mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Koncepcyjny Chrysler 300C

Koncepcyjny Chrysler 300C

Okazja odrodzenia klasycznego samochodu Ameryki

Koncepcyjny Chrysler 300C

Światowy debiut koncepcyjnego Chryslera 300C na salonie New York International Automobile Show 2003 zamierzony został jako ambitne odrodzenie klasycznego samochodu Ameryki. Nowa bryła nadwozia wraz z napędem na koła tylne stanowi kontynuację dumnej tradycji ‘serii literowej’ samochodów Chryslera – lecz w najnowocześniejszej formie.

Upłynęło już niemal pięćdziesiąt lat od czasu świetności legendarnej ‘serii literowej’ Chryslera. Historia słynnej linii ‘trzechsetek’ zaczęła się od modelu C-300 w roku 1955 i trwała następne 11 lat. Kilka zaledwie amerykańskich marek samochodowych mogło od tego czasu dorównać ich fantastycznej renomie na polu osiągów, prestiżu oraz samego istnienia.

„Chrysler 300C jest zwiastunem wyraźnie nowego kierunku stylistyki Chryslera” – mówi Dieter Zetsche, prezes i naczelny dyrektor Chrysler Group – „poprzez swą nową bryłę i szlachetne proporcje 300C jest powrotem do kształtu klasycznego samochodu Ameryki, na dobre lokując Chryslera w rynkowym segmencie klasy premium.”

Mimo, iż Chrysler 300C jest na razie tylko samochodem koncepcyjnym, stanowi jasną zapowiedź pierwszego sedana w ramach nowej generacji pojazdów Chryslera z napędem na koła tylne.

„Dzięki ostatnim nowościom – którymi są Pacifica sports tourer i Crossfire sports coupé a teraz nowy 300C – linia modelowa Chryslera zalicza się do najatrakcyjniejszych w tej branży” – mówi dalej Dieter Zetsche – „pojazdy te pozwalają nam wejść na ekskluzywne poziomy rynku samochodowego USA.”

Potężna moc Chryslera 300C przenoszona jest na tylne koła zapewniając doskonałe zachowanie się samochodu na drodze. Powrót do klasycznego układu napędu okazał się możliwy w efekcie olbrzymiego postępu w zakresie technologii ogumienia oraz systemów elektronicznej stabilizacji toru jazdy.

Po ponad 30 latach ‘pod skrzydła’ marki w koncepcyjnym Chryslerze 300C powraca także legendarny silnik HEMI, stosowany w samochodach ‘serii literowej’ w latach 1950. Po licznych modyfikacjach konstrukcyjnych silnik ten odrodził się jako całkowicie nowy, 5.7-litrowy HEMI V8 o wysokich osiągach i trwałości oraz obniżonym zużyciu paliwa.

„Wspaniałe osiągi i zachwycająca stylistyka koncepcyjnego Chryslera 300C składają się na definicję nowej generacji klasycznych samochodów Ameryki” –mówi prezes Zetsche – „a dzięki silnikowi HEMI i napędowi na tył, moc i potencjał Chryslera 300C przybiera prawdziwie elegancką formę.”

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport