mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Kia Telluride - atak na segment luksusowych SUV-ów

Kia Telluride - atak na segment luksusowych SUV-ów

Koreańczycy na targach w Detroit pokazali ciekawy model koncepcyjny. Kia Telluride to wizją dużego SUV-a, pozycjonowanego powyżej Sorento. Odważnie zaprojektowany pojazd ma duże szanse trafić na rynek. Poznaj szczegóły studyjnej Telluride.

Kia Telluride - atak na segment luksusowych SUV-ów
Koreański, 7-osobowy SUV bardzo przypomina nam nowe Volvo XC90. To jednak duży komplement dla projektantów z Kii, jak już kopiować to najlepsze wzorce. Kanciaste nadwozie, ogromny grill i światła przednie wykonane w technologi LED, które wyglądają jak złożone z dużych kostek lodu, to cechy będące wizytówką Telluride. Z tyłu zastosowano bardzo wąskie światła. Projektanci jakby nie chcieli tego rozwiązania 1:1 kopiować od Volvo, więc postanowili reflektory wkomponować w dolną część klapy bagażnika.

Auto zbudowano na płycie podłogowej, którą można znaleźć w seryjnych modelach z Korei. Płyta podłogowa Sorento została wydłużona o 302 mm(do rozstawu osi równym 3081 mm). Za projekt auta odpowiada Kia Design Center America. Samochód rzuca się w oczy dzięki świetnemu kolorowi nadwozia Dark Pyrite metalik. Długość auta to 5001 mm, szerokość wynosi 2009 mm a wysokość auta to 1801 mm. Całość projektu podkreślają 22-calowe felgi obute w opony Hankook Ventus ST 275/45 R22.

Tylne drzwi otwierają się przeciwstawnie do przednich pod kątem 90 stopni dając doskonały dostęp do kabiny auta. W środku technologia przyszłości - Smart Sensors. Czujniki ulokowane w czterech głównych fotelach mają za zadanie analizować samopoczucie pasażerów. Po zebraniu informacji dane są wyświetlane na ekranach umieszczonych w drzwiach tylnych. Po tym następuje uruchomienie systemem LER (Light Emitted Rejuvenation). Ten z kolei, tak dostosowuje oświetlenie LED umieszczone w dachu, aby dostarczyć pasażerom łagodzące "desynchronosis". Co to takiego? To tzw. jet-lag, czyli efekt rozregulowania zegara biologicznego, wynikający z długiej podróży samolotem w kierunku równoleżnikowym. Wiąże się to ze zmianami strefy czasowej. Ludzie w Kii naprawdę zaszaleli.



W aucie multimediami sterujemy poprzez Swipe Command, czyli opaskę umieszczoną na konsoli przed siedzeniami drugiego rzędu. Wystarczy delikatny ruch ręką, by wybrać żądane urządzenie multimedialne. Za wysoka jakość dźwięku jest odpowiedzialny siedmiogłośnikowy sprzęt od Harman-Kardon. Pasażerowie mogą również korzystać z bezprzewodowych słuchawek, które są ładowane w konsoli środkowej. Kia dumnie chwali się, że elementy deski rozdzielczej, boków drzwi oraz koła kierownicy wykonano przy użyciu technologi druku 3D.

Pod maską Telluride znajdziemy napęd typu PHEV. Silnik uruchamiamy poprzez odczyt linii papilarnych na przycisku Start-Stop. Samochód posiada 3,5-litrowy motor V6 GDI, który jest wspierany przez jednostkę elektryczną. Sumaryczna moc układu (270 + 130 KM) wynosi 400 KM. Siła napędowa trafia na wszystkie koła. Kia mówi o zużyciu paliwa na poziomie 8l/100 km.

Dziś Kia nie chce składać deklaracji w sprawie produkcji seryjnej koncepcyjnego Telluride. Auto naszym zdaniem prezentuje się nieźle i w lekko zmienionej formie, bez kosmicznych technologii śmiało może trafić na rynek. Może się okazać, że Kia Telluride już teraz spędza sen z powiek europejskim producentom.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia Kia Concept targi w Detroit Kia Telluride

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Kia Soul po liftingu

Kia Soul po liftingu

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport