mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lancia na paryskich salonach

Lancia na paryskich salonach

Podczas rozpoczynających się właśnie targów motoryzacyjnych w Paryżu Lancia zaprezentuje zwiedzającym model Musa oraz specjalne wersje modeli Ypsilon i Thesis.

Lancia na paryskich salonach

Lancię Musę ciężko sklasyfikować do konkretnej kategorii, wygląda jak model kompaktowy ale dzięki dodatkowym centymetrom (nieco ponad cztery metry długości, 1,70 szerokości i 1,66 wysokości) zapewnia przestrzeń i komfort podróżowania. Jednocześnie oferuje wyposażenie typowe dla klasy wyższej, ale nie przytłacza rozmiarami pojazdu flagowego.

W ramach gamy Lancii, Musa sytuuje się pomiędzy Ypsilon i Phedra. Oprócz wspólnej stylistyki, trzy samochody odznaczają się podobnymi rozwiązaniami i nowoczesnym sposobem interpretacji charakteru Lancii. Znajdujemy te same charakterystyczne elementy (duże chromowane logo na kształt tarczy, trójkątna pokrywa silnika, charakterystyczne światła tylne) również we flagowym pojeździe Thesis i w średnich modelach Lybra limuzyna i station wagon.

Musa charakteryzuje się harmonijnymi rozwiązaniami estetycznymi: wszystkie linie zbiegają się w części przedniej pojazdu, wywołując wrażenie dynamizmu. Przód pojazdu jest mocny i bogato wykończony. Dopracowana w szczegółach maskownica znajduje się pomiędzy wydłużonymi reflektorami, tworzącymi dla niej rodzaj oprawy. Chromowane listwy zbiegają się w centralnym logo usytuowanym po środku i u góry; przednie zderzaki to pozioma linia doskonale współgrająca z resztą pojazdu.

Lancia Musa to szczodra oferta technologiczna. Dwa silniki diesel Multijet:  1,9 o 100 KM (spalanie 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym), idealny w każdych warunkach oraz 1,3 o 70 KM (5,1 l/100 km), odpowiedni do jazdy po mieście połączony z zautomatyzowaną skrzynią biegów Dolce Far Niente. Dla osób przemierzających mniej kilometrów najlepszy jest benzynowy 1,4 Fire o 95 KM (6,6 l/100 km). Skrzynia DFN posiada tryb półautomatyczny (ręczny) i automatyczny. W pierwszym zmiana biegów polega na przesunięciu dźwigni do przodu lub tyłu (nie ma pedału sprzęgła).

Musa posiada również panoramiczny otwierany dach "Gran Luce" składający się z przeszklonych paneli (z których jeden się otwiera) i z dwóch rolet przeciwsłonecznych przesuwanych niezależnie do tyłu samochodu. Kiedy obydwie rolety są odsłonięte, 70% dachu jest przezroczyste.

Wśród urządzeń technologoicznych ułatwiających jazdę klient może wybrać także system elektronicznego wspomagania kierowcy "Dualdrive", cruise control, czujnik deszczu, zmierzchu i parkowania, system ESP, boczne poduszki powietrzne.

Na stoisku Lancii pojawią się także dwie wersje Lancia Ypsilon B-Kini, które bezpośrednio nawiązują do zaprezentowanych w trakcie Motorshow 2003 w Bolonii czterech egzemplarzy "jednorazowej edycji" i poświęconych czterem żywiołom: Ogniu, Powietrzu, Ziemi i Wodzie. Limitowana seria B-Kini pojawi się w sprzedaży począwszy od października we Włoszech, a następnie w innych krajach europejskich. Obydwie propozycje mają wyposażenie Platino, dynamiczny silnik 1,3 Multijet 70 KM, dwustrefowy system klimatyzacji, zestaw Hi-Fi Bose, Cruise Control, obręcze 16” ze stopu lekkiego, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte skórą i przełączniki radia na kierownicy.

Na stoisku francuskim debiutuje bardzo szczególna wersja Lancia Thesis. To model "nieseryjny", nie przeznaczony do produkcji, odznaczający się "dwukolorową" karoserią w odcieniach Visone i Testa di moro: eleganckie połączenie podkreślające sylwetkę pojazdu flagowego Lancia. Zprezentowana z wyposażeniem Emblema i silnikiem 2,4 JTD 175 KM, ta unikalna wersja posiada wewnątrz takie same ciekawe rozwiązania jak podwójna kolorystyka karoserii: kabina jest bardzo przytulna dzięki zastosowaniu najlepszej jakości materiałów, wzbudzających miłe wrażenia dotykowe i akustyczne, co stanowi najnowszą tendencję świata Lancii.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport