mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Klasa V z napędem na wszystkie koła

Klasa V z napędem na wszystkie koła

Podczas zbliżającej się wystawy samochodowej w Paryżu premierę będzie mieć Mercedes klasa V po raz pierwszy w wersji ze stałym napędem na obie osie. Wersja V250 BlueTec 4Matic do sprzedaży trafi jeszcze pod koniec br.

Klasa V z napędem na wszystkie koła
Mercedes klasa V, który wysoko postawił poprzeczkę konkurentom pod względem komfortu, wyposażenia i użytych technologii, niebawem będzie miał dodatkowego asa w rękawie zalet. Stały napęd na obie osie 4Matic zapewni lepsze prowadzenie oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na różnych nawierzchniach.

Stały napęd na obie osie 4Matic pomaga w skutecznym przekazaniu momentu obrotowego na koła zwłaszcza na nawierzchni o niedostatecznej przyczepności i w złych warunkach atmosferycznych. Wykorzystuje on elektroniczny układ kontroli trakcji 4ETS współpracujący z systemem stabilności toru jazdy (ESP). 4ETS dystrybuuje siłę napędową między osiami w proporcji 45:55. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS przyhamuje je w ułamku sekundy i automatycznie przekaże moment obrotowy do kół o lepszej trakcji. Sprawdzona już w SUV-ach Mercedesa technologia zwiększa bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie tylko w ograniczonym stopniu zwiększa masę własną pojazdu - nie ma tu potrzeby stosowania konwencjonalnych blokad dyferencjałów.

Centralny mechanizm różnicowy został zaopatrzony w dwutarczowe sprzęgło, zapewniające bazowy moment blokujący pomiędzy osiami o wartości około 50 Nm. Zestaw sprzęgła jest na stałe wstępnie załączony. W przypadku poślizgu kół jednej lub obu osi dochodzi do spięcia tarcz i przekazania momentu do osi, której koła obracają się wolniej.

Stały napęd na wszystkie koła 4Matic będzie początkowo oferowany w topowej odmianie, niedawno przez nas testowanej V 250 BlueTEC - o mocy 190 KM oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Model ten zużywa średnio 6,7 l/100 km, a dzięki zastosowaniu technologii BlueTEC jest też pierwszym czteronapędowym pojazdem w segmencie spełniającym normę Euro 6. Z silnikiem współpracuje 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS. Skrzynia rozdzielcza napędu 4Matic jest zintegrowana z przekładnią główną.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa V
Mercedes Klasa V
Cena podstawowa już od: 167 526 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-4dr.

Podobne wiadomości:

Największy salon Mercedesa w Polsce otwarty!

Największy salon Mercedesa w Polsce otwarty!

Aktualności 2017-01-10

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Aktualności 2017-01-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Kilka dni temu uruchomiono pierwszy wirtualny garaż dla posiadaczy motocykli i samochodów. Serwis iMoto skupia w jednym miejscu wszystkie informacje i usługi związanie z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdu, a także zapewnia przydatne porady i rozrywkę fanom motoryzacji w bardzo przystępny sposób.