mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lancer Evo X wjeżdża do Europy

Lancer Evo X wjeżdża do Europy

Owiany sportową sławą Mitsubishi Lancer Evolution, którego dziesiąta już generacja zadebiutowała przed paroma tygodniami na wystawie Tokio, właśnie zadebiutował w Europie. W salonach Evo X pojawi się jednak dopiero za kilka miesięcy.

Miejscem europejskiej premiery była wystawa motoryzacyjna w Bolonii. Auto nie zmieniło się jakoś diametralnie. Poszerzono rozstaw osi oraz kół, co poza większą przestrzenią wewnątrz auta zapewia także większą stabilność jazdy. Ponadto obniżono środek ciężkości, zwiększono sztywność nadwozia, a żeby zmniejszyć ciężar - dach, maskę silnika, przednie błotniki i wzmocnienie tylnego spojlera wykonano z aluminium.

Pod maską Lancera Evolution znajdzie się całkowicie nowy, doładowany silnik, opracowany wspólnie z Chryslerem i Hyundaiem (każdy koncern ma własny wariant tego silnika). Dwulitrowa, 4-cylindrowa jednostka z technologią bezstopniowej regulacji faz rozrządu na rynku europejskim dysponować będzie mocą 295 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 366 Nm (osiągany przy 3.500 obr/min). Evo X maksymalnie rozpędzi się do 242 km/h, a setkę osiągnie już po 5,4 s. (6,3 s. ze skrzynią SST).

Lancer Evo dostępny będzie z nową 6-biegową półautomatyczną skrzynią Twin Clutch SST (dostępne są tryby automatyczny i manualny). W skrzyni tej nieparzyste i parzyste biegi przyporządkowane są do oddzielnego sprzęgła. Dzięki temu zmiana biegów odbywa się dużo szybciej. Przyspieszenie od 60 do 100 km/h w tej wersji trwa zaledwie 3,4 s., zaś z 5-biegową skrzynią manualną 5,1 s.


W nowym Evo znalazł się także dynamiczny system sterowania napędem na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control). System ten oferuje trzy tryby pracy - Tarmac (asfalt) dla suchych utwardzonych dróg, Gravel (żwir) dla nawierzchni mokrych i nieutwardzonych i Snow (śnieg) dla dróg zaśnieżonych. W jego skład wchodzą takie systemy jak ACD (aktywny centralny mechanizm różnicowy), AYC (aktywna regulacja poślizgu bocznego), Sport ABS oraz ASC (aktywna stabilizacja toru jazdy).

Na rynku europejskim Mitsubishi Lancer Evolution X wyposażony będzie m.in. nawet w 9 poduszek powietrznych, nawigację, Bluetooth, wysokiej jakości system audio, reflektory adaptacyjne z automatyczną regulacją reflektorów oraz czujniki deszczu.


Podobne wiadomości:

Nowe wcielenie Mitsubishi Eclipse - wersja Cross

Nowe wcielenie Mitsubishi Eclipse - wersja...

Aktualności 2017-02-17

Punkt odniesienia

auto motor i sport 0000-00-00

Wychowały się w rajdach, a na drodze ich ulubionym zajęciem jest zawstydzanie supersamochodów. Subaru Impreza WRX STI i Mitsubishi Lancer Evolution IX w specjalnych wersjach - SPRT i GT 360.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.