mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Klasa C 63 AMG

Klasa C 63 AMG

457 koni mechanicznych oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego stawiają najnowszą generację Mercedesa klasy C w wersji AMG na czele stawki modeli średniej klasy segmentu premium pod względem mocy. W sprzedaży najmocniejsza C-klasa znajdzie się dopiero na początku przyszłego roku.

Klasa C 63 AMG

Ośmiocylindrowy Mercedes klasy C 63 AMG jest już piątą generacją tego modelu w najmocniejszej wersji AMG. Po raz pierwszy C-klasa będąca efektem współpracy firm Daimler-Benz i AMG powstała w 1993 roku, jako C 36 AMG.
 
Wracając jeszcze na chwilę do silnika, imponujący jest zwłaszcza jego moment obrotowy, który zapewnia niesamowitą wręcz elastyczność. Maksymalny moment wynosi 600 Nm i jest osiągany przy 5.000 obr/min, jednak w całym zakresie obrotów od 2.000 do 6.250 obr/min nie jest on niższy od 500 Nm. To stawia Mercedesa zdecydowanie przed całą konkurencją. C 63 AMG przyspiesza ze startu do prędkości 100 km/h w 4,5 sekundy, maksymalna prędkość, oczywiście elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h.
 
Imponująca jednostka benzynowa współpracuje z niemniej godną pochwał siedmiobiegową przekładnią automatyczną (7G-Tronic). Kierowca ma do wyboru tryb komfortowy, sportowy (o ok. 30% szybsza zmiana biegów), a także manualny. W tym celu na kierownicy zamontowane zostały manetki zmiany biegów.
 
Zastosowany system ESP, działający w trzech trybach, pozwala kierowcy na znacznie więcej. Poza standardowymi pozycjami "On" i "Off", można także aktywować tryb "Sport", w którym interwencja układu została znacznie opóźniona w stosunku do trybu "On".
 
W stosunku do standardowej klasy C, specjaliści z AMG zmodyfikowali zawieszenie, które stało się zdecydowanie bardziej sportowe. Można zauważyć także drobne zmiany stylistyczne auta. M.in. zmodyfikowany został przód Mercedesa, poszerzono błotniki i nadkola, które skrywają 18-calowe koła (19-calowe w opcji), tylne światła wykonane zostały w technologii LED, pojawiły się podwójna końcówka układu wydechowego oraz delikatny spojler. Wnętrze to połączenie luksusu (skóra) ze sportowym charakterem (fotele i kierownica).
 
Czytaj także:

5.500 zderzeń Mercedesa Klasy C (2007-04-19)

4Matic z Klasą C (2007-04-10)

Klasa C od 130.500 zł (2007-01-25)

Zobacz więcej o modelu Mercedes klasa C

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa C
Mercedes Klasa C
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~do aa 2007-07-31

nie mow ze zlom bo jesli ciebie na zlom nie stac to nedzarzem jestes , a tak przy okazji kup sobie slownik ortograficzny bo o ile brak polskich znakow nie przeszkadza to bledy ort. o mdlosci przyprawiaja

~aa 2007-07-15

złom za dórzą cene i te kierunki

~dicki 2007-07-05

fakt, szkoda ze nie dali identycznego jak w E-klasie 63 AMG. A swoją drogą ktoś wie może dlaczego, skoro silnik ma pojemność 6,2 litra (jakoś 6205 ccm) to używają w nazewnictwie '63'

~zmac 2007-07-05

Szkoda tylko, że zdławili ten silnik, ale i tak jest nieźle. Niestety cena będzie pewnie astronomiczna. No i przydał by się napęd na cztery koła.

~domino 2007-07-05

superrrrr, ciekawe ile będą za niego chcieli

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport