mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Koncepcyjny crossover na bazie Volta

Koncepcyjny crossover na bazie Volta

Na rozpoczynających się dziś targach motoryzacyjnych w Pekinie Chevrolet zaprezentował koncepcyjną jeszcze wersję nowego crossovera Volt MPV5, który, jak i jego pierwowzór, będzie napędzany silnikiem elektrycznym.

Koncepcyjny crossover na bazie Volta
Ten pięciomiejscowy, wielofunkcyjny koncepcyjny crossover demonstruje potencjał układu napędowego Voltec, który jako pierwszy zostanie wykorzystany na szeroką skalę w modelu Volt.

Stylistyka Volta MPV5 wykorzystuje design i aerodynamiczne rozwiązania wykorzystane w Chevrolecie Volt. Przednia maska jest jedną z najbardziej aerodynamicznych w pojazdach typu crossover dzięki zamkniętemu grillowi i dolnej osłonie aerodynamicznej. Została ona zoptymalizowanej pod względem aerodynamiki. Pełna osłona dolna, okładziny wahaczy, zaokrąglone światła tylne i specjalnie zaprojektowane osłony tylne pozwalają koncepcyjnemu Voltowi MPV5 na łatwe pokonywanie oporów powietrza, co pozwoli rozszerzyć zasięg napędu elektrycznego.

Ekonomiczność nie jest jedyną zaletą nadwozia Volta MPV5. Zastosowany błękitny lakier Sonic Blue Metallic nadaje mu współczesny wygląd, a rozsuwany dach składający się z dwóch paneli oraz 19-calowe koła nadają koncepcyjnemu modelowi wręcz cech typowo sportowych.

Wymiary koncepcyjnego Volta MPV5 zapewniają pasażerom dodatkowy komfort. Choć wynoszący 2.760 m rozstaw osi koncepcyjnego Volta MPV5 jest zaledwie o 15 mm dłuższy od rozstawu osi Chevroleta Volta, jego nadwozie jest o 181 mm dłuższe (4.585 mm), o 73 mm szersze (1.871 mm) i o 182 mm wyższe (1.612 mm).

Wewnątrz koncepcyjnego Volta MPV5 wykorzystano centralną konsolę i tablicę wskaźników Volta oraz charakterystyczne dwukolorowe fotele. Rozmiary tego samochodu zapewniają wygodne podróżowanie pasażerom. Jeśli chodzi o przestrzeń ładunkową, koncepcyjny Volt MPV5, dzięki zastosowaniu składanego drugiego rzędu foteli, pozwala na uzyskanie do 1.764 litrów przestrzeni ładunkowej i 863 litrów takiej przestrzeni za drugim rzędem siedzeń.

W koncepcyjnym modelu Volt MPV5 wykorzystano układ napędowy Voltec zastosowany w modelu Chevrolet Volt, w tym dodatkowy generator zwiększający zasięg pojazdu. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 16 kWh w kształcie litery T zasila elektryczną jednostkę napędową.

Elastyczność systemu Voltec pozwala koncepcyjnemu Voltowi MPV5 spełnić wszystkie wymogi dotyczące prędkości i przyspieszenia pojazdu przy możliwości przewiezienia pięciu pasażerów na odległość do 51 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. Po rozładowaniu akumulatora 1,4-litrowy generator zapewnia ładowanie, a jednocześnie pozwala na pokonanie do 482 km na napędzie elektrycznym.

Podobne wiadomości:

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Aktualności 2016-10-06

VW T-Prime Concept GTE - tuż przed Touaregiem

VW T-Prime Concept GTE - tuż przed Touaregiem

Premiery 2016-04-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport