mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Koreański hit w wersji kombi

Koreański hit w wersji kombi

Minęło już ponad pół roku od momentu kiedy pięciodrzwiowy hatchback z Korei Południowej wszedł na polski rynek i narobił wiele zamieszania w segmencie kompaktów. Na tym jednak ambicje szefostwa marki Kia jeszcze się nie zakończyły i rodzina ceed`a została powiększona o model Sporty Wagon, który będzie u nas dostępny już od 51.900 złotych.

Koreański hit w wersji kombi

Auto powstało na bazie tej samej płyty podłogowej, co model pięciodrzwiowy. Podobieństwa kończą się jednak na słupkach środkowych. Pomimo tego samego rozstawu osi, długość nadwozia wzrosła o 235 mm, licząc od tylnych kół. Słupki tylne wersji Sporty Wagon zostały zaprojektowane w kształcie litery "Z". Ten awangardowy sposób projektowania nie wpłynął w żaden sposób na polepszenie widoczności do tyłu w czasie cofania. Powierzchnia szklana w tylnej części auta wydaje się być duża, ale rzeczywista przejrzystość jest stosunkowo mała. Egzotycznie prezentują się także tylne reflektory. Ich nerkowaty kształt został rozciągnięty na tylny słupek. To sprawia, że samochód ma bardzo charakterystyczny wygląd. Ciężko jest znaleźć odpowiednik, na którym mogliby wzorować się europejscy styliści pracujący dla azjatyckiego producenta.

Kolejnym elementem, który jest tutaj jedyny w swoim rodzaju to klapa bagażnika. W porównaniu z hatchbackiem zawiasy klapy zostały przesunięte do przodu o 225 mm, dzięki czemu o tą samą wielkość "zachodzi" ona na dach. Taki sposób rozmieszczenia zawiasów mocno ogranicza wysięg klapy. Zatem stojąc na zatłoczonym parkingu przed supermarketem, kierowca nie będzie musiał się martwić, że będą problemy z dostępem do przestrzeni bagażowej. Po otwarciu bagażnika następuje miłe zaskoczenie. Licząc od krawędzi okien można tam zmieścić 534 litry bagażu, a jego podwójne dno ukrywa jeszcze dodatkowe 55 litrów. Reasumując mamy tutaj przestrzeń większą o 200 litrów w stosunku do hatchbacka. Po złożeniu dzielonych asymetrycznie tylnych foteli pojemność Sporty Wagona rośnie do 1.664 litrów. Zachodnia konkurencja wysiada przy Koreańczyku. Trzeba jeszcze zaznaczyć, że niektóre samochody z segmentu o jedno oczko wyżej także ustępują nowej Kii pod względem przestrzeni.

Poza ciekawą stylizacją nadwozia i miejscem pod blaszanym poszyciem ważne są też jednostki napędowe dostępne wraz z produkowanym na Słowacji ceed`em. Nowe auto jest dostępne w czterech wersjach silnikowych: dwa benzyniaki i dwa diesle. Według statystyk koncernu zamówienia na samochody w zależności od rodzaju zasilania rozkładają się praktycznie po równo. Oba silniki z zapłonem iskrowym są wyposażone w system 16 zaworów na cylinder oraz CVVT, czyli wynalazek optymalizujący osiągi systemu zmiennych faz rozrządu. Wtrysk paliwa jest wielopunktowy i sterowany elektronicznie. Słabsza wersja wytwarza moc rzędu 122 KM, natomiast mocniejsza 144 KM. Niewiadomo dlaczego producent zdecydował się w wersji kombi wycofać jednostkę o pojemności 1,4 litra, doskonale znaną z hatchbacka.

Godnym polecenia silnikiem jest 16-zaworowy motor CRDi o pojemności 1,6 litra, produkowany u naszych południowych sąsiadów w Żylinie. Został on wyposażony turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, zwiększającą wydatnie jego wydajność. Moc maksymalna jaką dysponuje ta jednostka to 115 koni mechanicznych. Nie jest to może porażająca wielkość, ale przy momencie obrotowym wynoszącym 255 Nm, jest to w zupełności wystarczające do dynamicznej jazdy. Wraz z nim współpracować będzie (tylko) pięciostopniowa przekładnia manualna. Dla amatorów mocniejszej jazdy dieslem przygotowano jeszcze mocniejszą wersję o mocy 140 KM i momencie o 50 Nm większym od pierwszego silnika. Tutaj znajdziemy już sześciostopniowego manuala.

