mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lancer - jeden z bohaterów

Lancer - jeden z bohaterów

Mnogość światowych premier na targach IAA we Frankfurcie sprawia, że wybór tych najważniejszych jest niezwykle trudny. Mimo to z całą pewnością, do miana największych gwiazd tegorocznej wystawy można zaliczyć Mitsubsihi Lancera Sports Sedan.

Lancer - jeden z bohaterów
Dziesiąta już generacja Lancera, urożsamianego z wiadomych względów ze sportowym charakterem, na europejski rynek trafi w zależności od wersji i rynku albo jeszcze w tym roku, albo w przyszłym. Na początku, jeszcze pod koniec tego roku dostępny będzie czterodrzwiowy Lancer Sports Sedan, na wiosnę pojawi się sportowa odmiana modelu, czyli Lancer Evolution, zaś latem dostępny będzie pięciodrzwiowy Lancer Sportback.
 
Zobacz więcej zdjęć Mitsubishi Lancera z targów IAA

 
Zaprojektowany w Europie Mitsubishi Lancer Sports Sedan powraca trochę wyglądem nadwozia do poprzedników. Charakterystycznymi cechami auta są długa maska i krótkie zwisy, wysoka linia boczna, opływowe nadwozie, zintegrowane z bocznymi listwami tylne lampy czy też trapezoidalna osłona chłodnicy w stylu "Jet Fighter".
 
Równie we wnętrzu zaakcentowane zostały sportowe geny Lancera. Wskaźniki na tablicy rozdzielczej przykryte zostały podwójnym daszkiem ze srebrną obwódką. Zaś skórzana i dość masywna kierownica sugeruje dynamiczne możliwości auta. Z kolei 4,57 m długości zapewnia bardzo dużo miejsca w kabinie jak na auto tej klasy.
 
Gama dostępnych silników rozpoczyna się od 1,5-litrowej jednostki benzynowej o mocy 110 KM. Następnie mamy jednostkę o poj. 1,8 l i mocy 144 KM oraz dwulitrowego diesla z maksymalną mocą 140 koni mechanicznych. W przyszłości pojawi się jeszcze jeden mocniejszy silnik o nieznanych jak dotąd parametrach. Podobnie nie zostały podane do publicznej wiadomości parametry dwulitrowego silnika, jaki pojawi się w wersji Evo.
 
Z jednostkami współpracuje 5-biegowa przekładnia manualna (1.5 i 1.8), 6-biegowa przekładnia manualna (2.0 DiD), przekładnia CVT z łopatkami do zmiany biegów i systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń INVECS II (1.8) oraz 4-biegowy automat (1.5).
 
Dodatkowo skalibrowano zawieszenie Lancera pod względem sportowej charakterystyki jazdy. Sportowo skalibrowanym zawieszeniem oferuje grubsze stabilizatory (+1 mm), inne nastawienia skoku amortyzatorów/sprężyn, przednią rozpórkę (zwiększającą sztywność boczną dla poprawy precyzji układu kierowniczego) oraz 18-calowe koła z oponami 215/45.
 
Pakiet bezpieczeństwa nowego Lancera jest jednym z najbogatszych w segmencie i zawiera do 9 poduszek powietrznych: 2 czołowe, 2 standardowe boczne montowane w przednich fotelach, 4 boczne kurtyny powietrzne oraz jedna chroniąca kolana kierowcy.
 
Zobacz więcej o modelu Mitsubishi Lancer

 

Podobne wiadomości:

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Aktualności 2016-12-01

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Mały, elektryczny SUV Mitsubishi w drodze

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

~HvK 2007-09-16

Przod troche volwowaty

~grzegorz 2007-09-16

na pewno nowy lancer bije na glowe nową impreze, szkoda mi jednak fanow subaryn

~mach 2007-09-16

Lancer był dobrym autkiem, napewno lepszym od corolli czy liany/baleno. Ale brakowało mu wygląda - nadwozia i wnetrza, lepszych materiałów, i większego wyboru silników i wyposażenia. Lancer nigdy nie będzie Focusem, Golfem czy Astra, ale może dorówna chociaż Aurisowi i Civicowi. Ja czekam na EVO X - to będzie gratka dla fanów sportowych kompaktów.

~Podpis: 2007-09-14

Artur, czytałem twoją stronę i powiem tak. Po pierwsze cieszę się, że jednak mam "8" evo, a nie skusiłem się na "9". Może miałbym ten sam problem. Po drugie - niestety to jest STANDARD we współczesnych samochodach, gdzie więcej do powiedzenia od inżynierów mają księgowi. Co do naprawy proponowanej przez producenta, to niestety tak się to naprawia. Takie rozwiązania stosują wszyscy, na wymianę elementów mógłbyś liczyć gdyby korozja była głębsza itd... itp. Nie twierdzę, że to dobre działanie, ale niestety tka robią wszyscy i to nawet w bardzo drogich markach. Normą jest też zła jakość napraw samochodów uszkodzonych nieznacznie w transporcie (mocniejsze uszkodzenie skutkuje wymianą elementu lub nie wprowadzeniem pojazdu do sprzedaży jako nowego). Nie dość, że kupujesz nowe już lakierowane to odpada lakier lub się łuszczy... nie wspominając o korozji... tu prym wiedzie pewna niemiecka multimarka...

~artur.m@vip.wp.pl 2007-09-14

Oby nie gnił po półrocznej eksploatacji, będąc garażowanym pojazdem tak jak poprzedni model. Miłośnikom marki polecam studium przypadku likwidacji korozji elementów nadwozia przez MMC Car Poland Sp. z o.o. zgodnie z którym korozja 3 drzwi zakwalifikowana została jako drobna usterka, którą można skutecznie usunąć naprawą lakierniczą (papier ścierny+lakierowanie+oklejenie). Pełna informacja dla zainteresowanych pod adresem: www,lancer-rust.neostrada.pl. Na uwagę zasługują arogancja importera, lekceważący stosunek przedstawicieli producenta z Japonii. Miłej lektury.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport