mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jest nowy Ford Focus!

Jest nowy Ford Focus!

Jedną z najważniejszych premier zaczynających się już dziś targów w Detroit będzie, przede wszystkim z punktu widzenia Europejczyków, odsłona trzeciej generacji Forda Focusa. Auto do sprzedaży trafi jednak dopiero za rok.

Jest nowy Ford Focus!
Najnowsza technologia, w tym oszczędne jednostki napędowe, nowoczesne, dynamiczne i przede wszystkim ładne nadwozie, nienaganne wykończenie oraz to, z czego Ford Focus słynął od początku swojej obecności na rynku - bardzo dobre właściwości jezdne, mają wprowadzić Focusa trzeciej generacji na szczyty sprzedaży nie tylko w segmencie aut kompaktowych.

Nowy Focus, zgodnie z oszczędnościową strategią "One Ford", będzie niemal identyczny na wszystkich rynkach, na których pojawi się w sprzedaży (poza Europą i Ameryką, również pojawi się w Azji, Afryce oraz południowej Ameryce). Aż 80 procent użytych części będzie identyczna we wszystkich sprzedawanych egzemplarzach. Zgodnie z zapowiedziami produkcja ruszy w drugiej połowie tego roku, zaś w sprzedaży na pierwszych rynkach pojawi się na początku 2011 roku. Jak na razie nie wiadomo nic, na kiedy Ford planuje europejską premierę nowego Focusa.

Do budowy trzeciej generacji Focusa użyta została nowa platforma podłogowa C Forda, na której powstanie w sumie aż 10 nowych modeli. Pierwszymi autami na tej płycie podłogowej będą, debiutujące w Europie z początkiem lata br., nowy C-Max oraz siedmiomiejscowy Grand C-Max.

Jak można zobaczyć na zdjęciach, nowy Focus prezentuje się niezwykle dynamicznie. Może nie ma tu jakiejś prawdziwej rewolucji w stosunku do poprzedników, jednak widać, iż nowa stylistyka kinetic design jest coraz lepiej dopracowywana przez projektantów Forda. Zresztą, co tu dużo mówić. Zobaczcie i oceńcie sami!

W Detroit Ford zaprezentował od razu dwie wersje nadwoziowe nowego Focusa - pięciodrzwiowego hatchbacka oraz sedana. Jak można się domyślać, w późniejszym czasie pojawią się także wersja kombi oraz wersja trzydrzwiowa. Wnętrze nowego Focusa ma współgrać ze stylistyką nadwozia. Ma być przede wszystkim nowocześnie, jednak użyte materiały, wysoki poziom wykończenia mają ponadto sprawić, że we wnętrzu poczujemy się niczym w aucie z klasy premium. Czy rzeczywiście tak będzie, przekonamy się za mniej więcej rok.

Za wcześnie jeszcze, by mówić w szczegółach o dostępnych w sprzedaży jednostkach napędowych. Ford zapowiada przede wszystkim dalsze ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla. W tym celu pojawią się turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa - EcoBoost. W Europie będą to jednostki o pojemności 1,6 litra, zaprezentowane w Detroit modele mają pod maskami silniki dwulitrowe ze zmiennymi fazami rozrządu. Dzięki temu rozwiązaniu silniki te będą o ok. 20 KM mocniejsze od obecnej jednostki 2.0 Duratec, a przy tym mają zużywać mniej o ok. 10% paliwa. W Europie z pewnością nie zabraknie jednostek wysokoprężnych Duratorq TDCi z układem common rail, które po modernizacji mają mieć spalanie od 10 do 20% niższe od obecnych jednostek.

Wśród najważniejszych nowinek technologicznych z pewnością na pierwszym miejscu trzeba wspomnieć o dwusprzęgłowej przekładni automatycznej PowerShift o sześciu przełożeniach, której zastosowanie pozwoli na dalsze oszczędności w spalaniu rzędu nawet 9% (w porównaniu do tradycyjnego czterobiegowego automatu) przy niezłych osiągach.

Ford zapowiedział również, że na bazie nowego Focusa powstanie auto elektryczne. Produkcja ruszy być może już w przyszłym roku i będzie to pierwsze auto osobowe Forda z napędem elektrycznym.

Choć na debiut rynkowy nowego Forda Focusa przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, to już teraz amerykański koncern wypuścił wyraźny sygnał do rywali, iż powinni się zacząć obawiać. Z całą pewnością nie odsłonił też wszystkich kart, które mają pomóc Focusowi osiągnąć najwyższe pozycje w rankingach sprzedaży.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~Sbek 2010-01-15

Octavia jest dobra, ale Focusowi (i paru innym kompaktom) nie dorasta do pięt, a sprzedaje się dobrze bo jest duża i ma spory kufer

~Kris 2010-01-14

...eee, ciekawe czy też będzie rdzewiał jednakowo...

~Bystry 2010-01-14

W BBC wyraźnie podali, że wersja europejska będzie bardziej "wysmakowana" o ile dobrze przetłumaczyłem. Wynika to chociażby z faktu, iż w USA są przepisy dotyczące zderzaków( ich grubość musi stanowić jakiś tam procent długości nadwozia i nie mniej niż 8 cm). Pewne różnice wystapią też wewnątrz chociaż nie będą już tak duże jak w poprzednich wersjach. Mechanicznie (poza rzecz jasna światłami) praktycznie będą bez różnic.

~karol 2010-01-12

no ładny może i jest, ale żeby aż tak się zachwycać to nie wiem

~dj 2010-01-12

focus i astra wyraźnie wyprzedzają teraz konkurencje, ale i tak u nas najlepiej bedzie sie sprzedawac octavia

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport