mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Hybrydowy król

Hybrydowy król

LF-Sh jest przeciwieństwem dotychczasowej, co prawda prestiżowej, ale mało dynamicznej stylistyki największego Lexusa. Zauważyć można zdecydowany zwrot w stronę płynnych linii o sportowym charakterze. Czyżby Lexus zapatrzył się na BMW?

Hybrydowy król

Prototyp ustala designerskie kierunki rozwoju klasy luksusowej, będące przeciwieństwem dotychczasowej, co prawda prestiżowej, ale mało dynamicznej stylistyki największego Lexusa. Zauważyć można zdecydowany zwrot w stronę płynnych linii o sportowym charakterze.

Auto mierzy nieco ponad 5 metrów długości, 1,875 m szerokości i 1,465 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2970mm. Litera „h” przy nazwie zdradza zastosowanie napędu hybrydowego, co w tym modelu oznacza połączenie silników elektrycznego i benzynowego V8. Zastosowane rozwiązanie pozwala przekazywać na wszystkie koła ponad 400 koni mechanicznych.

Do napędu modelu seryjnego posłuży 4,6 litrowy silnik V8 osiągający moc około 350 koni. Auto wyposażone w 8 biegową (!) automatyczną skrzynię biegów otrzyma handlowe oznaczenie LS 460.

Podczas nowojorskich targów w kwietniu przyszłego roku zaprezentowana zostanie topowa wersja LS 600h z napędem hybrydowym. Tę odmianę producent planuje przedstawić również w wersji z przedłużonym nadwoziem i większym rozstawem osi. Tym samym Lexus staje w szranki z również nowymi Mercedesem S600L, BMW 760iL i Audi S8 w walce o najbardziej wymagającego klienta.

Zobacz inne luksusowe

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.