mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Łada Priora - sposób na Europę

Łada Priora - sposób na Europę

Wprawdzie samochody marki Łada, należącej do rosyjskiego koncernu AvtoVaz, znane są na rynku europejskim, to jak dotąd, poza Rosją, nie odniosły żadnego poważniejszego sukcesu. Być może się to już wkrótce zmieni. Do sprzedaży na Starym Kontynencie szykowany jest bowiem model Łada Priora.

Łada Priora - sposób na Europę

Co ciekawe, auto to ma już dość długą historię. Po raz pierwszy pokazane zostało na targach w Moskwie przed... czterema laty. Jednak jego produkcja ruszyła dopiero 21 marca bieżącego roku. Dokładnie po pięciu miesiącach, wczoraj czyli 21 sierpnia, Łada Priora trafiła do sprzedaży na lokalnym rynku. Europejczycy będą musieli się uzbroić jeszcze w cierpliwość. Wprawdzie już we wrześniu auto to zostanie zaprezentowane na wystawie we Frankfurcie, ale w sprzedaży znajdzie się dopiero w przyszłym roku.

Łada Priora, która będzie następcą modelu 110, jest autem z segmentu kompaktów i jest oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych - jako sedan oraz hatchback. Dopiero w sferze planów znajduje się wersja kombi. Jednak na europejskim rynku pojawi się na początku tylko w wersji czterodrzwiowej. Pozostałe, o ile sprzedaż będzie się rozwijać zgodnie z planami, dołączą zapewne w nieco późniejszym czasie.

Sylwetka modelu Priora jest klasyczna, choć z całą pewnością mniej nowoczesna niż większości konkurentów obecnych w sprzedaży na Starym Kontynencie. Wersja sedan mierzy 4,35 m długości, zaś hatchback 4,24 m. Szerokość i wysokość odpowiednio 1,68 i 1,42/1,43 m. Pojemność bagażnika wynosi 430 l (sedan) i 400 l (hatchback).

Nie ma wyboru jeśli chodzi o dostępne wersje silnikowe. Pod maską znajdziemy jedynie silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, mocy 98 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 145 Nm (przy 4.000 obr/min). Sedan rozpędzi się maksymalnie do 185 km/h, zaś przyspieszenie ze startu do 100 km/h trwa 11,5 sekundy. Średnie spalanie to według danych producenta 7,2 l/100 km.

Niestety również pod względem wyposażenia Łada nie ma czym się pochwalić. Wprawdzie znajdziemy tu w standardzie elektrycznie regulowane lusterka i szyby w przednich drzwiach, centralny zamek, ale już poduszki powietrzne dostępne są za dopłatą.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Lada Priora Wszystko o Lada
Tematy w artykule: Lada Lada Priora

Podobne wiadomości:

Łada XCode – crossover z Rosji

Łada XCode – crossover z Rosji

Aktualności 2016-08-26

Łada Kalina NFR - najszybsza w historii

Łada Kalina NFR - najszybsza w historii

Premiery 2016-04-05

Komentuj:

~Zebulon 2007-09-06

Auto, jakich wiele, z wyraznymi wplywami stylizacji koreanskiej. Jezeli bedzie dobrze wykonane i trwale (w tradycji "moskwicza" sprzed lat) i konkurencyjne w cenie, moze znalezc w Polsce wielu nabywcow pamietajacych "Lady" jako wozy nie do zdarcia, toporne, prymitywne, ale mocne.

~Anonim 2007-08-30

ale ruskie mają przynajmniej markę samochodów ,a my mamy fso które sprzdliśmy jeszcze większemy badziewiu niż lada - daewoo

~ez 2007-08-23

eee tam nie jest taka zla, cos w stylu konkurencji czyli skody, kii, dacii czy hyundaia

~MasterLease 2007-08-23

No comment... Auto śliczne, jak żona naszego prezydenta... a do tego ruskie, czyli "bez młotka nie podchodź"... Na wschód się nadaje, ale w Europie?!

~TO COŚ 2007-08-23

TO COŚ to chyba konkurent Logana i koreańskich ? Bo ja nie widze konkurenta wśród europejskich, japońskich czy amerykańskich aut :D :D :D No to Kia Rio i H. Accent / Getz i Logan są w opałach...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport