mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Klasa V z napędem na wszystkie koła

Klasa V z napędem na wszystkie koła

Podczas zbliżającej się wystawy samochodowej w Paryżu premierę będzie mieć Mercedes klasa V po raz pierwszy w wersji ze stałym napędem na obie osie. Wersja V250 BlueTec 4Matic do sprzedaży trafi jeszcze pod koniec br.

Klasa V z napędem na wszystkie koła
Mercedes klasa V, który wysoko postawił poprzeczkę konkurentom pod względem komfortu, wyposażenia i użytych technologii, niebawem będzie miał dodatkowego asa w rękawie zalet. Stały napęd na obie osie 4Matic zapewni lepsze prowadzenie oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na różnych nawierzchniach.

Stały napęd na obie osie 4Matic pomaga w skutecznym przekazaniu momentu obrotowego na koła zwłaszcza na nawierzchni o niedostatecznej przyczepności i w złych warunkach atmosferycznych. Wykorzystuje on elektroniczny układ kontroli trakcji 4ETS współpracujący z systemem stabilności toru jazdy (ESP). 4ETS dystrybuuje siłę napędową między osiami w proporcji 45:55. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS przyhamuje je w ułamku sekundy i automatycznie przekaże moment obrotowy do kół o lepszej trakcji. Sprawdzona już w SUV-ach Mercedesa technologia zwiększa bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie tylko w ograniczonym stopniu zwiększa masę własną pojazdu - nie ma tu potrzeby stosowania konwencjonalnych blokad dyferencjałów.

Centralny mechanizm różnicowy został zaopatrzony w dwutarczowe sprzęgło, zapewniające bazowy moment blokujący pomiędzy osiami o wartości około 50 Nm. Zestaw sprzęgła jest na stałe wstępnie załączony. W przypadku poślizgu kół jednej lub obu osi dochodzi do spięcia tarcz i przekazania momentu do osi, której koła obracają się wolniej.

Stały napęd na wszystkie koła 4Matic będzie początkowo oferowany w topowej odmianie, niedawno przez nas testowanej V 250 BlueTEC - o mocy 190 KM oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Model ten zużywa średnio 6,7 l/100 km, a dzięki zastosowaniu technologii BlueTEC jest też pierwszym czteronapędowym pojazdem w segmencie spełniającym normę Euro 6. Z silnikiem współpracuje 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS. Skrzynia rozdzielcza napędu 4Matic jest zintegrowana z przekładnią główną.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa V
Mercedes Klasa V
Cena podstawowa już od: 167 526 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport