mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lancia Ypsilon: Trochę szyku z Tychów

Lancia Ypsilon: Trochę szyku z Tychów

Minimum 44 900 zł żąda Lancia za swój najnowszy model auta miejskiego o nazwie Ypsilon. To cena, za którą zdaniem włoskiego producenta dostaniemy wszystko co najlepsze z mariażu Lancii i Chryslera, a także uzyskamy prawo do odrobiny luksusu.

Lancia Ypsilon: Trochę szyku z Tychów
Ypsilon zadebiutowała w Europie w 2003 roku. Teoretycznie jej naturalnymi konkurentami w tym czasie były Volkswagen Fox czy Ford Ka. Ale tylko teoreytycznie, ponieważ patrząc przez pryzmat grupy docelowej, Lancia pragnęła, aby ten model docierał do osób, dla których jednym z najważnieszych aspektów  życia jest prestiż. Oczywiście czy ta sztuka Włochom się udała można polemizować - jedni twierdzili, że jedyne co Lancia ma wspólnego z prestiżem to wywindowana cena, inni uważali z kolei, że dzięki włoskim autom, pokazują większe przywiązanie do kultury i piękna.

W trakcie wprowadzania na rynek nowej Ypsilon, Lancia nie zamierza zdradzać swoich pierwotnych ideałów. Tak jak w przypadku większej Delty, której ambasadorem jest znany aktor Richard Gere, Ypsilon otrzymała również swojego "patrona" ze świata pięknych, sławnych i bogatych. W Polsce - proszę wybaczyć kolokwializm - twarzą nowej generacji Ypsilon została aktorka Marta Żmuda-Trzebiatowska. Obecna na polskiej prezentacji tego modelu aktorka, swoje oddanie do nowej, małej Lancii uwieczniła specjalną sesją zdjęciową, którą możecie podziwiać na łamach naszego portalu.
To, kto kogo przyćmił swoja urodą na zdjęciach, zostawmy specjalistom z mediów o psich adresach internetowych w nazwie. My natomiast skoncentrujmy się na głównej bohaterce tego artykułu, czyli Lancii Ypsilon. Samochód powstał na mocno zmodyfikowanej płycie Fiata 500. Po raz pierwszy w swojej historii Ypsilon oferowana będzie w wersji pięciodrzwiowej. Jak wyliczyli bowiem handlowcy marki, w klasie aut miejskich (segment B) ponad 84% wszystkich sprzedawanych egzemplarzy to właśnie warianty 5D. Nowa, obok trzydrzwiowej, wersja nadwoziowa jest zatem ukłonem w stronę wymagań klientów.

Jak już wspomniałem cena za bazową wersję Ypsilon o nazwie SILVER wynosi 44 900 zł. W pakiecie otrzymamy egzemplarz napędzany silnikiem benzynowym 1.2 l. Fire o mocy 69 koni mechanicznych. Na pokładzie znajdziemy między innymi: 15-calowe, stalowe obręcze kół, regulowaną kolumnę kierownicy i system oszczędzający paliwo Start-Stop. Jest także ABS połączony z systemami EBD i BAS oraz przednie i kurtynowe poduszki powietrzne. Brakuje natomiast radia i klimatyzacji...

Idąc w górę tabelki wyposażeniowej natkniemy się na wariant GOLD. Jego ceny rozpoczynają się od 48 900 zł z silnikiem benzynowym 1.2 l. Do wyboru jest także malutki agregat serii Twin Air (posiada dwa cylindry) o pojemności skokowej 0,9 l. i mocy 85 KM (oferowany również ze skrzynią automatyczną) oraz jedyny Diesel dedykowany dla tego auta 1.3 l. JTD, dysponujący mocą 95 KM. W wyposażeniu znajdziemy to, czego brakowało w wersji podstawowej, a więc: klimatyzację manualną, radio CD/MP3 czy elektryczne lusterka. Ogólne wrażenie poprawia także lepsza jakościowa tapicerka z domieszką skórzanych elementów.
Dla najbardziej wymagających klientów, nie mających wyrzutów sumienia, że za małe auto w salonie Lancii zapłacą minimum 54 900 zł, pozostaje seria PLATINUM. Tutaj także do wyboru trzy silniki plus bogatsze wyposażenie: 15-calowe alufelgi, skórzana tapicerka i światła przeciwmgielne.

Jeśli komuś jeszcze mało opcjonalnie może dokupić system automatycznego parkowania - Magic Parking 2, mechanizm Smart Fuel System, który wyeliminuje na stacji pomyłkę zatankowania Ypsilon złym paliwem lub reflektory bi-ksenonowe. Oprócz tego pracownicy zakładu Fiat Auto Poland w Tychach gdzie powstaje nowa Lancia Ypsilon, pomalują auto w jeden z szesnastu dostępnych kolorów, a nawet na życzenie zrobią pilot sterowania zamkiem centralnym inkrustowany kryształami Swarovskiego. Łącznie do wyboru jest aż 600 możliwości konfiguracji własnej Ypsilon (felg, koloru nadwozia - w tym także możliwe malowanie dwukolorowe - osobno dachu/maski i nadwozia, a także materiałów w kabinie, itp.) Od września bieżącego roku w ofercie małej Lancii pojawi się jeszcze jedna wersja silnika 1.2 l., którą oprócz benzyny będzie można tankować także gazem LPG.

Pierwsze wrażenie:
Z zewnątrz 3,8 m długości nowej Lancii Ypsilon prezentuje się interesująco. Nowa generacja pozostała wierna obłym kształtom poprzedniczki. Dobre wrażenie robią eleganckie dodatki na środkowych słupkach w kształcie litery "Y" i grill a'la Chrysler PT Cruiser. Wnętrze jest obszerniejsze niż w Fiacie 500. W Ypsilon siedzi się wysoko (trzymania bocznego nie uświadczono) i zdecydowanie lepiej wygląda, kiedy siedzi w niej kobieta. Lakierowana na czarno konsola jest zbyt kanciasta i nie pasuje w pełni do całego pakietu Ypsilon. Zegary pozostały na środku u góry centralnej konsoli i stylem bliżej im do wskaźników Pandy niż 500-tki. Z tyłu spokojnie zajmą miejsce osoby mierzące około 1,80 m. Miękkie materiały obić na drzwiach oraz za kierownicą i przed fotelem pasażera to bardzo dobry pomysł. W trakcie jazdy uwypukla się miejski charakter Ypsilon. Zawieszenie jest miękkie, jednak za sprawą krótkiego rozstawu osi na nierównych drogach nie ustrzegniemy się charakterystycznego podskakiwania. Układ kierowniczy jest rozlazły, ale lekkie prowadzenie kierownicy dobrze sprawdza się w miejskim zgiełku. Silnik 1.2 l., który miałem okazję sprawdzić do osiągnięcia prędkości autostradowych potrzebuje tyle czasu, ile człowiekowi dolecenie na Marsa. Broni się natomiast niskim spalaniem na uśrednionym poziomie 4,5 l.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Cena podstawowa już od: 46 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

Fiatmaniak 2011-12-04

Żmuda i Lancia Ypsilon? Świetny duet. Najładniejsza polska aktorka- kobieta z wielką klasą i samochód równie piękny i podkreślający gust i prestiż kierowcy. Bardzo cieszy fakt że ten mały, luksusowy, przepiękny samochodzik jest produkowany w naszym kraju.

~lajkonik 2011-06-20

Widzialem dziennikarzy w Krakowie jak jezdzili tymi lanciami. Zagladnalem do srodka. Makabra, z wierzchu jeszcze ok to wyglada ale srodek straszny, deska polakierowana ale jak w pandzie.

~tortel 2011-06-19

Jakby dodawali Zmude-Trzebiatowska w pakiecie to bym kupil :D

~Paweł 2011-06-19

mnie też nie podobają się samochody zaprojektowane od cegły, lnacia ma swój styl jak kogoś nie stać niech wybrzydza albo znajdzie lepszą pracę

~Kendy 2011-06-19

Fajne auto dla ludzi z klasą, niemieckiemu szrotowi dziękujemy, ci którzy jeżdża po europie to wie ile tego zepsutego vw audi szajzu stoi na poboczach, niemieckie dobre ? tak ale chyba tylko golf II

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.