mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Hyundai i30 - nowy kompakt, nowe nazewnictwo

Hyundai i30 - nowy kompakt, nowe nazewnictwo

Wraz z nowym modelem klasy średniej niższej Hyundai będzie chciał uszczknąć większą część europejskiego tortu segmentu kompaktów. Jednocześnie zapoczątkowane zostanie całkowicie nowe nazewnictwo samochodów tej koreańskiej marki.

Hyundai i30 - nowy kompakt, nowe nazewnictwo

Od tej pory samochody marki Hyundai będą przyjmować alfanumeryczne nazewnictwo. Literkę "i" władze koncernu tłumaczą jako "inspiration", "intelligence" oraz "innovation", zaś "3" oznacza w tym przypadku przedstawiciela segmentu C (segment A otrzyma cyfrę 1, segment B cyfrę 2 itd).

Hyundai i30, z oczywistych względów, ma sporo wspólnego z wprowadzoną przed kilkoma miesiącami Kią cee'd. Różnić się będą stylistyką nadwozia, wykończeniem wnętrza oraz grupą docelową - kompaktowy Hyundai będzie przeznaczony dla bardziej statecznych i spokojnych kierowców, cee'd zaś jest skierowany do młodszej, lubiącej bardziej dynamiczną jazdę, klienteli. Ponadto cee'd pojawi się w wersji kombi, 3-drzwiowej (Sporty Hatch) i być może coupe-cabrio (W Genewie pokazany został prototyp takiej wersji cee'da) - Hyundai oferowany będzie tylko jako 5-drzwiowy hatchback oraz kombi.

Zaletą i30 mają być stosunkowo duże rozmiary (dl. 4.245 mm, szer. 1.775 mm, wys. 1.480 mm, rozstaw osi 2.650 mm), co zapewni kierowcy i pasażerom dużo miejsca wewnątrz kabiny i to zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Wnętrze zostało zaprojektowane, by spełnić wymagania przeciętnego Europejczyka. Jest więc jednocześnie trochę nowoczesne, stylowe oraz komfortowe. A użyte materiały są bardzo dobrej oraz dobrej jakości.

Do wyboru będą po trzy silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Bazowym będzie 1,4-litrowa jednostka o mocy 109 KM i maksymalnym momencie obrotowym 137 Nm (przy 5000 obr/min.). 1,6-litrowy motor osiąga moc 122 KM i maksymalny moment 154 Nm (4200 obr/min). Topowa jednostka o pojemności dwóch litrów dysponuje 143 koniami mechanicznymi i 188 Nm momentu obrotowego (4600 obr/min). Wszystkie silniki benzynowe dysponują układem zmiennych faz rozrządów i współpracują z 5-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów. Dodatkowo dwie mocniejsze jednostki będą mogły być zestrojone z czterostopniowymi automatycznymi przekładniami.

Diesle to dwie jednostki o pojemności 1,6 litra - o mocy 90 i 115 KM oraz maksymalnych momentach obrotowych 255 i 235 Nm - oraz dwulitrowy 140-konny silnik (304 Nm). W wersjach z 1,6-litrowymi silnikami znajdzie się 5-biegowa manualna skrzynia, zaś w dwulitrowej 6-biegowa. Dodatkowo najsłabsza wersja 1,6 będzie mogła być zamówiona także z automatem.

Na debiut na polskim rynku przyjdzie nam poczekać niestety aż do końca wakacji. Wtedy też poznamy dokładne specyfikacje modelu i30 oraz jego ceny. Z pierwszych sygnałów wynika, że będzie on jednak droższy od Kii cee'd.

Zobacz serwis specjalny Genewa 2007 w mojeauto.pl

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai i30
Hyundai i30
Cena podstawowa już od: 58 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Hyundai i30 Wszystko o Hyundai
Tematy w artykule: Hyundai Hyundai i30

Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai rozmawia z Google

Hyundai rozmawia z Google

Technika 2016-08-18

Komentuj:

~e-mike 2007-03-28

przez 3 lata zrobilem moim Getzem 1.5 crdi 120.000 km i przez ten czas wymienilem tylko jedna zarówkę i łączniki stabilizatota.ale to wina polskich dróg.auto jest niezawodne,dobrze wykonane i oszczędne. do tego 86 koni przy masie 1,1 tony pozostawia wiele aut z tylu.dlatego kupilbym i30,nawet gdyby miał kosztować tyle co focus,golf czy astra.i tak bylbym do przodu o 10-15 tys zł na wyposazeniu,ktore musialbym dokupic do niemców,by byly porownywalne.a znaczek na masce nie ma dla mnie az takiego znaczenia jak dla typowego Polaka (zastaw się a postaw się).poza tym i30 jest poprostu ok z wyglądu.taki troche lepszy cee'd.

~wir 2007-03-10

Z tą własnoscia to wyglada tak: Hyundai "tatuś" jest właścicielem Kia. Hyundaj jest pozycjonowany dla strszych i zamożniejszych klientówe. dlatego zaczyna robić samochody grupy premium Grandeur i Velsatis.

~iro 2007-03-08

zle otwiera fotki pod FF

~hj 2007-03-08

Odpowiadając eres-owi, chciałoby się powiedzieć, że to wysoki przedstawiciel vw pisze. Tak jak kiedyś samochody japońskie, tak dziś koreańskie są naprawdę dużym zagrożeniem dla aut z Europy i USA. VW musi czuć oddech tej konkurencji. Ja wiem, że Niemcy kupią tylko swoje, a ponieważ są największym rynkiem, to to narazie decyduje o wielkości sprzedaży w Europie. To kto kogo kupił nie ma najmniejszego znaczenia. W Korei wszystko jest pod kontrolą państwa. Co do testowania przez KIA aut Hyundaia to twoja teza nie trzyma się kupy. Pierwsza np. była sonata od Hyundaia, a później przyszedł magentis, budowany na podobnych podzespołach. Ponieważ jeździłem 4 lata samochodem KIA - to przyjmij do wiadomości już dziś, że golf musi podglądać cee'd-a. Ja przez ten okres użytkowania nie wymieniłem w moim samochodzie nawet najmniejszej żarówki. Ten rewelacyjny, twoim zdaniem, silnik TDI vw to już przeżytek. Wsiądź do samochodu z silnikiem diesel'a KIA, a przekonasz się co je

~hj 2007-03-08

Ze zdjęć wygląda, że to właśnie Hyundai ma bardziej agresywną sylwetkę, Kia przy nim to "konserwa". Jeśli cena i30 będzie wyższa od cee'd-a, to nikt tego nie kupi. Dziś wiemy, że na auto KIA trzeba czekać pół roku, więcej niż na nową corollę, ale na wersje najuboższe, oczywiście, bo takie są nasze kieszenie. Ceną więc będzie decydująca.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport