mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Land Rover Freelander

Land Rover Freelander

Nowe serca Freelandera

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander jest w Europie najlepiej sprzedającym się pojazdem z napędem na cztery koła.

Ostatnio wprowadzone zmiany mają uczynić go jeszcze atrakcyjniejszym.

O ile z zewnątrz zmiany są ledwie widoczne, to pod blachą dzieje się sporo nowego. Najbardziej rzucającą się w oczy modyfikacją stylistyczną jest schowanie pod gładki klosz kierunkowskazów zintegrowanych z reflektorami. Topowe wersje V6 otrzymały silniej zarysowany zderzak i szerszy "grill". Pozostałe wersje mają teraz większy dolny wlot powietrza.

Istotniejsze jest niewidoczne dla oka. Przede wszystkim - do oferty weszła jednostka sześciocylindrowa. 2,5-litrowy silnik, lekki i nieduży, wykonany został w całości z aluminium. Ma 24 zawory i po dwa wałki rozrządu na rząd cylindrów. Rozwija o połowę większą moc niż dotychczas instalowany silnik benzynowy 1.8, który również pozostaje w ofercie. V6 współpracuje z dostarczaną seryjnie 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów, wyposażoną w funkcję ręcznej zmiany przełożeń Steptronic. Oprogramowanie adaptacyjne skrzyni biegów pozwala jej optymalnie dopasowywać przełożenia do określonych warunków np. zjazdów po stromym zboczu, podjazdu pod wysokie wzniesienia, ciągnięcia przyczepy.

Drugie nowe serce to zmodernizowany turbodiesel Td4 produkcji BMW. Ten silnik zastępuje dotychczas oferowany, zapewniając wyraźnie lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy w połączeniu z poprawioną ekonomiką. Jego moc wzrosła z 97 do 112 KM, a moment obrotowy od 210 do 260 Nm, osiąganych przy zaledwie 1750 obr./min. Td4 jest jednostką czterocylindrową o dwóch wałkach rozrządu i 16 zaworach. Dysponuje układem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail. Ta jednostka napędowa oferowana jest z nową pięciobiegową przekładnią manualną lub z 5-stopniowym automatem, takim samym jak w modelach z silnikiem V6.

Poza tymi nowościami rocznik 2001 Freelandera otrzymał usprawniony układ jezdny i hamulcowy. Większe wentylowane tarcze na przednich kołach, powiększone zaciski hamulcowe i szersze tylne bębny powinny sobie bez trudu radzić ze wychamowywaniem mocniejszych samochodów. Nowy, oferowany standardowo ABS dołącza do elektronicznych systemów: rozdziału siły hamowania EBD, elektronicznej kontroli trakcji ETC i zapobiegającego niekontrolowanemu zjazdowi z pochyłości HDC.

We wnętrzu, teraz dodatkowo wyciszonym i sprawniej ogrzewanym, zmieniono konsolę środkową. W wersjach pięciodrzwiowych standardem stały się elektrycznie sterowane tylne szyby, a w opcji zamówić można zestaw do sportowego tuningu nadwozia oraz drewniane lub aluminiowe dekoracje deski rozdzielczej. Nowy, niezależny system odcięcia zasilania stanowi dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport