mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Land Rover Discovery Sport już w Polsce

Land Rover Discovery Sport już w Polsce

Land Rover wprowadza nowy podział na trzy linie modelowe: Defender, Discovery oraz Range Rover. W tej pierwszej znajdzie się produkowany od wielu lat model przeznaczony do ekstremalnych warunków. Do drugiej trafi prezentowany dzisiaj model, a także wersje które charakteryzują się wszechstronnością. Trzecia grupa samochodów to luksusowi przedstawiciele segmentu SUV.

Land Rover Discovery Sport już w Polsce

Model Discovery Sport ma jednak niewiele wspólnego z dotychczasowym Discovery. Tak naprawdę jest to kolejna generacja Freelandera. Wygląd samochodu w pierwszym momencie może budzić skojarzenia z Range Roverem Evoque, jednak oba samochody różnią się między sobą diametralnie.

Mierzący 4590 mm kompaktowy Discovery Sport jest o 239 mm krótszy od pełnowymiarowego, 7 miejscowego Land Rovera Discovery. Spory rozstaw osi (2741 mm) zapewnia wyjątkowo dużo miejsca na nogi. Fotele we wnętrzu zostały umieszczone w sposób stadionowy. Oznacza to, że każdy następny jest umieszczony wyżej od poprzednika. Discovery Sport to model, który może przewozić pasażerów w układzie 5+2, czyli miejsce w trzecim rzędzie powinno być raczej traktowane jako awaryjne wspomaganie.



Przestrzeń bagażowa przy pięciu osobach na pokładzie to 480 litrów. Gdy w aucie podróżują tylko dwie osoby, a reszta foteli jest złożona, do dyspozycji mamy aż 1 698 litrów przestrzeni bagażowej.

Pod maską nowego modelu pojawią się przede wszystkim jednostki czterocylindrowe, wspomagane przez turbodoładowanie, zarówno w wersji benzynowej jak i wysokoprężnej. Wszystkie są standardowo wyposażone w system start/stop oraz układ odzyskiwania energii.

W gamie silników benzynowych znajduje się dwulitrowa jednostka Si4, dysponująca mocą 240 KM. Turbodiesle to przede wszystkim silniki o pojemności 2,2 litra w wersji 150 KM (TD4) lub 190 KM (SD4). Oba generują 420 Nm momentu obrotowego i charakteryzują się zużyciem paliwa na poziomie niespełna 5,7 l/100 km. Jeszcze w tym roku do gamy silników dołączy kolejny, tym razem dwulitrowy motor wysokoprężny ED4.

Wszystkie odmiany silnikowe można zamówić z zaawansowaną 9 biegową skrzynią automatyczną. Pojazdy z silnikami Diesla będą dostępne także z 6 biegową skrzynią manualną M66.

Nadwozie Discovery Sport zaprojektowano z myślą o eksploatacji w trudnym terenie. Samochód ma prześwit 212 mm oraz największe w swojej klasie kąty natarcia, zejścia i kąt rampowy, wynoszące odpowiednio 25, 31 i 21 stopni. Oznacza to, że przód, środek i tył pojazdu mogą pokonać najbardziej ekstremalne przeszkody przy zachowaniu odpowiednio niskiej prędkości. Odmiany z napędem na wszystkie koła wjadą także na wzniesienie nachylone pod kątem aż 45 stopni – to o 14 stopni więcej niż w przypadku pojazdów sportowo-użytkowych konkurencyjnych marek.

Auto może pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 600 mm. Na podstawie danych z czujników przy lusterkach bocznych system Wade Sensing™ informuje kierowcę o głębokości wody, wyświetla stosowne dane na 8 calowym ekranie dotykowym i dźwiękiem sygnalizuje wzrost głębokości. Kierowca otrzymuje informację zarówno o głębokości przeszkody wodnej, jak i o rezerwie dalszego zanurzania.

Discovery Sport jest dostępny w trzech wersjach napędu: na jedną oś, ze stałym napęd na 4 koła oraz napęd Active Driveline. Ten ostatni system jest oferowany w 5 miejscowych wersjach z silnikami SD4 i TD4. Active Driveline to technologia dołączania napędu na żądanie. Umożliwia dołączanie napędu na jedną lub dwie osie w zależności od warunków jazdy. Pozwala to oszczędzać paliwo w trakcie jazdy z napędem na jedną oś, a w razie potrzeby pokonywać przeszkody terenowe z napędem 4x4. 

Oczywiście w standardzie dla wersji z napędem na cztery koła jest dostępny system Terrain Response Land Rovera. Dostępnych jest pięć ustawień: ogólne (General), trawa/szuter/śnieg (Grass/Gravel/Snow), błoto i koleiny (Mud and Ruts) oraz piasek (Sand). Opcjonalny tryb Dynamic poprawia osiągi na drodze i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z panowania nad pojazdem.

Jazdę w terenie wspomagają również takie systemy dostępne na liście opcji: Hill Descent Control® (HDC) – system utrzymujący stałą prędkość przy zjeździe ze stromego wzniesienia, Gradient Release Control® (GRC) – system progresywnie zwalniający hamulce przy ruszaniu na wzniesieniu w celu zachowania maksymalnej kontroli nad pojazdem, Roll Stability Control (RSC) – system wykrywający ryzyko przewrócenia się pojazdu i hamujący koła po zewnętrznej stronie pokonywanego łuku drogi w celu zachowania maksymalnej stabilności, Dynamic Stability Control (DSC) – system stabilizacji toru jazdy korygujący nad- i podsterowność poprzez zmniejszanie momentu obrotowego i/lub hamowanie poszczególnych kół, Electronic Traction Control (ETC) – elektroniczna kontrola trakcji ograniczająca moment obrotowy i/lub hamująca poszczególne koła w celu przeciwdziałania ich poślizgowi, Engine Drag torque Control (EDC) – kontrola momentu obrotowego silnika zapobiegająca zablokowaniu kół w czasie gwałtownego hamowania silnikiem na śliskiej nawierzchni poprzez zwiększanie momentu obrotowego przekazywanego na koła, którym grozi taka blokada. 

Ceny kompaktowego Land Rovera Discovery Sport Zaczynają się od 187 000 zł. Tyle kosztuje podstawowa wersja S z jednostką benzynową pod maską. Producent oferuje cztery wersje wyposażenia: S, SE, HSE i HSE Luxury. Wersje wysokoprężne rozpoczynają się od 195 tys. zł. Auto będzie konkurowało na rynku z takimi modelami jak BMW X3 oraz Audi Q5.

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Land Rover
Tematy w artykule: Land Rover Land Rover Discovery Sport

Podobne wiadomości:

Land Rover Discovery 2017 – nowe wieści

Land Rover Discovery 2017 – nowe wieści

Aktualności 2016-09-15

Land Rover Defender powróci?

Land Rover Defender powróci?

Aktualności 2016-07-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport