mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Leon FR już w sprzedaży

Leon FR już w sprzedaży

Do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci dealerskiej trafił właśnie nowy Seat Leon FR – usportowiona odmiana najpopularniejszego modelu hiszpańskiej marki.

Leon FR już w sprzedaży

Czterocylindrowa jednostka 2.0 TFSI o mocy 200 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1800 do 5000 obr/min. Leon z takim silnikiem rozpędza się maksymalnie do 229 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,9 litra na 100 km.
 
Silnik diesla 2.0 TDI 170 KM zastosowany w modelu Leon FR współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Jednostka rozwija moc 170 KM przy 4200 obr/min. Samochód z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 214 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,2 s. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6 litrów na 100 km.
 
Zobacz galerię zdjęć modelu Seat Leon FR

Charakterystycznym elementem nadwozia w porównaniu z pozostałymi wersjami modelu jest powiększony przedni zderzak z wielką atrapą chłodnicy osłoniętą siatką o wzorze plastra miodu. Na tle czarnego pasa w dolnej części tylnego zderzaka wyraźnie odznacza się podwójna końcówka układu wydechowego z polerowanej stali. Jak w każdym modelu FR, obudowy lusterek bocznych polakierowano na kolor srebrny. Kolejny element to zaprojektowane specjalnie do tej wersji Leona 17-calowe aluminiowe obręcze kół.
 
W środku także nie brakuje sportowych elementów, takich jak specjalne sportowe fotele z inicjałami FR wyhaftowanymi na oparciach. Symbol FR znajduje się też na dźwigni zmiany biegów oraz na pokrytej perforowaną skórą kierownicy ze specjalnymi uchwytami po bokach ułatwiającymi jej trzymanie. Sportowego wystroju dopełniają białe tarcze zegarów na panelu instrumentów i logo FR na obrotomierzu.
 
W kwestii komfortu Seat Leon FR jest standardowo wyposażony w dwustrefową automatyczną klimatyzację, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia kręgosłupa w części lędźwiowej, szufladę pod fotelem kierowcy, elektrycznie sterowane podnośniki wszystkich szyb bocznych, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, elektrycznie składane lusterka boczne, komputer podróżny oraz kierownicę z przyciskami do sterowania systemem audio.
 
Pełną ochronę kierowcy i pasażerów nowego Leona FR zapewnia nawet 8 poduszek powietrznych – w tym dwie czołowe, dwie boczne z przodu oraz dwie poduszki kurtynowe chroniące głowy pasażerów przednich i tylnych foteli. Opcjonalnie dostępne są też dwie boczne poduszki powietrzne z tyłu. Do wyposażenia standardowego należą także systemy ABS, TCS i ESP oraz układ wspomagania hamowania awaryjnego EBA, którego aktywacja powoduje automatyczne włączenie świateł awaryjnych.
 
Czytaj także:

Nowy Leon Cupra w Londynie (2006-05-31)

 
Seat Leon FR w Madrycie (2006-05-17)

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Seat Leon
Seat Leon
Cena podstawowa już od: 54 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Seat Leon Wszystko o Seat
Tematy w artykule: Seat Seat Leon Seat Leon Leon FR

Podobne wiadomości:

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Aktualności 2016-11-21

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~brutus 2006-07-17

ladny...

~alek 2006-07-17

ech, ja wiem? neiwiele sie rozni od zwyklego leona, silniki tez takie sobie (leon cupra ma mieć bardziej konkretne - 240 KM zdaje sie), cena dosc kosmiczna, nie wroze mu sukcesu

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport