mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Kia Sorento już bez ramy

Kia Sorento już bez ramy

Większa, z mniejszymi aspiracjami terenowymi, lepiej wyposażona i z siedmioma miejscami - taka będzie nowa generacja Kia Sorento, która właśnie miała swoją światową premierę na wystawie w Seulu. W Europie nowe Sorento pojawi się jednak najwcześniej pod koniec roku.

Kia Sorento już bez ramy
Nowe Sorento ma być godnym następcą obecnej wersji modelu, która cieszy się dość sporą popularnością na bardzo wielu, różnorakich rynkach. Dlatego, mimo trwającego kryzysu, władze koreańskiej firmy dość optymistycznie podchodzą do planów sprzedażowych Sorento i liczą, że w 2010 roku globalna sprzedaż tego modelu przekroczy 140 tys. egzemplarzy.

Czym zaskoczyć ma klientów nowa Kia Sorento? Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy na samym początku, a więc stylistyka auta. Mierzące 4,69 m długości nowe Sorento jest dłuższe o 10 cm od swojego poprzednika. Jeśli dodać do tego nieco bardziej kanciaste kształty, bardziej płaską sylwetkę, dłuższy przedni zwis otrzymujemy auto, które prezentuje się dużo bardziej dynamicznie od swojego poprzednika.

Widać, iż Koreańczycy sporo pracy poświęcili również na wykończenie wnętrza, które w nowym Sorento ma być lepszej jakości, a przy tym dużo lepiej wyposażone. Poza tym dłuższe nadwozie gwarantuje większą ilość miejsca w kabinie, gdzie nawet w trzecim rzędzie siedzeń w razie potrzeby będą mogły zasiąść dorosłe osoby.

Zasadnicza zmiana zaszła ponadto w samej budowie auta. Dotychczasowa rama zastąpiona została przez konstrukcję samonośną, czego efektem będą z całą pewnością gorsze właściwości terenowe auta. Tym samym nowa Kia Sorento będzie zdecydowanie przedstawicielem typowych SUV-ów, które zdecydowanie lepiej radzą sobie na asfalcie niż w terenie.

W zależności od rynku Kia Sorento może być oferowana z różnymi silnikami. Do Europy z całą pewnością trafi 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 435 Nm. Ten nowoczesny silnik z systemem common rail trzeciej generacji spełniać będzie normę emisji spalin Euro 5.

Wśród jednostek benzynowych podstawowy motor o pojemności 2,4 litra dysponuje mocą 175 KM i maksymalnym momentem 225 Nm. Najmocniejszym silnikiem będzie 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,5 litra i mocy 277 KM. Na rynku koreańskim w ofercie pojawi się także silnik V6 dostosowany do zasilania gazem LPG, którego maksymalna moc wynosi 165 KM, zaś moment obrotowy 244 Nm.

W zależności od wersji silnikowej nowe Sorento będzie oferowane z pięcio- lub sześciobiegową skrzynią manualną bądź automatyczną. Klienci będą mieć do wyboru również wersję z napędem tylko na przednią oś bądź 4x4.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Kia Sorento
Kia Sorento
Cena podstawowa już od: 147 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia Sorento Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia 4x4 Kia Sorento

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Kia Soul po liftingu

Kia Soul po liftingu

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport