mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jest już seryjna Honda CR-Z

Jest już seryjna Honda CR-Z

Honda bardzo powoli wprowadza swoją sportowę hybrydę - model CR-Z sports hybrid coupe. Najpierw była wersja koncepcyjna, później przedprodukcyjna, aż w końcu w Detroit można zobaczyć już jej finalną postać.

Jest już seryjna Honda CR-Z

Całkowicie nowa Honda CR-Z łączy w sobie zalety czystego i wydajnego hybrydowego układu napędowego z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz stylowym nadwoziem coupe typu 2+2 (w Europie i Japonii).

Bryła Hondy CR-Z powstała w oparciu o koncepcję "opływowego klina". Nisko poprowadzona linia maski silnika oraz duża szerokość nadwozia, nadały autu atletycznego wyglądu. W projekcie uwzględniono typowe dla Hondy elementy stylistyczne, jak np. przeszklona i podzielona tylna część nadwozia, czy aerodynamiczna linia dachowa.  

Po raz pierwszy połączono także wydajny i ekologiczny, równoległy system hybrydowy z precyzyjną, manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, która zapewnia prowadzącemu dużą przyjemność z jazdy. W nowej Hondzie CR-Z, konwencjonalną, manualną przekładnię zestawiono z benzynowo-elektrycznym układem napędowym, podobnie jak w modelu Civic IMA z 2003 roku. Było to możliwe dzięki dużej elastyczności równoległego systemu hybrydowego Hondy.

Moc maksymalna i maksymalny moment obrotowy jednostki spalinowej wspomaganej silnikiem elektrycznym to odpowiednio - 124 KM i 174 Nm. Szczytowa wartość momentu obrotowego jest taka sama, jak w przypadku Hondy Civic 1,8 l jednak emisja CO2 jest o 35 g/km niższa i utrzymuje się na poziomie 117 g/km. Silnik elektryczny zapewnia niezwykle płaski przebieg momentu obrotowego układu, przy czym maksymalna wartość osiągana jest przy bardzo niskich jak na jednostkę wolnossącą obrotach (1.500 obr/min).

W celu zwiększenia przyjemności z prowadzenia pojazdu w codziennych warunkach, Honda CR-Z została wyposażona w system jazdy posiadający trzy tryby pracy. Ta unikalna funkcja daje kierowcy możliwość wyboru jednego z trybów, z których każdy zawiera inne ustawienia reakcji przepustnicy, układu kierowniczego, czasu uruchamiania systemu, zatrzymywania silnika spalinowego na postoju (idle stop), klimatyzacji oraz poziomu wspomagania systemem IMA. Zaprojektowany przez Hondę system umożliwia wybór pomiędzy jazdą dającą najwięcej przyjemności z podróżowania, jazdą ekonomiczną lub jazdą w trybie będącym kombinacją dwóch poprzednich.

Europejska wersja Hondy CR-Z wyróżnia się światłami do jazdy dziennej z ośmioma diodami LED. Światła do jazdy dziennej dodają autu wyjątkowego charakteru, a w połączeniu z przednimi światłami przeciwmgielnymi tworzą układ idealnie dopasowany do wymagań rynku.

W porównaniu z rodzinną, 5-drzwiową i 5-miejscową Hondą Insight, model CR-Z ma o 115 mm krótszy rozstaw osi, a jego nadwozie jest krótsze o 295 mm, co przyczynia się do polepszenia zwrotności i zredukowania masy własnej o 44 kilogramy. Ponadto, charakterystyka pracy sprężyn i amortyzatorów w zawieszeniu modelu CR-Z została inaczej skonfigurowana z uwzględnieniem indywidualnych cech kompaktowego coupe.

Europejska wersja Hondy CR-Z zostanie zaprezentowana podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie, po której auto będzie sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży.

 

 


Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport