mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jeszcze bardziej klasyczny Dodge Challenger

Jeszcze bardziej klasyczny Dodge Challenger

Powracający po 35 latach od zakończenia produkcji jego pierwowzoru, Dodge Challenger będzie oferowany również w bardziej klasycznej wersji - R/T Classic, wzbogaconej o akcenty stylizacji z lat jego świetności.

Jeszcze bardziej klasyczny Dodge Challenger
Wywodzący się z Challengera R/T – Dodge Challenger R/T Classic nawiązuje do wspaniałej przeszłości tego modelu poprzez boczne pasy R/T w kształcie rozszerzającej się litery A, klasyczne logo na błotnikach przednich i kratę chłodnicy typu "egg crate" ze znaczkiem R/T, wielkie 20-calowe i chromowane koła z całorocznym ogumieniem "performance", tylny spojler w kolorze nadwozia oraz chromowane drzwiczki wlewu paliwa.  

Pod długą maską znajdzie się legendarny 5,7-litrowy silnik HEMI V-8, w którą wbudowano chwyty powietrza służące zwiększeniu chłodzenia komory silnikowej. Aby podwyższyć moc i moment obrotowy – a także kulturę pracy i zredukować zużycie paliwa, najnowszej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w zdwojony układ zmiennych faz rozrządu (VCT) i system podwójnych świec zapłonowych (dwie świece na cylinder).

Dodge Challenger R/T Classic w wersji z sześciostopniową manualną skrzynią wyposażony jest w pistoletowy uchwyt dźwigni zmiany biegów Track Pak, metalowe nakładki na pedały, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z odłączanym systemem kontroli trakcji, wspomaganie ruszania pod górę HSA, tarczowe hamulce klasy wyczynowej na czterech kołach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Rasowe brzmienie wydechu zapewnia układ wylotowy o charakterystyce wyczynowej, w którym standardowy podpodłogowy tłumik zastąpiono dwoma niskooporowymi rezonatorami.

Dostępna w opcji jest też pięciostopniowa skrzynia automatyczna z systemem AutoStick. A w zestawie z nią można zamówić system zmiennej pojemności czynnej MDS, umożliwiający jazdę w trybie ekonomicznym tylko na czterech cylindrach – albo z mocą 372 KM i momentem 544 Nm – gdy potrzebna jest pełna moc jednostki.  

Motywy z oryginalnego wnętrza Challengera to m.in. trapezowe kształty wnęk poszycia drzwi i zestawu wskaźników, ciemna podsufitka oraz nachylona, niesymetryczna konsola selektora skrzyni biegów. Wspomnieniem z przeszłości jest także cztero-tarczowy zestaw wskaźników z białymi tarczami. Dodge Challenger R/T Classic wyróżnia się niespotykaną w innych dwudrzwiowych coupe tylną przestrzenią na głowę (950 mm) i nogi (828 mm).

Dodge Challenger R/T Classic oferowany jest w trzech nowych kolorach nadwozia – czarnym Brilliant Black Cristal, srebrnym Bright Silver Metallic i białym Stone White oraz tradycyjnych – pomarańczowym HEMI Orange, czerwonym TorRed i błękitnym B5 Blue. Jego bazowa, rekomendowana cena detaliczna wynosi 34.005 dolarów (w tym 725 $ koszt dostawy), a zamówienia są już przyjmowane przez dealerów Dodge na całym obszarze USA.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Dodge Challenger Wszystko o Dodge
Tematy w artykule: Dodge Dodge Challenger

Podobne wiadomości:

Koncern FCA mieszał przy spalinach?

Koncern FCA mieszał przy spalinach?

Aktualności 2017-01-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.