mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Klasa E po liftingu

Klasa E po liftingu

Naprawdę niewielkie zmiany stylistyczne sprawiają, iż Mercedes klasa E po faceliftingu na pierwszy rzut oka nie różni się od poprzednika. Większe różnice widać po zajęciu miejsca za kierownicą, odpaleniu silnika i ruszeniu w drogę.

Klasa E po liftingu

Wprawdzie patrząc jednocześnie na oba modele widać różnice w wyglądzie, jednak są to drobne niuanse, które nie zmieniają ogólnej oceny klasy E. Wyższa o 3 cm atrapa chłodnicy, przesunięta ku górze gwiazda Mercedesa, lekko zmodyfikowane przednie reflektory (poziome żaluzje oddzielają górną część reflektorów) to zmiany, które mają tylko symboliczny charakter. Najbardziej zauważalny jest nowy kształt tylnych lamp oraz świateł przeciwmgłowych... Widocznie władze koncernu uznały, iż auto, które po czterech latach od swojego debiutu sprzedało się w ponad milionie egzemplarzy, nie wymaga zbytnich zmian stylistycznych, choć podobno aż 2.000 elementów zmieniono bądź poddano modernizacji.

Zobacz galerię Mercedesa Klasy E
 
Z pewnością większość tych zmian dotyczyła jednak różnych rozwiązań technologicznych, które podnosząc jeszcze wyżej poziom bezpieczeństwa oraz komfortu, stawiają jednocześnie bardzo wysoko poprzeczkę dla konkurencji.
 
Wśród zastosowanych układów należy wymienić systemy Pre-Safe, Aktwny System Oświetlenia (Intelligent Light System), aktywne zagłówki Neck-Pro, czy adaptacyjne światła stopu. System Pre-Safe w czasie gwałtownego hamowania napina pasy bezpieczeństwa, a przy uślizgu bocznym (nad- lub podsterowność) dodatkowo domykają się szyby boczne, szyberdach, a fotele ustawiają się bardziej do pionu. We wszystkich oferowanych wersjach układ ten będzie dostępny seryjnie. Adaptacyjne zagłówki mają pomóc uratować głównie nasz kręgosłup poprzez przesunięcie się do przodu i do góry w ciągu zaledwie kilku milisekund.
 
Zupełną nowością jest system aktywnego oświetlenia (dostępny w opcji), który oferuje pięć różnych trybów świecenia: szosowy, autostradowy (automatycznie przy prędkości powyżej 90 km/h), przeciwmgłowy, aktywnego oświetlenia oraz doświetlania zakrętów.
 
Poprawa prowadzenia została uzyskana dzięki układowi Direct Control. Najważniejsze dla inżynierów niemieckiego koncernu było zapewnienie stabilności prowadzenia oraz zwiększenie jego precyzji, co udało się o ok. 10 proc.
 
Sześć spośród dziesięciu silników nowej Klasy E to jednostki nowe albo poddane modyfikacjom. Dostarczają do 82 KM więcej mocy oraz do 70 Nm więcej momentu obrotowego. Zakres dostępnej mocy rozciąga się od 136 (E 200 CDI) do 514 KM (E 63 AMG).
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~Łukasz 2008-03-14

Mercedes był jest i bedzie potęgą nie ma co mówić. Te silniki stylistyka i dopracowanie powoduja takie zadowolenie u klientów. Mam w 211 320cdi i dla mnie nie ma lepszego autka. Mercedes to ejst to

~POGODNIAK 2007-02-03

A ja jestem bardzo zadowolony ze swojej kl E 220 cdi.Przejechałem nim od grudnia 2005 roku ponad 100.000 km i ani razu mnie nie zawiódł.Na samym początku umówiłem się z nim,że ja go nie będę oszukiwał w eksploatacji-czyli okresowe przeglądy w autoryzowanych stacjach i dobre paliwo+dobre oleje.I to jest recepta na bezawaryjność tej gwiazdy. Przed nim miałem kl.C 200 benzyna.Znajomy podpuścił mnie abym zamontował gaz.I faktycznie nie lubiliśmy się - bez przerwy coś się działo jak nie z elektryką to z automatyczną skrzynią biegów.Tak,że w przypadku tej marki sprawdza się powiedzenie : musi cię stać jak na konia to i na wóz do niego. Życzę szerokiej drogi niesknerującym właścicielom GWIAZD.

~niepokorny666@o2.pl 2007-01-28

Jak ktos chce bezawaryjnie to polecam Toyote, tanio to Clio, ale prestiz zaden ,w Astrze mozna zalozyc na glowe kaszkiet i udawac czeresniaka. Merc to gwiazda, auto prestizowe, a tych ktorych nie stac pisza bzury, bo zal im du...o sciska.

~Naiwny 2006-12-19

Kupiłem mercedesa i po trzech miesiącach muszę sporo zaplacić za wymianę głowicy która posiada mikro pęknięcie dotego w kolektorze wydechowym popękane przesłony mające wpływ na moc silnika

~maciek 2006-07-31

mi tam się podoba i ten design....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport