mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Hyundai Tucson – pierwsza jazda

Hyundai Tucson – pierwsza jazda

Niemieckie samochody są pewnego rodzaju wyznacznikiem jakości, ergonomii i techniki na Starym Kontynencie. Teraz jednak do wzorców bardzo zbliżył się Hyundai z nowym Tucsonem. Bardzo poprawne auto i owa poprawność powinna być kluczem do sukcesu tego auta.

Hyundai Tucson – pierwsza jazda
Geneza
Hyundai mocno podkreśla status Tucsona – to nowy model, a nie następca ix35. Jednak nie ma się co oszukiwać, Tucson wyprze z gamy ix35 mimo że mamy nową nazwę i zapewne pojawi się nieco wyższa cena, którą trzeba będzie zapłacić za ten samochód. Hyundai w Europie wraca również do nazwy Tucson (czyt. Tusan), co wynika z globalizacji modelu, auto sprzedawane na wielu rynkach będzie teraz dostępne pod jedną nazwą.

Forma
Cały design Tucsona to efekt prac zespołu projektantów, którymi dowodził Peter Schreyer. I tu można być malkontentem mówiąc, że przedni grill przypomina „single frame”  z modeli Audi. No tak, przecież pan Schreyer długie lata tworzył projekty dla Audi i Volkswagena. Zostawiając ironię z boku nie mogę negować faktów – Tucson ma bardzo spójnie i harmonijnie opracowaną bryłę nadwozia. Załamania karoserii dodają uroku, a zwężająca się ku tyłowi linia okien zahacza o sportowe linię aut.

Duże przednie reflektory i grill w kształcie trapezoidalnej tarczy są najmocniejszymi cechami nowego Tucsona. Gdy stajesz za samochodem, to odnosisz wrażenie, że reflektory tylne są jeszcze większe niż światła przednie. Tucson choć nie posiada wyszukanych detali stylistycznych jest ładnie zaprojektowanym modelem, a uzupełnieniem wizerunku są aluminiowe felgi o pięcioramiennym wzorze śmigła.



Wnętrze
Kilkaset kilometrów spędzonych podczas prezentacji zostawiło pozytywne wrażenie na temat wnętrza. Schemat ułożenia przyrządów jest praktycznie taki sam jak w ix35. Zmieniła się jakość wykończenia deski rozdzielczej i przycisków. Duża i zauważalna zmiana na plus dla Tucsona. Centralny ekran o rozmiarze 8-cali ma czytelną, ładnie opracowaną grafikę. Dodatkowo dostajemy na 7 lat bezpłatną subskrypcję nawigacji TomTom Live włącznie z aktualizacją radarów, korków, POI i nawet pogody. Warto odnotować, że na pokładzie możemy korzystać z Internetu podpinając do auta modem lub telefon przez WiFi.

Jeździłem bardzo dobrze wyposażonym egzemplarzem, który na pokładzie posiadał takie elementy jak wentylowane przednie fotele i  podgrzewane tylne, system monitorujący wyjazd z miejsca parkingowego czy podgrzewaną kierownicę – to elementy, które na próżno możemy szukać u europejskich konkurentów. Kolejny ciekawy element to możliwość regulacji oparcia tylnej kanapy. Duża ilość schowków to wciąż rzadkość, a  Tucson w środku ma ich kilkanaście.

Kierowca przed sobą ma czytelne dwa zegary i wyświetlacz pomiędzy nimi. Na szczęście Hyundai zrezygnował z rażącego, niebieskiego podświetlenia. Wyświetlacz TFT również ma kolorową i ładną grafikę, ale jest rozbudowany i niektórzy będą to odbierać jako wadę. Na pewno można było lepiej opracować skróty występujące w menu.


Silniki
Gama jednostek napędowych to 5 silników - dwa benzynowe i trzy wysokoprężne. Podstawą jest 132-konny motor 1,6 l GDI, który występuje również jako silnik turbo 1,6 T-GDI o mocy 177 KM. Najsłabszy Diesel 1,7 l generuje moc 117 KM.

Na prezentacji sprawdzaliśmy motor 2,0 l, który występuje również w słabszej, 136-konnej. Reakcja na gaz w przypadku dwulitrowego silnika w mocniejszej, 185-konnej konfiguracji jest bardzo zadowalająca, gdy przełączam tryb jazdy z normalnego na sport. Na niemieckiej autostradzie samochód pewnie przyspiesza do 140 km/h, zaś powyżej tej prędkości wspinanie się po skali prędkościomierz trwa zauważalnie dłużej.

Motor 1,6 T-GDI to nowa jednostka Hyundai'a, która przy 177 KM mocy daje 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z niego możemy korzystać już od 1500 obr./min. W zależności od wersji silnikowej samochód posiada 6-biegową skrzynię manualną lub dwusprzęgłową z 7-przełożeniami.

Zapowiada się ciekawie
Nowy Hyundai Tucson to bardzo poprawny samochód. Jeździ dobrze i  widać, że zbierane doświadczenie na Starym Kontynencie procentuje. Naprawdę ciężko jest się przyczepić do czegokolwiek. Mało tego, Tucson osiągnął poziom samochodów niemieckich, pod względem komfortu jazdy i prowadzenia, jakości wnętrza oraz wyposażenia. Niestety zła informacja jest taka, że cena auta będzie wyższa niż ta jaką trzeba zapłacić za ix35. Z drugiej jednak strony, to nie powinno nikogo dziwić.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Cena podstawowa już od: 84 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai rozmawia z Google

Hyundai rozmawia z Google

Technika 2016-08-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.