mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jaki jest nowy Ford Mondeo?

Jaki jest nowy Ford Mondeo?

Już w styczniu pojawi się w salonach nowy Ford Mondeo.

Jaki jest nowy Ford Mondeo?

Nowy Ford mondeo będzie dostępny w wersjach nadwoziowych cztero-, pięciodrzwiowej i kombi. Jest pierwszym modelem Forda zaprojektowanym cyfrowo, z użyciem nowego, rewolucyjnego pakietu projektowania wspomaganego komputerowo zwanego C3P, który skrócił czas opracowania nowego modelu o 13 miesięcy. Został wyposażony w systemy ułatwiające pracę kierowcy oraz zwiększające bezpieczeństwo bierne i czynne. Konstrukcję nadwozia zoptymalizowaną pod kątem wytrzymałości i odporności na zderzenia, oraz nowy Inteligentny System Bezpieczeństwa (Inteligent Protection System). Czołowe poduszki powietrzne z podwójnym zakresem działania (dla kierowcy i pasażera z przodu) oraz elektroniczny system z aktywnymi czujnikami, uwzględniający siłę zderzenia czołowego, pozycję kierowcy i rozpoznający obecność pasażerów w fotelach oraz boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową dostępne są w standardzie, zaś nadmuchiwane kurtyny boczne dla osób siedzących na przednich i tylnych fotelach oferowane są jako wyposażenie dodatkowe. Standardowe 16-calowe koła podkreślają solidną sylwetkę nowego modelu, zaś na życzenie dostępne są również większe koła - 17- i 18-calowe. Wyposażenie dodatkowe obejmuje m.in.: nowy odtwarzacz płyt kompaktowych, mieszczący 6 płyt, montowany w desce rozdzielczej, system multimedialny dla pasażerów na tylnych siedzeniach (opcja), umożliwiający korzystanie z gier komputerowych i odtwarzacza wideo oraz system nawigacji satelitarnej. Dwie nowe rodziny jednostek napędowych do samochodów osobowych Ford zostały wprowadzone wraz z nowym Fordem Mondeo: benzynowy silnik Duratec HE we wszystkich swoich trzech wariantach spełnia surowe europejskie normy emisji spalin, mające wejść w życie w 2005 roku, oraz silnik wysokoprężny Duratorq DI, który spełnia normę Euro III. Nowy model posiada zabezpieczenie antykorozyjne poparte 12-letnią gwarancją na perforację korozyjną. Wszystkie wersje wyposażono w hamulce tarczowe we wszystkich czterech kołach jak również układ ABS. Współdziała on z nowymi aktywnymi czujnikami prędkości kół jezdnych, umożliwiającymi szybszą i skuteczniejszą reakcję na poślizg. Nowością jest układ EBA (Emergency Brake Assist), wspomagający hamulce podczas nagłego hamowania. Na życzenie jest dostępny także z nowoczesnym, interaktywnym systemem poprawiającym własności jezdne (IVD – Interactive Vehicle Dynamics) - jednym z jego elementów jest elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP).

W nowej rodzinie Forda Mondeo przewidziano ogółem sześć jednostek napędowych. Tylko najmocniejsza z nich - dobrze znany i sprawdzony 2,5-litrowy silnik Ford Duratec V6 - był używany we wcześniejszych modelach. Jednak także i ten silnik doczekał się licznych modyfikacji. Ofertę silników uzupełniają trzy wersje całkowicie nowego silnika benzynowego Duratec HE oraz dwie odmiany zaprezentowanej niedawno 16-zaworowej jednostki wysokoprężnej Duratorq DI z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. W nowym Mondeo napęd jest przenoszony na koła za pośrednictwem dobrze znanej mechanicznej skrzyni biegów MTX-75. Wprowadzone udoskonalenia przyczyniły się do zwiększenia sztywności konstrukcji, lżejszego wybierania przełożeń i wydłużenia trwałości elementów roboczych skrzyni. Uwagę zwraca krótszy skok dźwigni zmiany biegów i większa łatwość włączania poszczególnych biegów. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji, dla nowego Forda Mondeo przewidziano wydłużone okresy między planowymi przeglądami - dotyczy to wszystkich silników benzynowych. Zalecane odstępy między wizytami w serwisie, odpowiadające przebiegowi 20,000 km. Rozstaw osi nowego Forda Mondeo wydłużono o 50 mm w porównaniu z poprzednim modelem. Każdy wymiar nowego samochodu jest teraz o 150 mm dłuższy – zoptymalizowano w sposób zapewniający możliwie największą ilość miejsca dla osób wewnątrz i dla ich bagażu. Wykończenie wnętrza ma wygląd bardzo nowoczesny i zarazem elegancki. Zupełnie nowa deska rozdzielcza Forda Mondeo jest u góry pokryta tworzywem o ziarnistej fakturze przypominającej drobne “piramidy”. Mocno zaakcentowana jest tablica przyrządów kierowcy. Deska rozdzielcza przechodzi w konsolę pomiędzy przednimi fotelami. Tablica rozdzielcza w modelach Ambiente i Trend jest wykończona w jednorodnej ciemnej tonacji, podczas gdy najbardziej luksusowy model Ghia ma tablicę rozdzielczą podzieloną poziomo w dwóch odcieniach. W dziale nowe samochody naszego portalu, można się zapoznać ze szczegółowymi danymi technicznymi tego modelu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport