mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Jeździliśmy nowym Renault Espace. Cena od 119 tys. zł.

Jeździliśmy nowym Renault Espace. Cena od 119 tys. zł.

W czasach, gdy preferencje klientów szybko się zmieniają, producenci muszą odpowiednio reagować, a także dostosowywać swoje flagowe modele do potrzeb rynku. Renault Espace, czyli jeden z prekursorów segmentu van, zmienił się nie do poznania. Auto wjechało właśnie do polskich salonów.

Jeździliśmy nowym Renault Espace. Cena od 119 tys. zł.
Ostatni raz z Renault Espace mieliśmy do czynienia kilka dobrych lat temu. Samochód ten utkwił w naszej pamięci jako jeden z najwygodniejszych, jakimi mieliśmy okazję jeździć, ale jego gabaryty sprawiały, że nie był to najlepszy kompan do jazdy w mieście. Francuski producent postanowił podążać za modą na crossovery i do swojego flagowego vana wprowadził nowe geny.

Nowy Renault Espace posiada wymiary: długość: 486 cm x szerokość: 189 cm x wysokość: 168 cm. Projektanci zwiększyli prześwit do 16 cm, a rozstaw osi wynosi teraz 2,88 m. Jest to o 16 mm więcej niż w przypadku poprzedniej generacji Grand Espace. Obecny model jest dostępny w jednej wersji i raczej nie zanosi się na wersję Grand.

Espace w nowym wydaniu zaadaptował już nowy język designu marki Renault, z którym mieliśmy już do czynienia w modelu Kadjar. Charakterystyczne lampy i grill będą się pojawiać w kolejnych modelach. Co ciekawe Espace jako pierwszy model z gamy Renault wyposażono w pełne oświetlenie LED. Sylwetka nowego Espace jest bardzo atletyczna i dynamiczna. Mniejsze i smuklejsze gabaryty nie oznaczają na szczęście mniejszej ilości miejsca w środku.

Panoramiczna przednia szyba Lumiere o powierzchni 2,8 m2 zamienia się w szklany, otwierany dach. Wnętrze samochodu jest dzięki temu bardzo dobrze doświetlone, a latem w rodzinnym aucie możemy się poczuć jak w kabrio.

Francuzi jako mistrzowie awangardy zaskakują ponownie po zajęciu miejsca za kierownicą. Kokpit nowego Espace wygląda kosmicznie. To nie przypadek, bowiem wnętrze jest inspirowane lotnictwem oraz zaawansowanymi technologiami. Środkowa konsola może się trochę skojarzyć ze szwedzką marką, ale mimo tego jest bardzo oryginalna. Zamontowano na niej duży, dotykowy wyświetlacz przypominający wkomponowany tablet. Obsługa zawartego w nim system R-Link 2 jest jednak bardzo wygodna. W pierwszej chwili problemy sprawia przyzwyczajenie się do ruchu lewarka skrzyni EDC. Nie stawia on typowego oporu, bowiem zastosowano w nim technologię shift by wire, czyli nie ma tam połączeń mechanicznych. Kolejnym elementem kojarzącym się z lotnictwem będzie z pewnością system HUD (Head Up Display), który wyświetla informacje o prędkości i wskazówki nawigacji.

Przednie fotele w Renault Espace to klasa sama w sobie. Zagłówki w tym modelu zostały specjalnie poszerzone, a górna część oparcia dostosowuje się do ciała pasażera. W zależności od wersji wyposażeniowej zakres regulacji może być dostępny nawet dla 10 parametrów. Z tyłu mamy do dyspozycji trzy pojedyncze fotele, które można przesuwać, a także regulować kąt nachylenia oparcia. Miejsca zarówno nad głową jak i na kolana jest naprawdę sporo. W opcji można zamówić trzeci rząd siedzeń. Tradycyjnie jednak powinniśmy potraktować je jako siedziska awaryjne bądź przeznaczone dla dzieci. Nowością jest system „One Touch”. Pozwala on złożyć wybrane lub wszystkie siedzenia równocześnie – za pomocą jednego kliknięcia. Może to się odbywać z miejsca kierowcy wybierając opcję w systemie R-Link 2 lub korzystając ze specjalnego panelu w bagażniku.



Kolejną ciekawostką w Espace jest system Multi-Sense. Wpływa on na działanie systemu 4Control (4 koła skrętne), elektronicznie sterowanych amortyzatorów, układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów EDC, a także na ustawienia instrumentów pokładowych, brzmienie silnika i oświetlenie ambientowe wnętrza. Kierowca może dostroić te systemy do swoich upodobań. Oczywiście producent przygotował trzy fabrycznie zdefiniowane tryby: ekologiczny, komfortowy, neutralny i sportowy. Nie zabrakło również trybu perso (indywidualny).

W Espace pojawiło się rozwiązanie, które Renault stosuje w wybranych modelach, czyli 4Control. Przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie komfort (60 km/h w trybie neutralnym i 70 km/h w trybie sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia.

Podstawowym silnikiem w Renault Espace jest jednostka TCe 200, opracowana na bazie jednostki Renault Sport. Wyposażono ją w turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk. Dysponuje mocą 200 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza do setki w 8,6 sekundy, a jego średnie spalanie to 6,2 l/100 km.

Pozostałe jednostki w gamie to dobrze znane silniki z logo dCi. Podstawowy wariant to wersja 130 KM z maksymalnym momentem o wartości 320 Nm. Silnik jest oferowany z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Oferuje średnie spalanie na poziomie 4,4 l/100 km. Topowa jednostka to dCi 160 EDC Twin Turbo. Podwójne doładowanie zapewnia 160 KM maksymalnej mocy oraz 380 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza do setki w 7,9 sekundy, a jego średnie spalanie wynosi 4,6 l/100 km.

Cennik nowego Renault Espace otwiera kwota 119 tys. zł. za wariant Energy dCi 130 w wyposażeniu podstawowym Life. Za wersję benzynową TCe 200 EDC zapłacimy w wersji Zen 133 900 zł. Topowy Diesel kosztuje od 141 tys. zł.  

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Espace
Renault Espace
Cena podstawowa już od: 120 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault Espace Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault Renault Espace

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport