mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Isuzu w Polsce!

Isuzu w Polsce!

Choć rynek motoryzacyjny, także w Polsce, wciąż nie może wyjść z kryzysu, nie oznacza to jednak jakiejś totalnej stagnacji. W czerwcu w Polsce rozpoczęła działalność marka Isuzu, z jednym jak na razie modelem w swojej gamie - pickupem D-Max.

Isuzu w Polsce!
Przed rokiem do Polski zawitały takie marki jak Bentley, Infiniti, czy po kilkuletniej przerwie Mazda. Również i przed rokiem zapadła decyzja o wprowadzeniu na nasz rynek Isuzu, znanego na całym świecie przede wszystkim producenta pojazdów ciężarowych, dostawczych, a nawet autobusów oraz silników wysokoprężnych. Jednak w tym przypadku prace przygotowawcze niezbędne do rozpoczęcia działalności przeciągnęły się i dopiero w czerwcu nastąpił start działalności tej japońskiej marki na polskim rynku. Niewątpliwie wpływ na termin startu działalności ma też trwający kryzys. Jak dowiedzieliśmy się w firmie, dość długo obserwowana była sytuacja gospodarcza i ostatecznie potencjał polskiego rynku został oceniony pozytywnie.

Oficjalnym dystrybutorem samochodów tej marki jest firma Isuzu Automotive Polska. Na początku gama Isuzu będzie się składać tylko z jednego modelu. Będzie nim pickup o nazwie D-Max. - Teraz będziemy pracować na to, aby w przeciągu najbliższych 3 lat wejść do pierwszej trójki sprzedaży w segmencie samochodów pick-up w Polsce – powiedział Olivier Heymans, Prezydent i Dyrektor Generalny Isuzu Benelux, belgijskiej spółki akcyjnej, której Isuzu Automotive Polska jest Oddziałem w Polsce.

Wciąż trwa jeszcze budowa sieci sprzedaży firmy. Jak zapowiadają przedstawiciele Isuzu na polski rynek sieć salonów i serwisów opierać się będzie o dealerstwa wielomarkowe, o sprawdzonej reputacji, gwarantujące jakość usług na najwyższym poziomie. Co ważne, liczyć się będzie doświadczenie w sprzedaży pojazdów dostawczych, sprzedaży flotowej, jednak bez modelu konkurencyjnego dla D-Maxa.

Wprawdzie wydaje się, iż boom na auta o nadwoziu pickup w naszym kraju już minął, jednak atrakcyjna nowość w tym segmencie, w dodatku po konkurencyjnej cenie może na nowo zwiększyć zainteresowanie tego typu autami. Duża liczba dostępnych wersji sprawia, że auto można kierować do różnych grup docelowych, jednak najważniejszymi mają być segment małych firm oraz floty firm budowlanych, a także prywatne osoby, które potrzebują auta pomocnego do uprawiania swojej pasji (np. do przewożenia motocykla lub quada, czy ciągnięcia łodzi motorowej).

Isuzu D-Max
Decydując się na tego pickupa, będziemy mieć do wyboru aż 16 różnych wersji. Przede wszystkim trzy rodzaje kabiny - krótka, przedłużona (tylko wersja 4WD) i podwójna. Napęd tylko na przód, bądź na obie osie. Napęd 4x4 jest wyposażony w system "Shift on the fly", który pozwala na zmianę trybu 2WD na 4WD nawet przy prędkościach dochodzących do 100 km/h. Dodatkowo D-Max wyposażony jest w reduktor oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, dzięki czemu jazda po nawierzchni o słabej przyczepności nie musi być przyczyną problemów.

Nabywca D-Maxa będzie mieć do wyboru dwie wersje silnikowe, obie wysokoprężne z systemem common rail. Podstawowy, o pojemności 2,5 litra dysponuje mocą 136 koni mechanicznych, zaś jego maksymalny moment obrotowy, osiągany w zakresie od 1.500 do 3.200 obr/min, wynosi 294 Nm. D-Max z tą jednostką może się także poszczycić jednym z najniższych poziomów emisji CO2 (217 g/km). Mocniejsza, trzylitrowa jednostka (dostępna tylko w wersji 4WD) ma pod maską 163 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360 Nm (osiągany od 1.500 do 3.000 obr/min). W zależności od rodzaju kabiny, średnie spalanie tej wersji silnikowej wynosi od 7,4 do 8,1 l/100 km.

Pamiętajmy, że jednak D-Max jest autem o charakterze użytkowym, dlatego inne parametry odgrywają tu równie ważną rolę. Przykładowo dopuszczalna ładowność wynosząca od 1.141 do 1.320 kg jest najwyższą w tej klasie aut. Ponadto D-Max jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 3 (4WD) lub 2,5 tony (2WD).

Poza napędem na wszystkie koła jeszcze takie właściwości jak ramowa konstrukcja, oraz kąt natarcia wynoszący 34,6 st. i kąt zejścia 23,3 st. zapewniają niezłe właściwości terenowe auta. Dosyć duży prześwit (19,5 cm dla wersji 2WD i 22,5 cm dla 4WD) niewielka wysokość sprawiają, iż prowadzenie auta nawet na zakrętach i przy silnych podmuchach powinno być pewne.

Ceny Isuzu D-Max:

Wersje z napędem 2WD:
Single Cab 2.5D L - 69.975 zł
Double Cab 2.5D LS- 94.975 zł

Wersje z napędem 4WD:
Single Cab 2.5 L - 84.975 zł
Extended Cab 2.5 L - 87.975 zł
Extended Cab 3.0 LS - 104.975 zł
Double Cab 3.0 L - 99.975 zł
Double Cab 3.0 LS - 118.975 zł

Podobne wiadomości:

Sprzedaż nowych aut w Polsce - najlepszy czerwiec od lat

Sprzedaż nowych aut w Polsce - najlepszy...

Aktualności 2015-07-15

Rekordowa produkcja samochodów w Polsce

Rekordowa produkcja samochodów w Polsce

Aktualności 2015-07-07

Komentuj:

KittRoad 2013-11-09

ISUZU mają to do siebie, że mają niezłe silniki. Kawał dobrego żelastwa z niezłym kopem, ma coś ponad 160 KM pod pedałem. Dmax ma też zdaje się najlepszy promień zawracania w stosunku do konkurencji, ten za napędem na dwa koła i 4x4 również.

~bartekk 2013-11-06

mam już drugi rok i mogę smialo polecić - super ekonomia i komfort, a przy tym nie zawiodl nas nigdy... poza przeglądami zadnych dziwnych kosztów i "awarii" przez ponad 40tys.

~w 2009-07-11

w koncu porzadny pickup na ramie i spelniajacy swe wymagania. to sa auta do transportu, a nie do cynkowania.

helmut 2009-07-08

różne są recepty na kryzys, jedną z nich są nowe inwestycje, a już na pewno najgorzej to podkulić ogon i czekać aż przyjdzie koniunktura, wówczas to już może być za późno na jakieś ruchy, konkurencja która nie czekała może nam uciec

~milosz 2009-07-08

jak widać ten kryzys to wcale nie taki jak prawdziwy kryzys

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport