryczny, pracując jako generator, przetwarza energię powstającą podczas hamowania, która następnie magazynowana jest w akumulatorach. Energia ta wspomaga silnik benzynowy, dodając mocy podczas ruszania, przyspieszania lub wjeżdżania pod górę. W porównaniu ze swoim pierwowzorem, najnowszy system IMA zapewnia lepsze osiągi, większą elastyczność i zwiększoną możliwość odzyskiwania energii z hamowania.

Niezwykle wydajny, opatentowany przez Hondę układ pozwala autu na zużycie jedynie 4,9 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym. Jest to o 30% lepszy wynik od uzyskiwanych przez modele Civic z silnikiem benzynowym o podobnej pojemności. Na oszczędność zużycia paliwa mają także wpływ ulepszenia w aerodynamice samochodu – zmianie uległ kształt przedniego zderzaka, spoiler tylny i osłona pod zderzakiem tylnym. W rezultacie otrzymano bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,28.

Oszczędność paliwa jest dodatkowo zwiększana dzięki funkcji "idle stop" – wyłączania silnika podczas pracy na biegu jałowym. Gdy tylko włączony zostaje bieg, silnik automatycznie podejmuje pracę. Ta funkcja nie działa podczas pierwszych kilku minut pracy silnika.

System IMA jest samowystarczalny, z elektroniczną kontrolą naładowania akumulatorów, która zapobiega kompletnemu ich rozładowaniu. Jeżeli poziom ich naładowania jest niski, ładują się one również podczas jednostajnej jazdy po autostradzie.

Obecnie na naszym rynku oferowana jest tylko jedna wersja MX Hondy Civic IMA z benzynowym silnikiem o pojemności 1,3 l, który generuje moc 83 KM. Nie jest to jednak tanie auto, cena za ten model wynosi 94.500 zł.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.