mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Kolejny drogowy diabeł - Porsche 911 GT2 RS

Kolejny drogowy diabeł - Porsche 911 GT2 RS

620 koni mechanicznych mocy i zaledwie 3,5 sekundy do setki - te dwie liczby chyba w zupełności wystarczą, by być pewnym, że Porsche 911 GT2 RS nie tak łatwo będzie dogonić na drodze.

Kolejny drogowy diabeł - Porsche 911 GT2 RS
Po upływie 9,8 s. na liczniku pojawi się już 200 km/h, a po kolejnych 19,1 sekundy będziemy pędzić już z prędkością 300 km/h. Maksymalnie tym autem będziemy w stanie rozpędzić się aż do 330 km/h. Skąd się biorą takie niezwykłe osiągi? To zasługa przede wszystkim 3,6-litrowego, sześciocylindrowego boxera z podwójnym doładowaniem, który rozwija moc aż 620 KM, czyli o 90 KM więcej niż w 911 GT2. Inżynierom Porsche udało się ponadto zmniejszyć o 70 kilogramów masę auta, które ostatecznie waży zaledwie 1.370 kg. Na potwierdzenie niezwykłych osiągów może dodatkowo posłużyć czas, w jakim Porsche 911 GT2 RS pokonało północną pętlę toru w Nurburgring - 7 minut i 18 sekund.

Wg Porsche tak szybkie auto będzie spalać zaledwie 11,9 l/100 km i emitować przy tym 284 g CO2/km. Nawet jadąc zgodnie z przepisami wydaje się to bardzo mało prawdopodobne.

Napęd, oczywiście na tylną oś, przenoszony jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Auto zostało uzbrojone w 19-calowe koła ze sportowymi oponami o rozmiarze 325/30. A żeby jazda, mimo dużych prędkości, była bezpieczna, odpowiadać mają takie systemy jak PSM (odpowiednik ESP w Porsche), PASM (system sterujący pracą zawieszenia) oraz PCCB (układ hamulcowy z kompozytów ceramicznych).

Porsche 911 GT2 RS będzie jednym z najmocniejszych i najszybszych cywilnych Porsche, jakie kiedykolwiek pojawiły się na drogach. Światowa premiera tego modelu odbędzie się 25 sierpnia na wystawie samochodowej w Moskwie, a już od września auto będzie dostępne w sprzedaży. Żeby jednak stać się posiadaczem tego supersportowego modelu, trzeba nie tylko posiadać sporo wolnych środków finansowych (w Niemczech kosztować będzie 237,6 tys. euro), ale i mieć sporo szczęścia. Powstanie bowiem tylko 500 sztuk tej wersji 911-tki.


Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 482 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi dodatkami

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi...

Aktualności 2016-07-29

Komentuj:

~zenkowy 2010-05-13

Panowie, takie samochody służą niemal wyłącznie do okazyjnej jazdy na zakmniętych torach. To są wyczynowe wersje "cywilnych" wersji 911-stki. Cena, czy brak wyposazenia z zakresu komfortu (klimatyzacja, sprzęt audio) powoduje, że to auto jest kupowane przez nabywce jako któreś tam z kolei, do okazyjnego użytku.

~rozsądny 2010-05-13

dokładnei o tym samym sobie pomyślałem, już jadąc 200 czy 250 km/h bardzo dużo ryzykuje, a prawdę powiedziawszy to nie za bardzo mam gdzie taką prędkość rozwinąć. No chyba że mając takie auta wynajmujje sobie na godziny zamknięte tylko dla mnie tory i tam jeżdżę z takimi prędkościami...

~Fan Trabanta 2010-05-13

Proste i zasadnicze pytania: ile i gdzie w Europie jest torów do jazdy takimi pojazdami, gdyż osiągane przez nie prędkości nijak się maja do normalnego użytkowania dróg. Chyba nie mówimy o przestępcach, czyli drogowych zabójcach, którym wara od dróg publicznych?!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport