mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jeszcze bardziej klasyczny Dodge Challenger

Jeszcze bardziej klasyczny Dodge Challenger

Powracający po 35 latach od zakończenia produkcji jego pierwowzoru, Dodge Challenger będzie oferowany również w bardziej klasycznej wersji - R/T Classic, wzbogaconej o akcenty stylizacji z lat jego świetności.

Jeszcze bardziej klasyczny Dodge Challenger
Wywodzący się z Challengera R/T – Dodge Challenger R/T Classic nawiązuje do wspaniałej przeszłości tego modelu poprzez boczne pasy R/T w kształcie rozszerzającej się litery A, klasyczne logo na błotnikach przednich i kratę chłodnicy typu "egg crate" ze znaczkiem R/T, wielkie 20-calowe i chromowane koła z całorocznym ogumieniem "performance", tylny spojler w kolorze nadwozia oraz chromowane drzwiczki wlewu paliwa.  

Pod długą maską znajdzie się legendarny 5,7-litrowy silnik HEMI V-8, w którą wbudowano chwyty powietrza służące zwiększeniu chłodzenia komory silnikowej. Aby podwyższyć moc i moment obrotowy – a także kulturę pracy i zredukować zużycie paliwa, najnowszej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w zdwojony układ zmiennych faz rozrządu (VCT) i system podwójnych świec zapłonowych (dwie świece na cylinder).

Dodge Challenger R/T Classic w wersji z sześciostopniową manualną skrzynią wyposażony jest w pistoletowy uchwyt dźwigni zmiany biegów Track Pak, metalowe nakładki na pedały, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z odłączanym systemem kontroli trakcji, wspomaganie ruszania pod górę HSA, tarczowe hamulce klasy wyczynowej na czterech kołach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Rasowe brzmienie wydechu zapewnia układ wylotowy o charakterystyce wyczynowej, w którym standardowy podpodłogowy tłumik zastąpiono dwoma niskooporowymi rezonatorami.

Dostępna w opcji jest też pięciostopniowa skrzynia automatyczna z systemem AutoStick. A w zestawie z nią można zamówić system zmiennej pojemności czynnej MDS, umożliwiający jazdę w trybie ekonomicznym tylko na czterech cylindrach – albo z mocą 372 KM i momentem 544 Nm – gdy potrzebna jest pełna moc jednostki.  

Motywy z oryginalnego wnętrza Challengera to m.in. trapezowe kształty wnęk poszycia drzwi i zestawu wskaźników, ciemna podsufitka oraz nachylona, niesymetryczna konsola selektora skrzyni biegów. Wspomnieniem z przeszłości jest także cztero-tarczowy zestaw wskaźników z białymi tarczami. Dodge Challenger R/T Classic wyróżnia się niespotykaną w innych dwudrzwiowych coupe tylną przestrzenią na głowę (950 mm) i nogi (828 mm).

Dodge Challenger R/T Classic oferowany jest w trzech nowych kolorach nadwozia – czarnym Brilliant Black Cristal, srebrnym Bright Silver Metallic i białym Stone White oraz tradycyjnych – pomarańczowym HEMI Orange, czerwonym TorRed i błękitnym B5 Blue. Jego bazowa, rekomendowana cena detaliczna wynosi 34.005 dolarów (w tym 725 $ koszt dostawy), a zamówienia są już przyjmowane przez dealerów Dodge na całym obszarze USA.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Dodge Challenger Wszystko o Dodge
Tematy w artykule: Dodge Dodge Challenger

Podobne wiadomości:

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż Hellcat

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż...

Samochody luksusowe 2016-07-14

Dodge Viper, inaczej niż tańsze modele Dodge, czyli Challenger i Charger, nie doczekał się wersji Hellcat, czyli wspomaganej kompresorem 707-konnej odmiany. Ale sposób na zwiększenie osiągów mają inzynierowie z Hennessey Performance.

 

Dodge Viper zniknie z rynku

Dodge Viper zniknie z rynku

Samochody luksusowe 2015-10-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport