mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Koncepcyjne auto Peugeot RC

Koncepcyjne auto Peugeot RC

Lew ostrzy pazury

Koncepcyjne auto Peugeot RC

Peugeot zadbał, abyśmy obok trzech światowych premier: 206 SW, 307 SW i 807, mogli na Targach w Genewie zobaczyć również dwa atrakcyjne pojazdy studyjne. Modele Coupe Peugeot RC Pik i RC Karo symbolizują nowy wymiar aut usportowionych tej francuskiej marki.

Ich nazwy kojarzą się z Peugeot 206 WRC, który jako dwukrotny zwycięzca rajdowych mistrzostw świata (Rallye-WM) zademonstrował sportowy potencjał drzemiący w Peugeot. Wobec tego w autach koncepcyjnych RC postawiono na dynamikę jazdy oraz przyjemność prowadzenia na wysokim poziomie.

Obydwa samochody studyjne są uosobieniem czteromiejscowego Coupe i posiadają identyczne kształty. Zasadniczą różnicą między nimi nie jest kolor nadwozia, ale napęd.

W czarnym RC Pik pod maską znajduje się 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 181KM, natomiast lakierowany na czerwono RC Karo napędzany jest silnikiem 2.2l HDI. Dzięki zmodyfikowanemu wysokociśnieniowemu silnikowi Diesla z bezpośrednim wtryskiem znanemu z 607 i 406 napęd Common Rail został wzmocniony do 175KM.

Obydwa napędy bazują na silnikach znanych z modeli seryjnych, jednak ich moc jest wyższa w stosunku do pierwowzorów. Silnik benzynowy dostarcza maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 202Nm, a HDI dysponuje maksymalnym momentem obrotowym równym 400Nm.

Mimo różnych jednostek napędzających obydwa modele koncepcyjne mają identyczne osiągi. Od 0 do 100 km/h rozpędzają się w jedyne 6s, a maksymalnie mogą osiągnąć prędkość 230km/h. Różnice pojawiają się jednak w zużyciu paliwa. Oszczędny diesel spala na 100km 4.9l oleju napędowego, podczas gdy na tym samym odcinku model benzynowy potrzebuje 7.7l paliwa.

Karoseria koncepcyjnych Coupe powstała w oparciu o innowacyjne techniki. RC posiada w swojej budowie wytrzymałe włókna węglowe jako element łączeniowy. Elementy oparte na konstrukcji plastra miodu, zostały utwardzone w specjalnym ciśnieniowym piecu, przez co są wyjątkowo stabilne. Zaczepy kół i układ kierowniczy są zintegrowane ze strukturą karoserii, podobnie jak układ napędowy oraz bak paliwa. Umieszczenie układu napędowego bezpośrednio przed tylną osią, poprzecznie do kierunku jazdy sprawia, że zachowanie się aut RC podczas jazdy jest bardziej stabilne oraz dynamiczne.

Przenoszenie siły odbywa się w RC poprzez elektrohydrauliczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, która może być obsługiwana manualnie za pomocą dźwigni zmiany biegów na konsoli środkowej lub też sekwencyjnie za pomocą dwóch przycisków na kole kierownicy.

Charakterystyczne dla tego długiego na 4.30m i szerokiego na 1.80m nadwozia są uchylane na boki i ku górze drzwi oraz zarysowana na dachu struktura w kształcie ogona skorpiona. Zwraca na siebie uwagę również ciągnąca się ku przodowi szyba panoramiczna. Wycieraczki aktywowane są za pomocą czujnika opadów, a uruchamiane są za pomocą oddzielnego silniczka elektrycznego.

Nieduża wysokość auta: 1.15m podkreśla sportowy charakter Coupe. Przód auta zdobią typowe dla marki reflektory osłonięte przejrzystym szkłem, a tył auta zakańcza spoiler.

Stosunkowo małe są w autach RC powierzchnie chłodnicy, czego przyczyną jest fakt , że powietrze chłodzące odprowadzane jest przez tunel środkowy i powstaje tam podciśnienie, które stabilizuje zachowanie auta na zakrętach.

O sportowym charakterze świadczy również wnętrze obu koncepcyjnych Pugeotów. Sportowe siedzenia wykończone są dopasowaną do koloru karoserii tapicerką oraz skórą, a wdzięku autom dodają również elementy ze stali szlachetnej i aluminium. Podobnie jak w modelach seryjnych Peugeota dołączono takie detale jak: komputer pokładowy oraz sensor deszczu z automatycznym włącznikiem świateł mijania. Wyposażenie RC uzupełniają system nawigacyjny z kolorowym wyświetlaczem i telefon.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport