mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jest już Audi A7

Jest już Audi A7

Wczoraj wieczorem odbyła się pierwsza oficjalna prezentacja całkowicie nowego modelu w gamie Audi - A7 Sportback. Szerszej publiczności nowość z Ingolstadt zostanie zaprezentowana na wystawie w Paryżu, a do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku.

Jest już Audi A7

Audi A7 Sportback to auto z popularnego ostatnimi czasami, wśród producentów samochodów z wyższej półki, segmentu pięciodrzwiowych coupe. Większe od A5 - mierzy 4,97 m długości, 1,91 m szerokości i 1,42 m wysokości - oferuje jednak znacznie wyższy poziom luksusu, porównywalny wręcz do topowej limuzyny z czterema pierścieniami na grillu.

Stylistycznie bardzo zbliżony do koncepcyjnego modelu Audi Sportback, jaki można było zobaczyć na początku tego roku na wystawie w Detroit, A7 ma sportową sylwetkę z bardzo agresywnie wyglądającą przede wszystkim przednią częścią (reflektory z diodami LED i zderzakiem).


Wnętrze z kolei będzie oferować sporo miejsca i to bez względu, gdzie zasiądziemy, najlepsze materiały (skóra, aplikacje drewniane i chromowe), a także całą masę najnowszych rozwiązań mających na celu zapewnić jak największy komfort podróżowania. W razie potrzeby A7 Sportback oferuje także dość dużą przestrzeń bagażową - 535 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrasta ona do 1.390 litrów.



A co pod maską? Decydując się na to auto będziemy mieć do wyboru cztery sześciocylindrowe jednostki - po równo - dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Podstawowym silnikiem jest trzylitrowy diesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie 400 Nm (w wersji quattro 450 Nm), którego napęd na przednie koła przenoszony jest za pośrednictwem automatycznej przekładni multitronic, a średnie spalanie wynosi, według producenta, zaledwie 5,3 l/100 km. W tej wersji prędkość 100 km/h osiągana jest po 7,6 sekundy, maksymalnie Audi A7 jest w stanie pojechać 235 km/h. Drugą wysokoprężną opcją jest również trzylitrowa jednostka, ale już o mocy 245 KM i maksymalnym momencie 500 Nm. Współpracująca z 7-stopniową przekładnią s tronic spala średnio sześć litrów, przyspiesza do setki w 6,5 sekundy i rozpędza A7 maksymalnie do 250 km/h.

Również mocą 204 KM dysponuje podstawowy silnik benzynowy 2.8 FSI. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 280 Nm, a napęd na koła obu osi przenoszony jest za pośrednictwem przekładni s tronic. Ta wersja A7 zużywa średnio osiem litrów benzyny na każde 100 km, prędkość 100 km/h uzyskuje po 8,3 sekundy, a maksymalnie jest w stanie pojechać z prędkością 235 km/h. Największą dawkę mocy, przynajmniej w momencie rozpoczęcia sprzedaży, mieć będzie wersja 3.0 TFSI. 300 koni mechanicznych i 440 Nm maksymalnego momentu pozwolą rozpędzić się do setki w 5,6 sekundy, a maksymalnie do 250 km/h. A przy tym średnie spalanie ma wynosić 8,2 l/100 km.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A7
Audi A7
Cena podstawowa już od: 229 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A7 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A7 targi w Paryżu

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 za chwilę w salonach. Znamy polskie ceny

Nowe Audi A8 za chwilę w salonach. Znamy...

Aktualności 2017-10-16

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Aktualności 2017-08-31

Komentuj:

~Artur 2010-08-10

Chciałem kupić A6 w tym roku. Ale obsługa w salonie i sam samochód mocno mnie rozczarowali. Wiadomo, że A6, które idzie już do zmiany jest autem z innej epoki, ale i tak spodziewałem się czegoś więcej. Na razie po tym jak jeździłem MB, potem BMW, zostaję znowu u MB. Audi niech się stara. Kibicuję im. Ale na razie patrzę sobie z boku

~pelikan 2010-07-28

Mnie się BARDZO podoba !!!! CUDO !!!! Tylko narazie jeżdżę KIŁĄ ceed, ale za 10-12 lat kupie sobie takom używanom

~Robert 2010-07-28

Może I fajnie wygląda Ale musze się zdecydować.

aaa 2010-07-28

Mi się podoba, nawet bardzo! Tylko poproszę o wersję z V8 na pokładzie i może się skuszę za dwa lata na jakiś potestowy egzemplarz od dealera (bo znając ceny takich pojazdów to na nowy sobie nie pozwolę).

~Tom 2010-07-28

jestem zawiedziony. Poprostu wieksze A5. Myslalem, ze bardziej bedzie sie wyrozniac od innych modeli

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic