mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Lexus IS 250C: Luksus bez dachu

Lexus IS 250C: Luksus bez dachu

Prawie rok minął od światowej premiery tego modelu. Ale w końcu jest. W sierpniu w sprzedaży na polskim rynku pojawił się Lexus IS 250C, czyli wersja z otwieranym dachem. I choć tegoroczne lato nie rozpieszcza nas specjalnie słoneczną pogodą, to jednak, jeśli posiadasz 230 tys. zł wolnej gotówki, warto zastanowić się nad zakupem tego Lexusa.

Lexus IS 250C: Luksus bez dachu
Lexus IS 250C jest już trzecią wersją nadwoziową w rodzinie IS. Jak to często w rodzinach bywa, można znaleźć wiele podobieństw do starszych braci, ale jest też i trochę różnic. Te same są m.in. przednie światła czy maska silnika oraz drobne elementy nadwozia jak klamki, lusterka. W stosunku do sedana wersja cabrio jest dłuższa o 55 mm, to głównie za sprawą przedłużonej o 5 cm tylnej części auta. W końcu gdzieś musi się pomieścić składany dach. Całość, może i nie rzuca na kolana, ale jest proporcjonalna i powinna się podobać. Warty podkreślenia jest także dość niski współczynnik oporu powietrza, wynoszący jedynie 0,29 z rozłożonym dachem.

Trzyczęściowy twardy dach, wykonany ze stopu aluminium, należy do najlżejszych na świecie. Jego mechanizm składający się z 15 silniczków elektrycznych oraz 37 czujników sprawia, że dach składa i rozkłada się w 21 sekund, czyli najkrócej spośród wszystkich oferowanych dziś kabrioletów. Jest niestety jedna wada. Obie czynności muszą być wykonywane podczas postoju auta, nawet przy minimalnej prędkości proces otwierania/zamykania dachu zostaje wstrzymany.

Wnętrze Lexusa IS cabrio jest i komfortowe, i luksusowe, i bogato wyposażone. Elektrycznie regulowane skórzane fotele pozwalają ustawić optymalną pozycję dla osób o bardzo zróżnicowanych gabarytach. Ponadto fotele zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne, dodatkowo są podgrzewane i wentylowane. Żadnych zastrzeżeń nie budzą użyte materiały oraz jakość ich wykończenia. Taki sam jak w wersji sedan jest układ deski rozdzielczej i konsoli środkowej. Niestety, jeśli chodzi o ilość miejsca w kabinie, to nie zabraknie go tylko z przodu. Choć dostęp do tyłu jest w miarę komfortowy, to jeśli na przednim fotelu usiądzie tylko średnio wysoka osoba, z tyłu miejsca zostanie co najwyżej dla dziecka.

Jak można się było spodziewać, modelem IS 250C nie przewieziemy większej ilości bagażu, tak więc dłuższy wyjazd większą rodziną raczej nie wchodzi w rachubę. PO złożeniu dachu bowiem do dyspozycji mamy zaledwie 136 litrów pojemności.

Podczas projektowania sporo uwagi inżynierowie Lexusa poświęcili na to, by podczas jazdy z otwartym dachem zbytnio nie przeszkadzał nam pęd powietrza. I rzeczywiście, mniej więcej do prędkości 100 km/h przy podniesionych bocznych szybach w środku jest cicho i ciepło, nawet przy dość chłodnej pogodzie. Po przekroczeniu tej granicy lepiej jednak złożyć dach, gdyż pęd powietrza będzie powodował już zbyt duży hałas.

Kabriolet z rodziny IS dostępny jest tylko z benzynowym silnikiem V6. Pod jego maską pracuje 2,5-litrowy silnik o mocy 208 koni mechanicznych, który pozwoli rozpędzić się do setki w ok. 9 sekund i uzyskać maksymalną prędkość 210 km/h. Jednostka ta współpracuje z sześciostopniowym automatem, który posiada tryb ręcznej zmiany biegów za pomocą manetek przy kierownicy. Osiągi podane przez producenta, jak i pierwsze wrażenia pokazują wyraźnie, że oczywiście Lexus IS 250C będzie szybkim autem, ale do mistrzów sprintu nie będzie się zaliczać. Podczas pierwszych ok. 100 kilometrów, jakie mieliśmy możliwość pokonać za kierownicą Lexusa IS 250C, średnie spalanie wyniosło 9,8 l/100 km.

Stosunkowo sztywno zestrojone zostało zawieszenie Lexusa IS 250C. Pozwala to na dość agresywną jazdę, zwłaszcza na bardziej krętych odcinkach drogi. A jednocześnie nie dzieje się to aż tak wielkim kosztem komfortu. Owszem wszelkie nierówności są odczuwalne, ale nie aż na tyle, by po kilku kilometrach mieć już dosyć jazdy.

Standardowe wyposażenie nowego kabrioleta Lexusa jest dość bogate, choć nie bez przesady obszerne. Znajdziemy chyba wszystkie najważniejsze elementy, jakie zwiększają poziom bezpieczeństwa podczas jazdy. Poza tym komfort mają zapewniać dwustrefowa klimatyzacja, aktywny tempomat oraz wysokiej jakości układ audio. A wszystko w cenie zaczynającej się od 230.300 zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus IS
Lexus IS
Cena podstawowa już od: 162 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Lexus UX Concept - nietuzinkowe wnętrze

Lexus UX Concept - nietuzinkowe wnętrze

Aktualności 2016-09-23

Komentuj:

~grzes 2009-08-16

fajowe autko

~przemo 2009-08-13

Moje c70 moze nie jest tak barokowe ale napewno ma lepszy silnik ponad 9s do setki to troche za duzo. Ma tez tę zalete ze jest sporo tańsze i to w najwyzszym wyposażeniu. Mam auto od 2 lat na razie nie mam zastrzezeń.

~niezły ale 2009-08-12

na pewno ciekawsza i ładniejsza opcja niż np. bmw trójka, aczkolwiek chyba bym wolał już Lexusa SC

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport