mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Koniec czerwca z Rio

Koniec czerwca z Rio

Kia Rio wejdzie do sprzedaży w ogólnoeuropejskiej sieci dealerskiej Kia Motors, także i w Polsce, już pod koniec czerwca bieżącego roku.

Koniec czerwca z Rio

Polscy klienci do wyboru będą mieli dwie wersje nadwozia: 4-drzwiowego sedana i  5-drzwiowego hatchbacka (w sierpniu), dwa poziomy wyposażenia (LX i EX) z możliwością wyboru kilku pakietów opcji wyposażenia, dwa silniki a także bogate wyposażenie seryjne. Auto dostępne będzie w 10 kolorach nadwozia.

W porównaniu do swojego poprzednika  – nowe Rio hatchback jest wyższe (o 50 mm) i szersze (o 15 mm), lecz jego długość zmniejszyła się o 250 mm. Obie wersje nadwoziowe otrzymały także wydłużony rozstaw osi (o 90 mm) oraz kół (o 15 mm), powodujący ich istotne rozsunięcie w skrajne punkty płyty podłogowej. W ten sposób sylwetka 
zyskała na zwartości, znacznie zwiększyła się ilość miejsca w kabinie pasażerskiej, wzrosła także stabilność jazdy oraz zwrotność i precyzja prowadzenia. Rozstaw osi Rio jest od 9 do 40 mm dłuższy niż w samochodach VW Polo, Skoda Fabia, Peugeot 206, Ford Fiesta czy Opel Corsa, szerokość większa od 12 do 49 mm, a całkowita długość (dla wersji pięciodrzwiowej) – przewyższa konkurentów od 30 do 168 mm. Wykorzystując zwiększone wymiary wnętrza, przednie i tylne siedzenia osadzone są teraz wyżej, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie.

Znacznie zmienione, z myślą o europejskich klientach, zostało także wnętrze Rio. Materiały wykończeniowe oraz elementy z tworzyw sztucznych nie odbiegają jakością od modeli europejskich. Wymiary kabiny są identyczne dla wersji pięcio- i czterodrzwiowej. Nowa Kia Rio posiada także szereg schowków, półek i skrytek na najróżniejsze przedmioty niezbędne podczas jazdy.

Kia Rio dostępna będzie z dwoma silnikami. W aucie zadebiutuje nowej konstrukcji, 16-zaworowy silnik benzynowy DOHC o pojemności 1,4 litra. Jego moc maksymalna wynosi 97 KM, a moment obrotowy – 125,4 Nm przy 4700 obr/min. Wkrótce dostępny będzie również nowoczesny, 16-zaworowy silnik wysokoprężny 1.5 CRDi wyposażony  w system wtrysku common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT. Jego moc maksymalna wynosić będzie 110 KM, a moment obrotowy 235 Nm przy zaledwie 2000 obr/min. Pojemność zbiornika paliwa nowego Rio ma 45 litrów a średnie zużycie paliwa wynosi 6,2 litra (silnik 1,4) i 4,7 litra (silnik 1,5).

Wyposażenie bogatszej wersji EX może zawierać między innymi: immobilizer, centralny zamek, 2 poduszki powietrzne, klimatyzację, ABS, elektryczne oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne, barwione szyby, dodatkowe światło stopu, dwutonowe wykończenie wnętrza, regulację kolumny kierownicy, dzieloną (60/40) oraz składaną tylną kanapę, elektryczne szyby przód/tył, aktywne zagłówki foteli, siatkę do mocowania bagażu, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, wycieraczkę szyby tylnej (wersja hatchback), fotel kierowcy z podłokietnikiem oraz dwufunkcyjną regulacją wysokości, system ułatwiający mocowanie fotelika dla dziecka oraz zderzaki, lusterka boczne i klamki drzwi w kolorze nadwozia.

Nowe Rio pod każdym względem przewyższa swojego poprzednika i stanowić będzie groźną konkurencję wśród samochodów segmentu B. Konkurencyjna będzie również cena tego modelu. Klienci będą mogli nabyć Rio już od 34.400,- brutto.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Oficjalna prezentacja nowego Porsche Cayenne odbędzie się już 29 sierpnia, ale na kilka dni przed premierą wyciekły zdjęcia prezentujące nadwozie i wnętrze nowego SUV-a.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic