mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lamborghini wchodzi w nowy segment

Lamborghini wchodzi w nowy segment

Do dnia dzisiejszego, kiedy wystartowały targi motoryzacyjne w Paryżu Lamborghini nie wchodziło w segment hybryd. Dziś to historia. Dziś możecie podziwiać koncepcyjny model Asterion LPI 910-4.

Lamborghini wchodzi w nowy segment
Asterion to hybryda plug-in. Samochód posiada silnik przeszczepiony z modelu Huracan - 5.2 l V10, który dostarcza 610 KM mocy. Pierwsze dwie litery w nazwie to skrót od „longitudinal posterior", co w języku włoskim oznacza "wzdłużnie z tyłu”, chodzi rzecz jasna o sposób zamontowania silnika w aucie. Z kolei literka "I" jest skrótem od włoskiego "ibrido", czyli włoskiego słowa określającego hybrydę. Asterion został zaczerpnięty z mitologii greckiej, gdzie na Krecie tym słowem określano Minotaura.  

Sumaryczna moc Asteriona to 910 KM. Dodatkowe 300 KM mocy generują trzy elektryczne silniki. Moc na wszystkie koła jest przekazywana za pomocą 7-biegowej skrzyni DSG. Pierwszą sektę samochód osiąga w czasie 3 sekund, zaś maksymalna prędkość wynosi. 320 km/h. W trybie elektrycznym Asterion osiąga zasięg 50 km. Dzięki zasilaniu tylko energią elektryczną kierowca może poruszać się z prędkością do 125 km/h.



Stylistyka tego modelu to bardzo podobne reflektory przednie do tych z Aventadora. Samochód posiada potężne wloty powietrza chłodzące silnik po bokach auta oraz logo Lamborghini znajdujące się tuż nad wlotami. W tylnej części diodowy pas świateł na środku został przerwany i w tym miejscu umieszczono napis Lamborghini. Nadwozie zostało pomalowane w kolorze Blue Elektra, zaś w kabinie mamy połączenie dwóch kolorów kremowego i brązowego oraz skóry i alcantary. Tunel środkowy został wyposażony w tablet zaś deska rozdzielcza zaprojektowana bardzo prosto. Całość kokpitu prezentuje się bardzo dobrze.



Asterion LPI 910-4 jak na razie nie jest szykowany do produkcji. Lamborghini nic w tej kwestii nie mówi. Niemniej jednak zarówno projekt nadwozia jak i wnętrza wyglądają bardzo dobrze i w takiej formie śmiało mogą trafić do produkcyjnego auta. Zapewne producent z Sant'Agata potrzebuje długich, żmudnych testów nim auto trafi do produkcji, stąd brak decyzji w sprawie przyszłości tego modelu.

Podobne wiadomości:

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Aktualności 2017-03-13

Lamborghini w płomieniach – akcja serwisowa

Lamborghini w płomieniach – akcja serwisowa

Aktualności 2017-02-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Hyundai i30 N – polski cennik
Hyundai i30 N – polski cennik
Pierwszy hot hatch w historii Hyundaia niebawem trafi do salonów w Polsce. Znamy jego cenę.