Kia cee`d Sporty Wagon jest dostępna w czterech wersjach wyposażeniowych: Comfort, Comfort Plus, Optimum oraz Optimum Plus. Pierwsza z nich w połączeniu z najsłabszym benzyniakiem tworzą wersję wejściową, za którą trzeba zapłacić 51.900 zł. Jednak w standardzie znajdziemy tam takie elementy jak zestaw poduszek powietrznych, radioodtwarzacz CD z obsługą MP3, elektryczne szyby czy wspomaganie kierownicy. Za najtańszego diesla zapłacimy 4,500 zł więcej, czyli w sumie 56.400 zł. Topowa wersja Optimum Plus z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym będzie nas kosztować 73.900 złotych. Oczywiście do każdego cee`da wyjeżdzającego z taśm słowackiej fabryki dołączana jest siedmioletnia gwarancja.

Koreański producent zamierza rozbudzić rynek kompaktowych kombi w Polsce. Oczekiwana liczba zamówień, które założono na dobry początek wynosiła 200 egzemplarzy miesięcznie. W sierpniu podczas zamówień przedpremierowych udało się ten poziom przekroczyć o 100 sztuk samochodów. Jak będzie w następnych miesiącach przekonamy się niebawem, aczkolwiek nowy cee`d będzie na pewno asem w rękawie dla wizerunku marki Kia w Europie.

Zobacz cennik oraz szczegółowe wyposażenie modelu Kia cee`d Sporty Wagon

Zobacz galerię zdjęć z premiery Kia cee`d Sporty Wagon

Czytaj także:

Kia cee`d SW: kombi i Estefania  (2007-04-13)

Kia cee'd ze składanym dachem  (2007-02-23)

Kia cee'd jako kombi  (2007-02-19)

Kia: Nowe kombi z rodziny cee'd  (2006-09-22)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Kia Soul po liftingu

Kia Soul po liftingu

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

~miłomi 2007-09-17

A KUPTA CO CHCETA!!!

~peppek 2007-09-14

Ja też planuje zakup za rok jak będą (byćmoże) jakieś promocje. Chociaż patrząc na wyniki sprzedaży moge sie rozczarować.

~Pozdrowienia !!! 2007-09-13

Pozdrawiam przygłupów od Astry i Golfa ! Nowy Golf kombi w wersji gołej benzyna 1.4 80 km kosztuje 63 tysiące. Tyle też kosztuje nowy cee'd kombi , tyle że ma silnik diesla 115 km i super wyposażenie z elektryką , klimą i kompletem poduszek ! Zapraszam do kupowania tego złomu Golfa albo jeszcze większego szrota - Astry. Ja wybieram ( i każdy myślący człowiek ) cee'da SW !!!

~peppek 2007-09-13

Już samo stwierdzenie że Japończycy są 20 lat za Europą świadczy o kompletnej nieznajomości tematu. No chyba że rzeczywiście jak ktoś niżej napisał to był komentarz zakompleksionego właściciela golfa II. Proponuję odbyć jazdę próbną Cee'dem z silnikiem conajmniej 1.6 (122km) a potem sie wypowiadać.

~swift 2007-09-13

smieszą mnie te komentarze "znawców zza kierownicy golfa II"wsiądżcie do KIA zobaczcie jakie są materiały i silniki-FAKT nr1 -KIA jest na 5 miejscu w świecie w dziedzinie niezawodności (Consumer Raport 450000 zbadanych samochodów w 2006 r)Niemieckie wynalazki typu audi czy vw grzeją miejsca po pierwszej 20 stce,o fordach czy oplach nie wspomnę.Panowie fakty sie liczą a nie ględzenie zakompleksiałych właścicieli poniemieckiego złomu.FAKT nr2 VW Turan i Polo to najbardziej awaryjne samochody z testowanych w niemieckim Auto Swiecie, do Fiata Pandy mają tak daleko jak ruski helikopter do lotów na Marsa. Pozdrawiam tych którzy nie muszą lansować się znaczkiem na masce pod dyskoteką, a po prostu wiedzą za co warto zapłacić.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport