mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jestem Camaro. Nowy Chevrolet Camaro

Jestem Camaro. Nowy Chevrolet Camaro

Dzień dobry jestem Camaro! Tak zaczynamy poniedziałek, w Detroit Chevrolet zaprezentował szóstą generację Camaro. Całkowicie nowa konstrukcja  to niższa masa i podobno lepsze właściwości aerodynamiczne.

Jestem Camaro. Nowy Chevrolet Camaro
Camaro można wrzucić do koszyka z napisem "legendy amerykańskiej motoryzacji" i zamknąć w muzeum. To kultowy produkt zza Oceanu i zarazem odwieczny wróg Forda Mustanga. Szósta generacja to bardzo wąskie reflektory przednie, grill oraz potężny wlot powietrza w zderzaku przednim. Na bardzo szerokim zderzaku z tyłu umieszczono napis "SS", który został tu przeniesiony z wąskie pasa tylnego, gdzie oprócz świateł LED widnieje logo Chevroleta. Z boku wciąż mamy charakterystyczną linię auta z bardzo napompowanymi nadkolami.

Stylistycznie szósta generacja to ewolucja, która kładzie nacisk na lepszą aerodynamikę. Amerykanie chwalą się, że ta była dopracowywana w tunelu aerodynamicznym przez 350 godzin. Masa auta została obniżona o 90 kg w porównaniu do poprzednika. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu w konstrukcji większej ilości aluminium. Aż 70% elementów jest stworzonych od nowa, specjalnie dla Camaro. Płyta podłogowa Alpha to ta sama, na której został zbudowany m.in. Cadillac ATS.

Chevrolet od razu prezentuje 3 wersje nowego Camaro. Podstawową poznamy po halogenowych reflektorach i najmniej agresywnej stylistyce. Wersja RS i topowa SS dostały specjalne lampy projektorowe z światłami do jazdy dziennej wykonanej w technologii LED.



System zawieszenia Magnetic Ride Control dostępny do tej pory tylko w wersji ZL1 trafił do wersji SS. Z przodu czterotłoczkowe zaciski z tarczami o rozmiarze 320 mm, zaś z tyłu tarcze o średnicy 315 mm, które w wersji SS mają rozmiar 345 mm i 338 mm (przód i tył), opracowane przez Brembo.

W kabinie 8-calowy ekran, który obsługuje system MyLink i całkowicie nowy projekt wnętrza, nowoczesny z 8-calowym ekranem zamiast zegarów. Znak czasów to również zastąpienie tradycyjnego ręcznego elektrycznym. Kierowca poprzez Drive Mode Selector zmienia nastawy auta. Do dyspozycji są tryby Snow/Ice, Tour, Sport oraz Track. Ten ostatni dedykowany jest jednak tylko do wersji SS.

I na koniec sensacja, choć może w dzisiejszych czasach nikogo nie powinno to dziwić. Podstawowym silnikiem dla Camaro będzie CZTEROCYLINDROWY, DWULITROWY motor TURBODOŁADOWANY! Moc jednostki to 280 KM (400 Nm). Chevrolet deklaruje sprint do setki w czasie nieco ponad 6 sekund. Jeśli ktoś uważa dwulitrowy silnik w Camaro za świętokradztwo to może zamówić wersję z 3,6-litrowym V6 o mocy 340 KM(385 Nm). Silnik dostępny jest w Stanach z 6-biegową przekładnią mechaniczną, oraz nową, opcjonalną 8-biegową Hydra-Matic. To automatyczna przekładnia z opcją zmiany łopatkami przy kierownicy. Topowa wersja SS dostanie jedyny słuszny motor V8 6,2-litrów. Moc silnika to 460 KM i 617 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Ford Mustang do Europy dotrze juz na wakacje, na nowe Camaro będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Najwcześniej samochód w salonach zobaczymy jesienią.


Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz na zakupy

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz...

Aktualności 2016-04-06

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

~pd 2015-05-18

Cena wersji 2.0 może być atrakcyjna. Może być tańszy od mustanga.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport