mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jetta w końcu w Polsce

Jetta w końcu w Polsce

Od kilku dni dostępny jest na naszym rynku VW Jetta. Samochód ten pod różnymi nazwami dostępny jest na rynku od 26 lat, w ciągu których jego sprzedaż wyniosła 6,6 mln egzemplarzy.

Jetta w końcu w Polsce
Volkswagen Jetta, którego nazwa pochodzi od angielskiego słówka "Jetstream" (silny prąd powietrzny w troposferze lub stratosferze), jest najbardziej popularnym europejskim modelem w Stanach Zjednoczonych, gdzie jego sprzedaż przekroczyła już 2,2 mln egzemplarzy.
 
Historia tego modelu rozpoczęła się pierwszą generacją Jetty w 1979 r. Od 1984 r. na drogach jeździła już Jetta II. Obe te modele były bardzo zbliżone stylistyką do Golfa. Niewielka odmienność w designie rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem w 1992 r. kolejnej generacji modelu, tym razem jako Vento, a następnie w 1998 r. Bory. Jednocześnie na rynku amerykańskim utrzymana została nazwa Jetta, a że nowa jej generacja, wprowadzone w tym roku cieszy się już ogromną popularnością, władze koncernu Volkswagen postanowiły powrócić do pierwotnej nazwy. Piąta generacja sedana opartego na Golfie przyjęła więc ponownie nazwę Jetta.
 
Nowy Volkswagen Jetta jest w porównaniu ze swoim poprzednikiem - Borą - znacznie większy. Długość (4,55 m) zwiększyła się o 178 mm, rozstaw osi (2,58 m) o 65 mm, zwis przedni o 19 mm, a tylny o 74 mm. Auto jest też wyższe o 13 mm (1,46 m) i szersze o 46 mm (1,78 m). Spowodowało to znaczne zwiększenie miejsca wewnątrz, szczególnie dla pasażerów tylnych siedzeń (o 6,5 cm więcej miejsca wokół nóg). Nowa Jetta oferuje także więcej miejsca na bagaż (+ 72 l), pojemność bagażnika wynosi obecnie 527 litrów.
 
Oferta silników nowej Jetty jest typowa dla marki. W momencie wprowadzenia samochodu na rynek dostępne są cztery jednostki benzynowe (1,6 102 KM, 1,6 FSI 115 KM, 2,0 FSI 150 KM oraz 2,0 TFSI 200 KM) i dwa diesle (1,9 TDI 105 KM i 2,0 TDI 140 KM). W zależności od wersji silnikowej dostępne są cztery układy przeniesienia napędu: 5- i 6-biegowe skrzynie manualne, 6-biegowa przekładnia automatyczna oraz 6-biegowa skrzynia DSG.
 
Wśród wyposażenia seryjnego wszystkich wersji znajdują się m.in. systemy ABS z EBV, ASR, MSR, sześć poduszek powietrznych. ESP z HBA (hydrauliczny asystent hamowania), a także asystent podjazdu dostępne są w opcji. Skuteczne hamowanie zapewnić ma ponadto dwustopniowy wzmacniacz siły hamowania.

Zobacz galerię zdjęć z premiery Volkswagen Jetta
Zobacz galerię zdjęć Volkswagen Jetta
Zobacz galerię zdjęć Volkswagen Jetta z IAA Frankfurt 2005

Dowiedz się więcej o modelu Volkswagen Jetta

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.