mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lancer Sportback i Ralliart w Paryżu

Lancer Sportback i Ralliart w Paryżu

Podczas październikowej wystawy samochodowej w Paryżu Mitsubishi dwoma modelami - Lancer Sportback i Lancer Ralliart - będzie hucznie obchodzić 35. rocznicę wprowadzenia na rynek modelu Lancer.

Lancer Sportback i Ralliart w Paryżu

Wprawdzie stolica Francji będzie dla Mitsubishi miejscem trzech premier światowych i dwóch europejskich, to niewątpliwie na stoisku japońskiej marki największym zainteresowaniem będą się jednak cieszyć obie nowe wersje modelu Lancer.

Mitsubishi Lancer Sportback, wywodzący się bezpośrednio z pozytywnie przyjętego przez publiczność koncepcyjnego Sportbacka sprzed trzech lat, to najbardziej europejska wersja Lancera. Pięciodrzwiowy Sportback o długości 458,5 cm (457 cm Sports Sedan) będzie jednak posiadać liczne cechy, podkreślające jego sportowe zacięcie, którymi będzie się odróżniać od tradycyjnych hatchbacków. Nie zabraknie jednak także i elementów zwiększających funkcjonalność auta (regulowana wysokość podłogi bagażnika, ułatwione składanie tylnych siedzeń itp.). Bagażnik będzie można w ten sposób regulować od 288 l (344 l z podłogą w dolnej pozycji) do 1.394 litrów.

Stylistycznie odnajdziemy tu wiele charakterystycznych cech dla Mitsubishi - z przodu duży wlot powietrza, wykończenie czarne, matowe z chromowanym obramowaniem. Tylna część Sportbacka, stanowiąca niejako powtórzenie konceptu z 2005 roku, wyróżnia się spojlerem dachowym, wydłużonymi lampami zachodzącymi na błotniki czy wreszcie ostro poprowadzoną powierzchnią tylnej klapy.

Mitsubishi Lancer Sportback będzie posiadać układ napędowy identyczny z Lancerem Sports Sedan. Dostępne będą trzy silniki - benzynowe 1,5/109 KM i 1,8/143 KM oraz diesel 2,0/140 KM i cztery skrzynie biegów (manualne 5 i 6-biegowe, 4-biegowy automat, 6-biegowa przekładnia bezstopniowa CVT). Dostępny będzie też sportowy pakiet zawieszenia.

Mitsubishi Lancer Ralliart będzie z kolei stanowić ogniwo pomiędzy cywilnymi wersjami Lancera (Sports Sedan i Sportback) a najmocniejszym Lancerem Evolution. Stalowe nadwozie i aluminiowe obręcze kół pochodzić będą z cywilnego Lancera, ale z aluminiową maską silnika wyposażoną w dwie kratki wentylacyjne i wlot powietrza.

Pod maską pracować będzie mniej "wysilona" jednostka pochodząca z wersji Evolution - 2,0 Turbo o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 353 Nm (w Lancerze Evo 295 KM, 366 Nm). Podobna jak w Evo będzie przekładnia - dwusprzęgłowa TC-SST, ale bez trybu pracy Super Sport. Nieco uproszczony będzie również napęd na wszystkie koła (bez aktywnej kontroli znoszenia AYC i bez sportowego ABS).

Lancer Ralliart będzie dostępny z nadwoziami cztero- i pięciodrzwiowymi, wprowadzenie do sprzedaży nastąpi w 2009 roku.


Podobne wiadomości:

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Aktualności 2016-12-01

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mocna końcówka roku dla Skody
Mocna końcówka roku dla Skody
Listopad był kolejnym, bardzo dobrym miesiącem dla Skody na polskim rynku. Czeska marka poprawiła  wynik aż o 30,2% od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim oraz 15,8% lepszy od wyniku z poprzedzającego października.