mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lexus GS 300h i 450h – pierwsza jazda

Lexus GS 300h i 450h – pierwsza jazda

Sedan klasy wyższej średniej z niebanalną stylistyką i napędem hybrydowym Lexusa przeszedł właśnie lifting. Oprócz dwóch wariantów hybrydowych w Polsce będzie sprzedawana również wersja z dwulitrowym, benzynowym silnikiem turbo. Zobacz, który GS przypadł nam do gustu?

Lexus GS 300h i 450h – pierwsza jazda

Aparycja
Większy zwis przedni powoduje, że Lexus GS urósł o 30 mm (długość 4880 mm). Lifting dostarczył zmian w wyglądzie samochodu, mamy nowe, węższe reflektory oraz nowy przedni zderzak z ostro narysowanymi otworami w skrajnej części. Są wzorowane na stylistyce z topowego GS F-a. W zwykłych wersjach grill w kształcie klepsydry wypełnia czarne żebrowanie. Wersja F Sport posiada kratkę z otworami w kolorze czarnym.

W tylnej części dołożono chromowaną listwę do pokrywy bagażnika, zmieniono tylne lampy oraz wprowadzono drobne zmiany w dolnej części, której kolor czarny zastąpił szary metaliczny. W ramach liftingu pojawiły się 18-calowe felgi z pięcioramiennym wzorem i 19-calowe szprychowe. Do palety kolorów nadwozia dołożono 6 odcieni lakieru (wszystkich jest 11) – biały (Sonic White), brązowy (Cooper Brown), czarny (Graphite Black), ciemnoniebieski (Deep Blue), szafirowy (Sapphire Blue) oraz czerwony (Morello Red).



F- Sport
Lexus GS najlepiej prezentuje się w wersji F Sport, która ma nawiązywać do topowego GS F-a. Mamy powiększone boki przedniego zderzaka, czarny grill a w kabinie możemy zamówić czerwoną tapicerkę Dark Rose. Ruchomy obrotomierz nawiązuje do ekstremalnego Lexusa LFA.

We wnętrzu lifting dostarczył kosmetycznych zmian. Pomiędzy zegarami ekran o przekątnej 4,2 cala został wzbogacony o nowe funkcje związane z audio oraz połączeniami telefonicznymi. Lexus odświeżył koło kierownicy, które wibruje w ramach systemu ostrzegającego o nagłej zmianie pasa ruchu. Japończycy mówią, że w desce rozdzielczej zamontowali nowy zegar analogowy, co ciężko dostrzec oraz przeprojektowali nawiewy powietrza. Nie zabrakło nowych wzorów tapicerek oraz kolorów elementów ozdobnych.

Centralny ekran o przekątnej 12,3 cala jest bardzo czytelny choć wkomponowany bardzo głęboko. Szkoda, że ramach liftingu Japończycy nie pokusili się o poprawę grafiki nawigacji. W szczególności mapy wyglądają jak sprzed epoki. U konkurencji wygląda to nowocześniej.



Który wybrać
W obu przypadkach – w 300h i 450h mamy układ napędowy  składający się z silnika elektrycznego i silnika wolnossącego. W 300h pracuje czterocylindrowa, benzynowa jednostka o pojemności 2,5 l i mocy 181 KM. Motor elektryczny dostarcza 143 KM, a cały układ napędowy gwarantuje moc 223 KM. W Lexusie GS 450h znajdziemy większy motor spalinowy (V6 3,5 l o mocy 288 KM) oraz motor elektryczny o mocy 147 kW. Sumaryczna moc wynosi 345 KM. W obu przypadkach mamy do czynienia z bezstopniową skrzynią E-CVT. Inżynuierowie japońscy pracowali nad polepszeniem wydajność obu hybryd.

Ceny wersji 300h startują od 212 800 złotych, a za wersję GS 450h musimy zapłacić minimum 275 000 zł. Nam do gustu bardziej przypadła wersja mocniejsza, i to nie tylko przez swoje osiągi. Auto bardzo komfortowo tłumi nierówności, lepiej prowadzi się w zakrętach, co jest zasługą zastosowania skrętnych kół osi tylnej. GS jest autem bardzo dobrze wytłumionym. Tylko w wersjach topowych możemy zamówić auto z zawieszeniem o zmiennej charakterystyce (AVS). Możemy wybierać pomiędzy trybami Eco, Normal, Sport oraz Sport+ i oczywiście trybem elektrycznym. Opcją obowiązkową jest zestaw audio Mark Levison, który składa się z 17 głośników o łącznej mocy 700 W.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus GS
Lexus GS
Cena podstawowa już od: 199 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Lexus UX Concept - nietuzinkowe wnętrze

Lexus UX Concept - nietuzinkowe wnętrze

Aktualności 2016-09-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport