mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jetta w końcu w Polsce

Jetta w końcu w Polsce

Od kilku dni dostępny jest na naszym rynku VW Jetta. Samochód ten pod różnymi nazwami dostępny jest na rynku od 26 lat, w ciągu których jego sprzedaż wyniosła 6,6 mln egzemplarzy.

Jetta w końcu w Polsce
Volkswagen Jetta, którego nazwa pochodzi od angielskiego słówka "Jetstream" (silny prąd powietrzny w troposferze lub stratosferze), jest najbardziej popularnym europejskim modelem w Stanach Zjednoczonych, gdzie jego sprzedaż przekroczyła już 2,2 mln egzemplarzy.
 
Historia tego modelu rozpoczęła się pierwszą generacją Jetty w 1979 r. Od 1984 r. na drogach jeździła już Jetta II. Obe te modele były bardzo zbliżone stylistyką do Golfa. Niewielka odmienność w designie rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem w 1992 r. kolejnej generacji modelu, tym razem jako Vento, a następnie w 1998 r. Bory. Jednocześnie na rynku amerykańskim utrzymana została nazwa Jetta, a że nowa jej generacja, wprowadzone w tym roku cieszy się już ogromną popularnością, władze koncernu Volkswagen postanowiły powrócić do pierwotnej nazwy. Piąta generacja sedana opartego na Golfie przyjęła więc ponownie nazwę Jetta.
 
Nowy Volkswagen Jetta jest w porównaniu ze swoim poprzednikiem - Borą - znacznie większy. Długość (4,55 m) zwiększyła się o 178 mm, rozstaw osi (2,58 m) o 65 mm, zwis przedni o 19 mm, a tylny o 74 mm. Auto jest też wyższe o 13 mm (1,46 m) i szersze o 46 mm (1,78 m). Spowodowało to znaczne zwiększenie miejsca wewnątrz, szczególnie dla pasażerów tylnych siedzeń (o 6,5 cm więcej miejsca wokół nóg). Nowa Jetta oferuje także więcej miejsca na bagaż (+ 72 l), pojemność bagażnika wynosi obecnie 527 litrów.
 
Oferta silników nowej Jetty jest typowa dla marki. W momencie wprowadzenia samochodu na rynek dostępne są cztery jednostki benzynowe (1,6 102 KM, 1,6 FSI 115 KM, 2,0 FSI 150 KM oraz 2,0 TFSI 200 KM) i dwa diesle (1,9 TDI 105 KM i 2,0 TDI 140 KM). W zależności od wersji silnikowej dostępne są cztery układy przeniesienia napędu: 5- i 6-biegowe skrzynie manualne, 6-biegowa przekładnia automatyczna oraz 6-biegowa skrzynia DSG.
 
Wśród wyposażenia seryjnego wszystkich wersji znajdują się m.in. systemy ABS z EBV, ASR, MSR, sześć poduszek powietrznych. ESP z HBA (hydrauliczny asystent hamowania), a także asystent podjazdu dostępne są w opcji. Skuteczne hamowanie zapewnić ma ponadto dwustopniowy wzmacniacz siły hamowania.

Zobacz galerię zdjęć z premiery Volkswagen Jetta
Zobacz galerię zdjęć Volkswagen Jetta
Zobacz galerię zdjęć Volkswagen Jetta z IAA Frankfurt 2005

Dowiedz się więcej o modelu Volkswagen Jetta

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport