mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lancer Sportback i Ralliart w Paryżu

Lancer Sportback i Ralliart w Paryżu

Podczas październikowej wystawy samochodowej w Paryżu Mitsubishi dwoma modelami - Lancer Sportback i Lancer Ralliart - będzie hucznie obchodzić 35. rocznicę wprowadzenia na rynek modelu Lancer.

Lancer Sportback i Ralliart w Paryżu

Wprawdzie stolica Francji będzie dla Mitsubishi miejscem trzech premier światowych i dwóch europejskich, to niewątpliwie na stoisku japońskiej marki największym zainteresowaniem będą się jednak cieszyć obie nowe wersje modelu Lancer.

Mitsubishi Lancer Sportback, wywodzący się bezpośrednio z pozytywnie przyjętego przez publiczność koncepcyjnego Sportbacka sprzed trzech lat, to najbardziej europejska wersja Lancera. Pięciodrzwiowy Sportback o długości 458,5 cm (457 cm Sports Sedan) będzie jednak posiadać liczne cechy, podkreślające jego sportowe zacięcie, którymi będzie się odróżniać od tradycyjnych hatchbacków. Nie zabraknie jednak także i elementów zwiększających funkcjonalność auta (regulowana wysokość podłogi bagażnika, ułatwione składanie tylnych siedzeń itp.). Bagażnik będzie można w ten sposób regulować od 288 l (344 l z podłogą w dolnej pozycji) do 1.394 litrów.

Stylistycznie odnajdziemy tu wiele charakterystycznych cech dla Mitsubishi - z przodu duży wlot powietrza, wykończenie czarne, matowe z chromowanym obramowaniem. Tylna część Sportbacka, stanowiąca niejako powtórzenie konceptu z 2005 roku, wyróżnia się spojlerem dachowym, wydłużonymi lampami zachodzącymi na błotniki czy wreszcie ostro poprowadzoną powierzchnią tylnej klapy.

Mitsubishi Lancer Sportback będzie posiadać układ napędowy identyczny z Lancerem Sports Sedan. Dostępne będą trzy silniki - benzynowe 1,5/109 KM i 1,8/143 KM oraz diesel 2,0/140 KM i cztery skrzynie biegów (manualne 5 i 6-biegowe, 4-biegowy automat, 6-biegowa przekładnia bezstopniowa CVT). Dostępny będzie też sportowy pakiet zawieszenia.

Mitsubishi Lancer Ralliart będzie z kolei stanowić ogniwo pomiędzy cywilnymi wersjami Lancera (Sports Sedan i Sportback) a najmocniejszym Lancerem Evolution. Stalowe nadwozie i aluminiowe obręcze kół pochodzić będą z cywilnego Lancera, ale z aluminiową maską silnika wyposażoną w dwie kratki wentylacyjne i wlot powietrza.

Pod maską pracować będzie mniej "wysilona" jednostka pochodząca z wersji Evolution - 2,0 Turbo o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 353 Nm (w Lancerze Evo 295 KM, 366 Nm). Podobna jak w Evo będzie przekładnia - dwusprzęgłowa TC-SST, ale bez trybu pracy Super Sport. Nieco uproszczony będzie również napęd na wszystkie koła (bez aktywnej kontroli znoszenia AYC i bez sportowego ABS).

Lancer Ralliart będzie dostępny z nadwoziami cztero- i pięciodrzwiowymi, wprowadzenie do sprzedaży nastąpi w 2009 roku.


Podobne wiadomości:

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Aktualności 2016-12-01

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport